Rood vervalt of wordt verplaatst. Blauw geeft aan hoe de nieuwe verbindingen zouden lopen.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/MTzmpGWf/IMG-20220526-151931.png)
Goede aanvullingen ,Joost.
Te scherpe wisselhoek gecombineerd mer boogstraal r1 maakt dat vooral stoomloks daarop ontsporen.Ook de 15 graden wissels van minitrix zijn van m.i. verouderd.Technisch misschien nog wel goed maar optisch niet meer van deze tijd.Ik ben inmiddels overgestapt op Peco-wissels medium radius.Het railplan van jou is prima te maken met peco-wissels en flexrail.Ik zie trouwens zo gauw niet wat het probleem is met het vervangen van de 24 graden wissels.JeroenLeerdam schreef: ↑27 mei 2022 10:13 Hallo Bpieters,
Wat is er niet goed aan 24 gradenwissels?
Met 15 gradenwisels wordt het wel erg moeilijk heb ik gezien....
Je zou ook hef-of draaibruggen kunnen gebruiken zodat je niet aan die 6 cm vastzit.Komt in een stadse omgeving vaak voor.JeroenLeerdam schreef: ↑29 mei 2022 08:16 Hallo Allen,
Ik heb al gemerkt dat het plaatje een niet reeel beeld geeft van de steiging en daling.
Aangezien ik minimaal 6 cm nodig heb van het wateroppervlak tot het railoppervlak is de dteiging en daling niet reeel.
De 6 cm heb ik nodig wil een klein vrachtschip onder de twee bruggen door komen.
Het blijkt maar weer dat de plaatjes niet altijd leidend zijn.
Ik zal weer verder gaan knutselen.
Dat inhaal gedeelte kan uiteraard ook ergens anders.JeroenLeerdam schreef: ↑05 jun 2022 21:19 Hallo Bert,
Bedankt voor je reactie.
De eerste twee punten kom ik nog wel uit.
Het laatste punt wordt lastig. Ik heb nu twee hefbruggen om met een boot de gracht te kunnen bereiken. Om er drie naast elkaar te doen wordt wat onrealistisch denk ik.
Ik ga weer verder puzzelen.
Ik ben zelf ook op zoek naar beweegbare bruggen, maar ik vind niet veel. Zou jij je bevindingen hier willen delen ? Ik ben benieuwd.JeroenLeerdam schreef: ↑31 mei 2022 10:35 ...
Toevallig zat ik daar ook naar te kijken inderdaad.
Ik heb er een aantal gevonden van €100.-
...
Ik denk dat hij bedoelt dat wat je links hebt gedaan qua wissel, met dat opstelspoor dat over de weg gaat, je ook zou moeten doen aan de rechterkant. Gr. BertJeroenLeerdam schreef: ↑10 jun 2022 09:02 Hallo Joost,
Ik snap hem niet helemaal.
Kan jij een simpele schets maken?
Alvast bedankt.
mvg
Jeroen