Kalldorf
Re: Kalldorf
Ik zie net dat ik op een heel oud bericht gereageerd heb.
Ik neem aan dat de reactie inmiddels overbodig is.
Ik neem aan dat de reactie inmiddels overbodig is.
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Besloten de Intellibox voor de besturing van de baan te vervangen. Diverse knopjes werkte alleen nog na stevig aandrukken. Ook de laatste tijd wat problemen gehad met decoders wat vermoedelijk veroorzaakt is door de hoge baanspanning van de IB. Tot slot wilde ik een handregelaar om ook op de uitbreiding van de baan te kunnen rangeren.
Gekozen voor de zwarte Z21 set met de WLAN muis. Helaas geen mogelijkheid om de S88 rechtstreeks op de Z21 aan te sluiten. Ik heb het nu opgelost door de bezetmeldingen nog via de Intellibox te laten lopen. In Traincontroller is het mogelijk om de meerdere centrales aan te sluiten. De bezetmelders gaan nu via de IB en de locs en wissels via de Z21. Nadeel is dat de Z21 geen zicht heeft op de bezetmelders maar dat is ook niet echt nodig.
Paar zaken waar ik tegenaan liep:
Nog niet zo veel gebruik gemaakt van wissel en treinbesturing via de app.
Gekozen voor de zwarte Z21 set met de WLAN muis. Helaas geen mogelijkheid om de S88 rechtstreeks op de Z21 aan te sluiten. Ik heb het nu opgelost door de bezetmeldingen nog via de Intellibox te laten lopen. In Traincontroller is het mogelijk om de meerdere centrales aan te sluiten. De bezetmelders gaan nu via de IB en de locs en wissels via de Z21. Nadeel is dat de Z21 geen zicht heeft op de bezetmelders maar dat is ook niet echt nodig.
Paar zaken waar ik tegenaan liep:
- De nummering van de wisseldecoders is net anders in de Z21. Ik moest alle adressen in traincontroller met 4 verhogen. Het was niet nodig om de wisseldecoders opnieuw te programmeren.
- In eerste instantie kwamen de signalen van een deel van de S88 melders niet goed door. Het ging alleen mis met de oudere melders van Littfinski. Na lang zoeken opgelost door in de Z21 instellingen de Railcom schakelaar uit te zetten.
- De instelling voor lange adressen voor de loc decoders werkt blijkbaar net even anders. Dat gaat net mis bij de nummers tussen de 100 en de 128. Door de CV17 en 18 te gebruiken en in CV29 bit 5 op 1 te zetten zijn die adressen gewoon te gebruiken.
Nog niet zo veel gebruik gemaakt van wissel en treinbesturing via de app.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Ook langzaam bezig de baan een stukje uit te breiden. De drie nieuwe opstelsporen zijn aangesloten op een spiraal omhoog. Het plan is daar een module met het eindstation van de zijlijn op aan te sluiten. Aan het voorste spoor zijn ook nog twee korte opstelsporen aangesloten (nog niet op de foto). Om de spiraal zo compact mogelijk te houden heb ik gebruik gemaakt van R2 bogen van Fleischmann met een stukje rechtstand. Het is gelukt om de helling onder de 3% te houden en de meeste loks komen gemakkelijk de helling op. Op de zijlijn gaan natuurlijk ook geen hele lange treinen rijden.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Na de vakantieperiode verder met de uitbreiding van de baan. Onderstaand het sporenplan van het eindstation. Het station komt schuin op de module te liggen. Hoewel het maar een klein station is zijn er toch nog flink wat wissels nodig.
Tijdelijke opstelling met de module in aanbouw.
De module voorzien van de grijze platen van de bouwmarkt. Bij de overgang ga ik de sporen wel vast solderen op een printplaat.
Ik heb gekozen voor de Cobalt IP digital wisselaandrijving. Tot nog toe heel tevreden met deze keuze. De aandrijving is eenvoudig te plaatsen met de meegeleverde tape om ze vervolgens vast te schroeven. Groot voordeel van deze aandrijvingen is dat geen aparte wisseldecoder nodig is, die zit namelijk in de aandrijving ingebouwd, en ook geen aparte voeding. Het is ook mogelijk om de wissels, naast digitaal, direct met schakelaars te bedienen. Weet nog niet of ik dat ga gebruiken maar de mogelijkheid is er.
Tijdelijke opstelling met de module in aanbouw.
