Kokkerdam
Re: Kokkerdam
@traiNiac, dat is inderdaad piepschuim Harry. Handig om ze even in te steken.
Het is een bewaard restant van een traktatie van één van de kinderen en daarbij was ingepakt in alu-folie. Ben dus gewoon te lui geweest om weer uit te pakken...
Het is een bewaard restant van een traktatie van één van de kinderen en daarbij was ingepakt in alu-folie. Ben dus gewoon te lui geweest om weer uit te pakken...
Je bomen en struiken zien er heel erg goed uit. Ik gebruik nu vaak zeeschuim of dunne metalen draadjes, maar ga dit ook proberen. Dank voor deze goede tip en demo!
Heel fraai gepimpt Jan-Willem!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
-
Gaaf gedaan!
Groets, Hans
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Bedankt voor reacties op eerdere updates! Deze deelprojecten komen nu samen: de hotdog-kraam, zelfgemaakte bomen en het geparkeerde VW-busje van de uitbater...
Het geheel wordt nog verder gedetailleerd, maar het idee wordt al goed zichtbaar! Dit komt straks terecht aan de rand van het stationsplein, zodat de reizigers van een hapje op het terras kunnen genieten...
Het geheel wordt nog verder gedetailleerd, maar het idee wordt al goed zichtbaar! Dit komt straks terecht aan de rand van het stationsplein, zodat de reizigers van een hapje op het terras kunnen genieten...
-
Leuk! Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet eenmaal op z’n plek.
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Leuk hoekje zo! Vergeet de vuilnisbak niet.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Hallo Jan-Willem,
Zo'n stukje los bouwen en vervolgens op de baan zetten nodigt uit om veel aandacht aan details te schenken.
Erg goed gelukt.
m.vr.gr.
Hans
Zo'n stukje los bouwen en vervolgens op de baan zetten nodigt uit om veel aandacht aan details te schenken.
Erg goed gelukt.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Bedankt! Een vuilnisbak staat zeker op het lijstje details Maarten!
En ook al is mijn hele baan al niet zo groot, zo'n los stukje is inderdaad lekker en handig werken Hans. Dus waar het kan maak ik daar gebruik van...
Naast dit bezig zijn met scenery is mijn interesse in Arduino ook gewekt door alles wat er over wordt gedeeld. Noem mijzelf geen echte techneut/programmeur, maar wel werkzaam in het IT-wereldje (ontwerp & analyse) en wel affiniteit met programmeren. Vanmiddag een starter kit (Elegoo) binnengekregen, daar wil ik maar eens mee beginnen om basis te leren, ervaringen op te doen en inspiratie voor mogelijke toepassingen in Kokkerdam te krijgen...
En ook al is mijn hele baan al niet zo groot, zo'n los stukje is inderdaad lekker en handig werken Hans. Dus waar het kan maak ik daar gebruik van...
Naast dit bezig zijn met scenery is mijn interesse in Arduino ook gewekt door alles wat er over wordt gedeeld. Noem mijzelf geen echte techneut/programmeur, maar wel werkzaam in het IT-wereldje (ontwerp & analyse) en wel affiniteit met programmeren. Vanmiddag een starter kit (Elegoo) binnengekregen, daar wil ik maar eens mee beginnen om basis te leren, ervaringen op te doen en inspiratie voor mogelijke toepassingen in Kokkerdam te krijgen...
De verdere details zijn aangebracht! De jongeman verlaat het terras helaas zonder zijn rotzooi op te ruimen...maar aan de andere kant, de prullenbak zit ook wel een beetje vol en de rommel valt er al naast.
Volgende stap is dit op de baan plaatsen en afwerken in de omgeving!
Volgende stap is dit op de baan plaatsen en afwerken in de omgeving!
Leuke scène. Beetje aso preisertje
Groet,
Rob
Groet,
Rob
Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Er moeten nog wel wat auto's bij in de loop van de tijd...maar met het plaatsen en integreren van het eerder getoonde 'terras' en het met 'groen' afwerken van nog wat kale plekken in het stationsgebied van Kokkerdam is het gebied ten noordwesten van het aftakkende industriespoor vandaag afgerond.
