Rangeren vindt ik tot op heden (“herintreder”) het aardige van de hobby.
Ik heb een kleine baan (120*60) met een rangeerdeel (wissels met hartstuk). z21 en bedien de wissels met een Trix schakelbordje (vind ik leuker dan via de z21 muis of de App). Rijdt nu met 1 simpele FLM BR-212, die geen sluitseinen heeft (en dat stoort me op de een of andere manier).
Nu ben ik op zoek naar een digitale -spoor n- rangeer loc: diesel, met de juiste NL rangeer seinen (dus voor en achter 1 witte led - dank Wilco) en met mogelijkheid voor FLM Profi koppelingen.
Graag tips (of een PM )
Maarten
Adviesvraag: NL rangeer loc Digitaal met juiste seinen
Adviesvraag: NL rangeer loc Digitaal met juiste seinen
FLM Profi N rails, z21, 2 FLM locjes (BR 212, V200) en 1 PIKO 2200: “beginner”.
-
Re: Adviesvraag: NL rangeer loc Digitaal met juiste seinen
Valt me niet mee er 1tje te vinden voor je. Er zijn een aantal aandachtspunten die van invloed zijn.
- Uit welke periode wil je dat de loc stamt? Dit helpt bij het filteren van locs bij de aanbieder(s).
- Het meeste belangrijke is dat er gekeken moet worden welke f-functies er in de decoder die in de loc zit gemapt zijn op verlichting van de trein. Ik weet dat mijn Minitrix Traxx 16875 via f17 rangeerlichten kan schakelen, maar om dat nu een rangeerloc te noemen gaat wat ver...
De nog uit te komen Minitrix Railion 6400 16026D (let op de D) heeft nog geen overzicht van welke functies er gemapt zijn.
Ook bij de Piko 40421, 40425 en 40429 is het mij niet duidelijk of de lampen ook daadwerkelijk in rangeerstand gezet kunnen worden. De handleiding van de decoder van de 40429 (die denk ik ook in de -21 en -25 zit) lijkt aan te geven dat er een rangeerstand is maar vooral voor snelheid, en een aantal rangeergeluiden.
Marnix - Beginner
Fleischmann N Piccolo met bedding
z21 wit
iTrain 5 Standard
RailModeller Pro
Mac OS
z21 wit
iTrain 5 Standard
RailModeller Pro
Mac OS
Dank voor het meedenken: diesel, NL, periode niet erg belangrijk, maar voorkeur voor “recent”.
-
Dit is een link naar de NS/NL diesellocs die H@ns in het assortiment heeft of krijgt:
NS/NL Diesellocs
NS/NL Diesellocs
Marnix - Beginner
z21 wit
iTrain 5 Standard
RailModeller Pro
Mac OS
z21 wit
iTrain 5 Standard
RailModeller Pro
Mac OS
Ik denk niet dat een ns diesel loc in n spoor daaraan kan voldoen. Dat zou betekenen dat elke gele led aan een aparte aux uitgang verbonden moet zijn
Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Dank, dat scheelt weer onnodig speuren voor deze nieuwkomer.