programeerspoor

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
haverkatrans

programeerspoor

Bericht door haverkatrans »

Ik wil een programeerspoor aanleggen, deze moet ik volgens mij gescheiden aansluiten van de hoofdbaan, dit als ik een loc op het programeerspoor wil instellen niet de locomotieven op de hoofdbaan ook programeer/instel?Hebben jullie een schema/tekening hoe ik dit moet aanleggen. :?:

martinb

Re: programeerspoor

Bericht door martinb »

Welke centrale?????

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Michiel

Bericht door Michiel »

De verleiding is groot om een programmeerspoor in je baan te verwerken, maar weersta aan die verleiding. Het brengt weinig practisch comfort bij, maar het kan je snel je vele decoders en zelfs een centrale kosten. Hou je programmeerspoor volledig gescheiden van je baan. Een spoortje dicht bij je werktafel is nog het handigst.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

shoven

Bericht door shoven »

Welke centrale je hebt is hier spannend.
Sommige centrales hebben een aparte uitgang voor een programmeerspoor (bijv. de TC), dan is het simpel, apart spoortje, volledig geïsoleerd van het hoofdspoor, aansluiten en klaar.
Andere (bijv. de MM) hebben dat niet. Je kunt in het laatste geval zowel hoofdspoor als programmeerspoor op de centrale aansluiten en het hoofdspoor met een schakelaar afschakelbaar maken als je een loc wilt programmeren. Heb ik gedaan en werkt prima.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
haverkatrans

Bericht door haverkatrans »

Shoven,

Hartelijk bedankt :!: Nu je het zo opschrijft is het logisch.

walter

Bericht door walter »

Beste Haverkatrans,

Ook ik ben (was nu heb ik even geen baan) een uitermate tevreden Selectrixrijder in combinatie met Koploper.
Voor mij is de beste oplossing inderdaad gewoon een stukje rails op een plankje en die helemaal los van je baan. Gaat altijd goed.

Groeten,
Walter

Plaats reactie