"Once Upon A Time In The West..."
De baan was er eerder dan de titel. Is nog best lastig een leuke naam te verzinnen...!
Het idee was een Amerikaans landschap, met daarin een aantal verschillende scenes om het wat levendig te maken.
Eigenlijk zijn alle ideeën die ik daarvoor had ook daadwerkelijk op de baan gekomen:
-Werkende oliepomp (Ja-Knikker)
-Ontspoord wagonnetje met Hobo's
-Een weg, waarop de politie een auto heeft aangehouden
-Een stukje weide met koeien erin
-Een riviertje met waterval
-Een skelet van een dinosaurus in de rotsen
-Een bruggetje
-Een tunnel
Hieronder een fotoverslagje (wegens tijdgebrek zonder beschrijving ) van de bouw;
Later deze week zal ik nog een aantal foto's van de diverse scenes plaatsen.
De baan was er eerder dan de titel. Is nog best lastig een leuke naam te verzinnen...!
Het idee was een Amerikaans landschap, met daarin een aantal verschillende scenes om het wat levendig te maken.
Eigenlijk zijn alle ideeën die ik daarvoor had ook daadwerkelijk op de baan gekomen:
-Een bruggetje
-Een tunnel
Hieronder een fotoverslagje (wegens tijdgebrek zonder beschrijving ) van de bouw;
Later deze week zal ik nog een aantal foto's van de diverse scenes plaatsen.
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Re: "Once Upon A Time In The West..."
Hoi Paul
heel mooi gedaan met zoveel verschillende aparte stukjes erin .
mvg Sjaak
heel mooi gedaan met zoveel verschillende aparte stukjes erin .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Hallo Paul,
Leuk om te zien wat de verschillende fase's van de bouw waren.
Gr Chris
Leuk om te zien wat de verschillende fase's van de bouw waren.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Paul.
Ik had de baan al op de beurs bewonderd maar nu kan ik ook zien hoe het door jou is gebouwd en daar leer ik weer van. Hartstikke tof!
Alleen het dinoskelet heb ik compleet gemist!!
Ik had de baan al op de beurs bewonderd maar nu kan ik ook zien hoe het door jou is gebouwd en daar leer ik weer van. Hartstikke tof!
Alleen het dinoskelet heb ik compleet gemist!!
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
ziet er leuk uit zo alleen een dingetje:
Wat is dat rode lichtje rechts onder je baantje?
Wat is dat rode lichtje rechts onder je baantje?
Groeten Chris
Allen bedankt voor de leuke reacties!
@Chris: Dat lampje is van het onvangstkastje voor de afstandsbediening van de aansturing. Dit is een setje van Piko dat ik eens van een collega heb over kunnen nemen. Met de afstandstandsbediening kan de trein en de digitale functies zoals geluid e.d. bediend worden, maar ook wissels e.d.. Met dit laatste heb ik alleen geen ervaring.
Eigenlijk had ik het kastje anders weg willen werken, maar het moet wel vrij zijn voor een goede ontvangst.
Daarnaast wordt de baan hier thuis ook altijd van voren bediend, dus bleef dit als beste oplossing over.
Onderstaand nog een aantal foto's van de verschillende stukjes.
Sommige foto's zijn tijdens de bouw gemaakt en kunnen dus mogelijk iets verschillen met hoe het nu is.
-Een bruggetje
-Een tunnel
@Chris: Dat lampje is van het onvangstkastje voor de afstandsbediening van de aansturing. Dit is een setje van Piko dat ik eens van een collega heb over kunnen nemen. Met de afstandstandsbediening kan de trein en de digitale functies zoals geluid e.d. bediend worden, maar ook wissels e.d.. Met dit laatste heb ik alleen geen ervaring.
Eigenlijk had ik het kastje anders weg willen werken, maar het moet wel vrij zijn voor een goede ontvangst.
Daarnaast wordt de baan hier thuis ook altijd van voren bediend, dus bleef dit als beste oplossing over.
Onderstaand nog een aantal foto's van de verschillende stukjes.
Sommige foto's zijn tijdens de bouw gemaakt en kunnen dus mogelijk iets verschillen met hoe het nu is.
-Een bruggetje
-Een tunnel
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Paul,
Had hem al een paar maal bekeken en vond hem erg leuk.
Maar zo met het bouwverslag en de close-up foto's vind ik hem echt GEWELDIG
gr. Ron.
Had hem al een paar maal bekeken en vond hem erg leuk.
Maar zo met het bouwverslag en de close-up foto's vind ik hem echt GEWELDIG
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Het ziet er goed uit Paul!