De module voorzien van de grijze platen van de bouwmarkt. Bij de overgang ga ik de sporen wel vast solderen op een printplaat.
Ik heb gekozen voor de Cobalt IP digital wisselaandrijving. Tot nog toe heel tevreden met deze keuze. De aandrijving is eenvoudig te plaatsen met de meegeleverde tape om ze vervolgens vast te schroeven. Groot voordeel van deze aandrijvingen is dat geen aparte wisseldecoder nodig is, die zit namelijk in de aandrijving ingebouwd, en ook geen aparte voeding. Het is ook mogelijk om de wissels, naast digitaal, direct met schakelaars te bedienen. Weet nog niet of ik dat ga gebruiken maar de mogelijkheid is er.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Kalldorf
Hallo Martin,
Je schreef
mvrgr Bob
Je schreef
Ik gebruik ze al jaren en ben het helemaal met je eens. Een verademing t.o.v. servo's al maken ze een iets wat meer geluid.Tot nog toe heel tevreden met deze keuze.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Tijd voor een kerstvakantie update.
Het nieuwe eindstation van de zijlijn is inmiddels spoor technisch gereed en in gebruik genomen. Nu nadenken over de afwerking en de plaatsing van de gebouwen. Ook nog op zoek naar een passende achtergrond.
Na de module overgang splitst de spoorlijn zich in de spiraal naar het schaduwstation en een "gesloten" voorlopig fictieve zijlijn. Mogelijk dat daar ooit nog een module aangebouwd wordt maar voorlopig is het vooral een handig uithaalspoor bij het rangeren.
Om het station te bedienen een eenvoudig bedientableau gemaakt. Deze is gemaakt van een stevige kartonendoos van de opticien. Bleek precies het goede formaat om een S88 terugmelder in te plaatsen. Met Anyrail een sporenplan gemaakt en op fotopapier geprint. Vervolgens met de hand voorzichtig de gaatjes voor de schakelaars gemaakt.
De schakelaars zijn verbonden aan de S88 massadetector. De S88 signalen zijn gekoppeld aan knopjes in de Traincontroller software die dan de juiste rijweg instelt. Met de rode en groene knop kan, in combinatie met een rijwegknop, een spoor geblokkeerd of vrijgegeven worden voor gebruik door Traincontroller. Handig als op een spoor nog een paar wagons staan. Het tableautje is dus alleen met de S88 kabel verbonden met de rest van de baan.
Het nieuwe eindstation van de zijlijn is inmiddels spoor technisch gereed en in gebruik genomen. Nu nadenken over de afwerking en de plaatsing van de gebouwen. Ook nog op zoek naar een passende achtergrond.
Na de module overgang splitst de spoorlijn zich in de spiraal naar het schaduwstation en een "gesloten" voorlopig fictieve zijlijn. Mogelijk dat daar ooit nog een module aangebouwd wordt maar voorlopig is het vooral een handig uithaalspoor bij het rangeren.
Om het station te bedienen een eenvoudig bedientableau gemaakt. Deze is gemaakt van een stevige kartonendoos van de opticien. Bleek precies het goede formaat om een S88 terugmelder in te plaatsen. Met Anyrail een sporenplan gemaakt en op fotopapier geprint. Vervolgens met de hand voorzichtig de gaatjes voor de schakelaars gemaakt.
De schakelaars zijn verbonden aan de S88 massadetector. De S88 signalen zijn gekoppeld aan knopjes in de Traincontroller software die dan de juiste rijweg instelt. Met de rode en groene knop kan, in combinatie met een rijwegknop, een spoor geblokkeerd of vrijgegeven worden voor gebruik door Traincontroller. Handig als op een spoor nog een paar wagons staan. Het tableautje is dus alleen met de S88 kabel verbonden met de rest van de baan.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
De module met het eindstation is nu voorzien van een achtergrond. De dunne multiplex plaat is met bouten en vleugenmoeren bevestigd aan de module zodat deze ook weer gemakkelijk los te maken is.
Gekozen voor de rustige loofbomen achtergrond van Peard. Deze is gedrukt op stevig fotobehang en is goed te bevestigen met gewoon behangplaksel. Het zit mooi strak op de achtergrond geplakt waarbij het papier om de achtergrond heen is gevouwen.
Het station ziet er al gelijk een stuk beter uit met deze achtergrond.
