Kwaliteit en service van het nieuwe Arnold

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
martinb

Kwaliteit en service van het nieuwe Arnold

Bericht door martinb »

Wat zijn de ervaringen van de kwaliteit en service van het nieuwe Arnold? Lokje kopen is leuk, maar eenmaal gaat ie stuk.....en hoe is dan de afhandeling van "hornby / arnold"?

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Jos

Re: Kwaliteit en service van het nieuwe Arnold

Bericht door Jos »

Ja, ben ik ook benieuwd naar. Misschien ga ik volgende maand naar Neurenberg. Daar zullen ze zeker staan. Zal het dan niet nalaten om daar eens naar te vragen. Hoewel ze waarschijnlijk hun verkooppraatje wel klaar zullen hebben, vorige keer waren ze ook al te "glad" naar mijn mening.

Groetjes,
Jos

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi

Het probleem is denk ik dat tot op heden eigenlijk geen Nederlandse modellen zijn uitgebracht door Hornold en de beschikbaarheid (zeer) beperkt is in nederlandse winkels.
De modellen zijn volgens mij ook vrijwel zonder uitzondering (ietwat) geupdate oud materieel van de "Arnold" tijd. Echte nieuwe constructies zijn er alleen op het wagonvlak geweest (Bierwagentjes naar Zwitsers voorbeeld, graansilowagens).

De geluiden die ik heb gehoord zijn ietwat variabel. Zo was de BR 152 van Hornold (HN 2020) een welkome aanwinst (DB Logistics/Railion logo) maar was men vergeten een vliegwiel erin te zetten. Iets wat in de Arnold versie wel aanwezig was. De oplossing was een omruilactie dus dat was dan wel een topactie naar mijn idee. Daar kan een fabrikant van loks en ICE-treinstellen met splijtende tandwielen nog wat van leren.

De BR E03/103.0 (HN 2018)heeft een ongelukkige plaatsing van de decoderstekker. Hierdoor past er geen decoder in zonder het nodige kunst en vliegwerk.

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

verzameldirk

Bericht door verzameldirk »

Waarom moet je de naam van Arnold nou verbasteren, wat heeft dat nou voor zin, of denk je dat het lollig is.

Dirk

Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05

Jos

Bericht door Jos »

Deze "verbastering" wordt wel vaker gebruikt Dirk. Niet om lollig te zijn, maar om aan te geven dat je het hebt over "Arnold als eigendom van Hornby (Hornold)" of gewoon Arnold als vroeger zelfstandig bedrijf.
Net zoiets gebeurt nu ook bij Trix (Mätrix = Märklin0Trix) of gewoon Trix (toen het nog zelfstandig was.

Groetjes,
Jos

Wesley

Bericht door Wesley »

Afgezien daarvan, maakt het bijzonder veel uit? Zolang duidelijk is waar het over gaat en er geen duidelijke emotionele lading achter een gebruikte term zit, zie ik geen probleem.

Swiftly and with style !
Afbeelding

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Sjongejongejongejonge......hij gebruikt in die post ook de term 'Arnold' zelf, dus het was míj in ieder geval meteen duidelijk.

Ik heb mijn zinnen gezet op die ICE 3. Ik hoop wel dat het de moeite waard is. Dat van die 152 is jammer....heb het ding van ARNOLD (dus die ouwe meuk) rondrijden, en ik moet zeggen: die rijdt echt perfect en is ontzettend sterk. Qua detaillering van de neus is mij wel opgevallen dat daar niks aan is veranderd. Of moet ik zeggen: verbeterd. Nou is zo'n loc vrij saai, ook in het echt, maar als je er een Fleischmann 145 of 185 naast zet (net zo saai qua vorm) dan ziet die er wel realistischer uit dan de Arnold 152. Dat er Railion logo's opstaan is wel weer leuk.

Mal sehen, wat het wordt.

J

Afbeelding
Plaats reactie