Maar, het vaarseizoen is begonnen in NL en ik wil na een jaartje wel eens terug wat kanaaltjes en rivieren zien.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
In juli & augustus zit ik ook nog eens op de grote plas. Men wil hier in huis nu ook eindelijk eens buiten in de natuur na bijna 1 jaartje al of niet lockdown.
Nadeel van dit alles en deze late leveringen is natuurlijk dat N-spoor voor enkele maanden op halt word gezet.
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Muur |:(](./images/smilies/frusty.gif)
Niettegenstaande heb ik nog een belangrijke vraag.
IK meen begrepen te hebben uit de handleiding van iTrain dat je de blokken niet moet voorzien van verschillende secties. Eén melder per blok is voldoende? men rijdt in iTrain op afstand. Heb ik dat juist begrepen?
Zo ja, met met mijn kleine baan, bestaan dan zowat alle blokken uit één flexrail. Mijn max treinlengte heb ik beperkt tot 600-650 mm.
Moet ik nu op ieder einde van een blok de twee spoor-rails isoleren of is het voldoende op in één geleider metalen lassen te gebruiken en de andere te voorzien van een isolatie las?
Tweede vraag : ik wil aan ieder blok twee draadjes solderen (A & B draad) voor de rail-spanning, alsook aan iedere wissels( 3 draadjes). Moet ik dan ook nog de metalen rail-lassen solderen aan zowel de wissels en de flexrails? Lijkt mij een beetje overdreven! Tenzij men mij hier kan overtuigen dat het wel moet.
Ik zou liever de rail-lassen niet solderen ( kan je later gemakkelijker veranderingen doen en of een defecte wissel vervangen)