Op de dwarswand is de achtergrond met alleen lucht geplakt. Ook verder gegaan met de bouw van de heuvel en de tunnelingang naar de spiraal.
Gekozen voor de rustige loofbomen achtergrond van Peard. Deze is gedrukt op stevig fotobehang en is goed te bevestigen met gewoon behangplaksel. Het zit mooi strak op de achtergrond geplakt waarbij het papier om de achtergrond heen is gevouwen.
Het station ziet er al gelijk een stuk beter uit met deze achtergrond.
Op de dwarswand is de achtergrond met alleen lucht geplakt. Ook verder gegaan met de bouw van de heuvel en de tunnelingang naar de spiraal.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Re: Kalldorf
Hoi Martin. Ik dacht eerst ff dat dit stukje baan alles was totdat ik ff terug scrollde en er achter kwam dat er veel meer was. Wat een flinke baan zeg.
Vind je uitbreiding echt heel tof. Sporenplan is logisch en gaaf. Tevens de aankleding bevalt mij persoonlijk ook erg goed.
Mag ik jou vragen welke bouwpakket dat is met die 2 opslagtanks. En hoe groot die tanks zijn?
Vind je uitbreiding echt heel tof. Sporenplan is logisch en gaaf. Tevens de aankleding bevalt mij persoonlijk ook erg goed.
Mag ik jou vragen welke bouwpakket dat is met die 2 opslagtanks. En hoe groot die tanks zijn?
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Hoi FidOo,
Bedankt voor je positieve reactie. Voor mij is het sporenplan en het realistisch kunnen rijden een van de belangrijkste onderdelen van hobby.
De tanks zijn een bouwpakket van Kibri. Ik heb het tweedehands en gebouwd gekocht en ben bezig om het nog wat te verouderen. Dat gaat bij mij meestal stap voor stap en dat kan wel maanden duren...
Het is bouwpakket Kibri 37467. De tank zijn 7 cm hoog en hebben een diameter van 5,5 cm.
Bedankt voor je positieve reactie. Voor mij is het sporenplan en het realistisch kunnen rijden een van de belangrijkste onderdelen van hobby.
De tanks zijn een bouwpakket van Kibri. Ik heb het tweedehands en gebouwd gekocht en ben bezig om het nog wat te verouderen. Dat gaat bij mij meestal stap voor stap en dat kan wel maanden duren...
Het is bouwpakket Kibri 37467. De tank zijn 7 cm hoog en hebben een diameter van 5,5 cm.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Weer tijd voor een korte update. Verder gewerkt aan de afwerking van het nieuwe deel van de baan. Met behulp van boomschors uit de tuin wat rotsen gemaakt. De folie was om de achtergrond te beschermen.
Vanwege het toegenomen rangeerwerk is ook een BR 260 van Fleischmann aangeschaft. Een heel fijn traag rijdende lok.
Laatst ontdekt dat het gebouw dat ik op deze plek wilde plaatsen eigenlijk een schaal Z gebouw is. Ik vond raampjes al wat aan de kleine kant. Dus maar een nieuw BayWa gebouw aangeschaft. Nu waren de kleuren van de set die Faller recent heeft uitgebracht niet naar mijn zin. Alles maar geschilderd en gelijk verouderd. De opstelling van de gebouwen een beetje afgekeken van Feldberg.
Ook nog een kleine aanpassing aan het sporenplan. Besloten het meest linkse spoor op de afbeelding wat schuin te leggen zodat er meer ruimte is voor industrie. Nu is er ruimte om aan het volgende spoor een laad en losplek te maken voor ketelwagens.
Vanwege het toegenomen rangeerwerk is ook een BR 260 van Fleischmann aangeschaft. Een heel fijn traag rijdende lok.
Laatst ontdekt dat het gebouw dat ik op deze plek wilde plaatsen eigenlijk een schaal Z gebouw is. Ik vond raampjes al wat aan de kleine kant. Dus maar een nieuw BayWa gebouw aangeschaft. Nu waren de kleuren van de set die Faller recent heeft uitgebracht niet naar mijn zin. Alles maar geschilderd en gelijk verouderd. De opstelling van de gebouwen een beetje afgekeken van Feldberg.
