Ik maak voor deze baan gebruik van een baanplan op de zolder wat er al meer dan 10 jaar ligt. Zoals de naam zegt wordt dit een testobject, om maar s te kijken wat er allemaal mogelijk is en hoe ik het in de vingers kan krijgen.
De rails zijn ondertussen allemaal schoon gepolijst. De layout ziet er als volgt uit.



Voor de afbakening heb ik nagedacht over welke era’s ik interessant vind. Kom ik uit bij stoom en 5-6, een lastige combinatie. Mogelijk ga ik iets doen met een moderne buitenring terwijl het deel binnen de buitenring epoche 1-2 stijl wordt wat dan een museumbaan zou kunnen zijn.
Zou wel behoorlijk tricky wezen om dat enigszins fatsoenlijk ogend te krijgen vrees is.
Qua stijl van het landschap beoog ik een glooiend landelijke setting. Ik heb weinig met steden. Het is wel de absoluut laatste fase in mijn huidige planning. Eerste zorg is alle gipswerk bijwerken, sommige delen zijn gebroken, andere staan te dicht op de rails, of het sluit niet mooi aan op de zachtboard plaat waar de rails op ligt.
Er wordt digitaal gereden. In de toekomst worden alle wissels iig op de een of andere wijze met een schakelaar bediend.
Qua materieel ligt er het volgende
Br38
NS1100
NS2200
Br182
C6/8
BR101 Piko
Verschillende wagons en rijtuigen meest van epoche 4 en een ijzerwagon voor in een gieterij die op de een of andere manier tussen de rest is beland.

Hiervan gebruik ik meest de br182 en NS2200, de c6/8 en br38 staan bij de winkel voor reparatie, de ns1100 is een minitrix uit de oertijd en rijdt beroerd dus die staat stof te eten en de br101 staat in bestelling. Eigenlijk is muv de br182/Br101 alles behoorlijk oud 10-30 jaar, dus het plan is sws om een beperkte vernieuwing uit te voeren in het wagenpark (nieuwe rijtuigen voornamelijk en een nieuwe stoomloc, die br38 heeft een stevige eigen wil mbt wel of niet willen rijden)
Ik heb weinig beeld bij wat te verwachten in zo een draadje, zeker ook gezien de kwaliteit van datgene wat hier allemaal gepost wordt. Na werkzaamheden zal ik updates posten en alle tips, adviezen, vragen of opmerkingen zijn altijd welkom.
Gr Gerco