Gr Bruce
Gr Bruce
Sporend online op mijn site!
paul,
erg leuk en knap gemaakt.
in lochem al bewondert maar de details vallen nu echt op
groetjes henry
erg leuk en knap gemaakt.
in lochem al bewondert maar de details vallen nu echt op
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Kortom iedereen is een winnaar en dat geldt ook voor jouw Paul
Kortom iedereen is een winnaar en dat geldt ook voor jouw Paul
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Welk merk is die Ja knikker? Een super detail op je baan en geeft het net die kick! Nice!
Heren,
Bedankt voor de complimenten!
Het baantje heeft inmiddels een mooi plekje gekregen en wordt nog dagelijks gebruikt
Martin, de ja knikker is van Walthers. Het is echter wel een H0 model. N spoor was niet te bestellen of niet in de handel, dat weet ik niet meer helemaal zeker.
Bedankt voor de complimenten!
Het baantje heeft inmiddels een mooi plekje gekregen en wordt nog dagelijks gebruikt
Martin, de ja knikker is van Walthers. Het is echter wel een H0 model. N spoor was niet te bestellen of niet in de handel, dat weet ik niet meer helemaal zeker.
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
-
Ik geloof dat er ook een N-versie van gemaakt is, weet alleen niet meer waar ik die gezien heb
Fred The Railroader
Geweldig baantje.
Zo zie je maar: een railplan van niks met een prachtig resultaat. Heel gaaf als je zo iets kan verzinnen.
Heeft Faller niet ooit een ja-knikker voor N gemaakt?
Groeten,
Walter
Zo zie je maar: een railplan van niks met een prachtig resultaat. Heel gaaf als je zo iets kan verzinnen.
Heeft Faller niet ooit een ja-knikker voor N gemaakt?
Groeten,
Walter
Zie de volgen de link http://www.walthers.com/exec/productinfo/933-3248The Railroader schreef:Ik geloof dat er ook een N-versie van gemaakt is, weet alleen niet meer waar ik die gezien heb
http://www.walthers.com/exec/search?quick=933-1050
http://www.walthers.com/exec/productinfo/933-2614
mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
Inderdaad een mooi gebouwd baantje, alhoewel de titel verwijst naar een oudere uitvoering voor het gebruik van een stoomlokje.
Mvg.
Matheus.
Mvg.
Matheus.
De ja knikker is er dus wel in Nspoor, hij was dan niet te bestellen.
@Walter; Klopt, Faller heeft er ook een gemaakt, maar deze is naar Nederlands voorbeeld. Wel een mooi model overigens.
@Matheus; Haha, ja idd, zou je wel verwachtten met deze naam. Ik heb wel een Amerikaans stoomtreintje, maar deze is niet digitaal. Dit wilde ik met dit baantje juist wel doen, omdat ik dan ook een trein met geluid kan laten rijden.
Binnenkort maar eens kijken of het stoomlocje ook te digitaliseren is met geluid...
Vandaag weer eens naar Badhoevedorp geweest om passende locs te kopen voor mijn Santa Fe Super Chief. Deze set rijtuigen had ik, samen met een ander locomotiefje van de Santa Fe, in Lochem gekocht bij de stand van Hans.
Naast deze locomotieven ook nog een paar rijtuigen van de Union Pacific, drie Pullman rijtuigen en een aantal autootjes.
Binnenkort maak ik hier Foto's van.
Onderstaand een vernieuwing op de baan en baanonderhoud...
De monteurs van de ja knikker hebben een nieuwe Ford pick-up gekregen i.p.v. de gele mercedes bus:
Baanwerkers van de Union Pacific (mede-eigenaar van deze spoorlijn) verzorgen een deel van het onderhoud aan het spoor:
@Walter; Klopt, Faller heeft er ook een gemaakt, maar deze is naar Nederlands voorbeeld. Wel een mooi model overigens.
@Matheus; Haha, ja idd, zou je wel verwachtten met deze naam. Ik heb wel een Amerikaans stoomtreintje, maar deze is niet digitaal. Dit wilde ik met dit baantje juist wel doen, omdat ik dan ook een trein met geluid kan laten rijden.
Binnenkort maar eens kijken of het stoomlocje ook te digitaliseren is met geluid...
Vandaag weer eens naar Badhoevedorp geweest om passende locs te kopen voor mijn Santa Fe Super Chief. Deze set rijtuigen had ik, samen met een ander locomotiefje van de Santa Fe, in Lochem gekocht bij de stand van Hans.
Naast deze locomotieven ook nog een paar rijtuigen van de Union Pacific, drie Pullman rijtuigen en een aantal autootjes.
Binnenkort maak ik hier Foto's van.
Onderstaand een vernieuwing op de baan en baanonderhoud...
De monteurs van de ja knikker hebben een nieuwe Ford pick-up gekregen i.p.v. de gele mercedes bus:
Baanwerkers van de Union Pacific (mede-eigenaar van deze spoorlijn) verzorgen een deel van het onderhoud aan het spoor:
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.