Ook nog een kleine aanpassing aan het sporenplan. Besloten het meest linkse spoor op de afbeelding wat schuin te leggen zodat er meer ruimte is voor industrie. Nu is er ruimte om aan het volgende spoor een laad en losplek te maken voor ketelwagens.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Re: Kalldorf
Een hele poos geen update en we worden getrakteerd op foto's! Heel realistisch gedaan dat groenen rond de tunnel. En dan een langzaam langsrijdende goederentrein door het landschap laten rijden, mooi.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Omdat een schaduwstation nooit groot genoeg kan zijn, wederom een kleine uitbreiding. Dit keer vier extra sporen gebouwd aan de voorzijde van de baan. Het is een simpele houten plank die aan beide kanten voorzien is van een kunststof profiel voor de stevigheid en als valbeveiliging.
Het zijn vier "doodlopende" sporen die ik ga gebruiken om vooral goederentreinen neer te zetten. Na aankomst op een van de doorgaande opstelsporen worden ze achteruit naar de nieuwe sporen gereden. Omdat de sporen aan de voorzijde liggen en gemakkelijk bereikbaar zijn, is het ook mogelijk de samenstelling van de treinen aan te passen.
Het zijn vier "doodlopende" sporen die ik ga gebruiken om vooral goederentreinen neer te zetten. Na aankomst op een van de doorgaande opstelsporen worden ze achteruit naar de nieuwe sporen gereden. Omdat de sporen aan de voorzijde liggen en gemakkelijk bereikbaar zijn, is het ook mogelijk de samenstelling van de treinen aan te passen.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Re: Kalldorf
Wat een mooie baan heb je zo natuurgetrouw dan moet ik nog veel aan mijn baantje doen
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
Nog een kleine aanpassing aan het schaduwstation. In de module met de spiraal naar het eindpunt van de zijlijn lagen twee extra opstelsporen. Deze bleken niet zo handig in gebruik omdat het aansluitende spoor vaak bezet was door een andere trein. Ook waren de sporen lastig te bereiken als een trein weigerde om te gaan rijden. Daarom de sporen opgebroken en de wissels gebruikt om twee spoortjes in de keerlus te maken. Het zijn twee korte sporen en dus erg geschikt voor het opstellen van bijvoorbeeld een kort treinstel.
Zoek de verschillen in de beide afbeeldingen...
Zoek de verschillen in de beide afbeeldingen...
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Re: Kalldorf
Het verschil is helder. Op de nieuwe locatie is de beschikbaarheid van de twee spoortjes duidelijk hoger!
Mooie vorderingen aan het nieuwe deel van de baan.
gr. Erwin
Mooie vorderingen aan het nieuwe deel van de baan.
gr. Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
En er zijn nog meer vorderingen. Op de hoek module een boerderij geplaatst. De wei aan de linkerkant is al voorzien van een afrastering om te voorkomen dat de koeien ontsnappen. Het prikkeldraad is in schaal N zo dun dat het niet te zien is.... (ik heb het maar weggelaten). Aan de rechterkant moeten nog heel wat paaltjes in de grond worden geslagen.
De overgang tussen de boerderij en de losplaats op de andere module is nog niet helemaal naar m'n zin. Daar komen in ieder geval nog wat boompjes om het uitzicht van onze "bauer" wat mooier te maken. En ook het watertje mag nog wel wat natuurlijker.
De overgang tussen de boerderij en de losplaats op de andere module is nog niet helemaal naar m'n zin. Daar komen in ieder geval nog wat boompjes om het uitzicht van onze "bauer" wat mooier te maken. En ook het watertje mag nog wel wat natuurlijker.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Re: Kalldorf
Hallo Martin,
Dat is heel mooi geworden.
Vooral van het afwisselende groen ben ik onder de indruk. Erg natuurgetrouw.
m.vr.gr.
Hans
Dat is heel mooi geworden.
Vooral van het afwisselende groen ben ik onder de indruk. Erg natuurgetrouw.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
- Berichten: 3874
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Kalldorf
Hallo Martin,
Dat ziet er sfeervol en authentiek uit.
Erg mooi.
Gr Chris
Dat ziet er sfeervol en authentiek uit.
Erg mooi.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Kalldorf
Dat hoekje is wel heel mooi geworden , en zie dat je ook verschillende soorten bomen als achtergrond gebruik.
Het watertje zou iets lichter mogen maar vind het nu al mooi zo je het gedaan is .
mvg Sjaak
Het watertje zou iets lichter mogen maar vind het nu al mooi zo je het gedaan is .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Kalldorf
Wat mij intrigeert is de houder voor wagenkaarten.
