De kosten zitten niet alleen in de mal, wat dacht je van arbeidsloon van zo'n tekenaar.
Daar heb je met een goed programma geen tekenaar meer voor nodig.
We hebben het hier over een ondernemer en die hoeven we echt niet zielig te vinden. Hornby houd geen merk in de lucht als er niet genoeg mee verdient wordt, het is gewoon een onderneming. Ze kunnen dus ook gewoon investeren in de toekomst en blijkbaar wil men niet in Nederland investeren. Des te makkelijker, dan nemen we gewoon die welke dat wel doen en die modellen koop ik zeker als ze binnen mijn modelwensen passen.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 13 jan 2023 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
@Rick Niettemin heeft Mark wel een punt, want de plan V wordt wel degelijk in de volksmond de hondekop genoemd. Een paar weken geleden heb ik iemand dat nog horen doen.
Rick schreef: ↑13 jan 2023 20:35
Ja, dat is dus gewoon fout want de Hondekop is mat '54, plan V/T stond bekend als 'Apekop'. Ook met die neus gaat het trouwens niet werken, dat is op de foto al te zien.
Gewoon de buffers vervangen voor schaffenberg koppeling / en iets doorlopen van het chassis, dat is in Cad een kleine aanpassing, voor de Plan V en de motorpost heb je toch 2 verschillende mallen nodig. Maar ik vind de motorpost en Plan V wel iets voor Piko.
WimC schreef: ↑13 jan 2023 21:07
@Rick Niettemin heeft Mark wel een punt, want de plan V wordt wel degelijk in de volksmond de hondekop genoemd. Een paar weken geleden heb ik iemand dat nog horen doen.
Rick schreef: ↑13 jan 2023 20:35
Ja, dat is dus gewoon fout want de Hondekop is mat '54, plan V/T stond bekend als 'Apekop'. Ook met die neus gaat het trouwens niet werken, dat is op de foto al te zien.
Gewoon de buffers vervangen voor schaffenberg koppeling / en iets doorlopen van het chassis, dat is in Cad een kleine aanpassing, voor de Plan V en de motorpost heb je toch 2 verschillende mallen nodig. Maar ik vind de motorpost en Plan V wel iets voor Piko.
De neus van een plan V/T is iets ronder dan die van een motorpost dus dat gaat niet zo simpel.
Marco66 schreef: ↑11 jan 2023 11:41
In het verleden is hier ook een draadje van geweest, helaas kan ik die niet zo gauw vinden.
Je bedoelt misschien deze: viewtopic.php?p=216740#p216740
Die ging over de DEV-inox-rijtuigen van Arnold uit 2020. Daarvan zijn de TEE-rijtuigtypen PBA en Mistral’69 gemakkelijk te onderscheiden doordat de toegangsdeuren niet helemaal aan de uiteinden maar nog tussen de wc’s zitten (zoals bij de corail-middengang- en USI-rijtuigen en ICR van NS).
Groet van
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1969)