Toch wel een mijlpaal in de geschiedenis van Kokkerdam!
Toch wel een mijlpaal in de geschiedenis van Kokkerdam!
Ziet er prachtig uit. Compliment.
Groet,
Rob
Groet,
Rob
Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
-
- Moderator
- Contacteer:
Erg leuk hoekje zo. Benieuwd naar de tweede module, blijf ik volgen.
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Heel leuk geworden Jan-Willem
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Hallo Jan-Willem,
Heel fraai ingepast
m.vr.gr.
Hans
Heel fraai ingepast
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
-
Hallo,
Prima gevonden en natuurlijk ogende opstelling
Mvrgr Bob
Prima gevonden en natuurlijk ogende opstelling
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Na het spelen met sketches en Arduino's weer eens afwisselen met 'scenery' bouwen...met de losse modules gaat alles een beetje door elkaar heen en er zijn nog allerlei zaken/technieken die ik aan het proberen ben, maar dat is juist ook wel leuk voor de afwisseling.
Gisteren een stuk spoor voorzien van ballast, rechtsboven is ook het stukje kanaal/vaart aan de rand van de module zichtbaar wat eindigt tegen de spoordijk en ik laatst van 'water' heb voorzien (toiletpapier-methode met blanke lak). Hier zat een gat in de plaat omdat ik eerder schakelaars per module had gemaakt. Als je dan toch besluit dit te verwijderen, kun je het gat gewoon opvullen óf creatief gebruiken voor iets anders. In dit geval dus water...dat moest ik ook nog een keer proberen!
PS. Dit is dus het stukje van de module linksonder op de laatste foto van mijn vorige post.
Gisteren een stuk spoor voorzien van ballast, rechtsboven is ook het stukje kanaal/vaart aan de rand van de module zichtbaar wat eindigt tegen de spoordijk en ik laatst van 'water' heb voorzien (toiletpapier-methode met blanke lak). Hier zat een gat in de plaat omdat ik eerder schakelaars per module had gemaakt. Als je dan toch besluit dit te verwijderen, kun je het gat gewoon opvullen óf creatief gebruiken voor iets anders. In dit geval dus water...dat moest ik ook nog een keer proberen!
PS. Dit is dus het stukje van de module linksonder op de laatste foto van mijn vorige post.
Ondertussen wordt er in Kokkerdam getrouwd en daar hoort een fotoreportage bij! En misschien geen gangbare plek, maar voor deze modelspoorder in het huwelijksbootje toch even een foto langs het spoor!
Alleen...wie let er op het bruidsmeisje dat van verveling de ganzen aan het opjagen is?
Tot slot nog even een totaaloverzicht van de module op dit moment:
PS. De hoek linksonder wordt natuurlijk ook nog wel verder voorzien van bossages e.d. Maar wilde eerst de scène plaatsen om vervolgens daaromheen te 'planten'.
Alleen...wie let er op het bruidsmeisje dat van verveling de ganzen aan het opjagen is?
Tot slot nog even een totaaloverzicht van de module op dit moment:
PS. De hoek linksonder wordt natuurlijk ook nog wel verder voorzien van bossages e.d. Maar wilde eerst de scène plaatsen om vervolgens daaromheen te 'planten'.
Wat begint het er al goed uit te zien, Jan-Willem! Mooi om je voortgang zo te volgen! Waar haal jij je figuurtjes? Ik ben op zoek naar een plein-air schilder, maar heb het tot nu toe niet weten te vinden.
Bedankt Bert. Alle figuurtjes die je ziet zijn de 'standaard' Preiser/Noch/Woodland figuurtjes bij mijn weten. Dit bruidspaar was overigens een nieuw 'oudje' uit de overblijfselen van de hobby tijdens mijn tienerjaren - oftewel ze zouden nu al wel zo'n 25 jaar getrouwd kunnen zijn.