Niet alleen ben ik benieuwd waar je die vandaan hebt maar ook hoe je die gaat gebruiken?
Gr. Erwin
Niet alleen ben ik benieuwd waar je die vandaan hebt maar ook hoe je die gaat gebruiken?
Gr. Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
De houders heb ik zelf gemaakt van wat plankjes en een dun latje. Ik heb er drie gemaakt met elk drie vakjes. Een voor het hoofdstation, een voor de zijlijn en een voor de treinen in het schaduwstation. Ik ben er nog niet uit hoe ik ze precies ga gebruiken. Ik heb voor een deel van de goederenwagens al wel wagenkaartjes gemaakt waar je dan kaartjes met bestemmingen kunt instoppen.
Maar dat systeem lijkt me toch wat omslachtig dus ik ben nog op zoek naar een betere oplossing.
Maar dat systeem lijkt me toch wat omslachtig dus ik ben nog op zoek naar een betere oplossing.
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Re: Kalldorf
een heel mooi hoekje
misschien het watertje een klein beekje maken en veel bomen aan beide kanten van het beekje waar het beekje dan bijna in verdwijnt.geeft dan meteen een mooie overgang naar de volgende module
groet kees
misschien het watertje een klein beekje maken en veel bomen aan beide kanten van het beekje waar het beekje dan bijna in verdwijnt.geeft dan meteen een mooie overgang naar de volgende module
groet kees
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
En weer een aanpassing van het sporenplan:
In de wisselstraat bij het station lag in de hoofdroute een engels wissel. Voor een deel van de loks was het steeds afwachten of deze er zonder te stoppen overheen kwamen. Omdat ik op dit deel van de baan nog balast wil aanbrengen besloten deze engelse wissel te "saneren" en te vervangen door een normaal wissel. Voor de verbinding naar het BW was helaas geen ruimte omdat ik de rest van wisselstraat niet wil aanpassen.
Nadeel is dat een lok vanaf een perronspoor niet meer direct naar het BW kan rijden maar eerst moet keren op een van de hoofdsporen en dan moet terugrijden naar de goederensporen.
De oude situatie:
En de nieuwe situatie:
In de wisselstraat bij het station lag in de hoofdroute een engels wissel. Voor een deel van de loks was het steeds afwachten of deze er zonder te stoppen overheen kwamen. Omdat ik op dit deel van de baan nog balast wil aanbrengen besloten deze engelse wissel te "saneren" en te vervangen door een normaal wissel. Voor de verbinding naar het BW was helaas geen ruimte omdat ik de rest van wisselstraat niet wil aanpassen.
Nadeel is dat een lok vanaf een perronspoor niet meer direct naar het BW kan rijden maar eerst moet keren op een van de hoofdsporen en dan moet terugrijden naar de goederensporen.
De oude situatie:
En de nieuwe situatie:
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
-
Onderwerp starter - Berichten: 145
- Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
- Locatie: Midden Nederland
Re: Kalldorf
De laatste tijd niet heel veel kunnen doen aan de verdere bouw van de baan. Onderstaand een paar foto's van de veranderingen in de afgelopen maanden.
Bij de goederen aansluiting heb ik een extra spoor aangelegd om het rangeren wat te vereenvoudigen. Het is nu mogelijk om bij het plaatsen van wagens andere wagens mee terug te nemen. De wisselaandrijving kon daar niet onder de baan maar moest er bovenop. Er moet nog iets van een fabriek/loods komen waarin de aandrijving verstopt kan worden.
Op de voorgrond groen aangebracht rond de hoofdsporen.
Ballast aangebracht rond de wisselstraat.
De onderbouw van de baan zwart geschilderd, dat ziet er wat professioneler uit....
Bij de goederen aansluiting heb ik een extra spoor aangelegd om het rangeren wat te vereenvoudigen. Het is nu mogelijk om bij het plaatsen van wagens andere wagens mee terug te nemen. De wisselaandrijving kon daar niet onder de baan maar moest er bovenop. Er moet nog iets van een fabriek/loods komen waarin de aandrijving verstopt kan worden.
Op de voorgrond groen aangebracht rond de hoofdsporen.
Ballast aangebracht rond de wisselstraat.
De onderbouw van de baan zwart geschilderd, dat ziet er wat professioneler uit....
(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox