Het was ook wel een beetje veel werk maar het loont dan weer wel
Ik ben er zelf ook wel aardig tevreden mee, en dat gebeurd niet vaak
Groet,
Raymond
De tandwielen ombouwen is zelf te doen, de oude tandwielen hoeven niet heel te blijven (als ze dat nog zijn) en gaan er dan simpel af. De nieuwe heb ik met de hand op de as geduwd nadat met een 1mm boortje het gat iets was geruimd. Als tip werd nog gegeven om ze een tijdje in de vriezer te leggen zodat ze beter op de as te krijgen zijn. Ik ben niet heel technisch en vind vond het goed te doen.FidOo schreef: ↑03 nov 2023 10:09 Het digitaal maken van een motorpost is kinderlijk eenvoudig. Heb er zelf recent 2 omgebouwd.
1 daarvan had inderdaad cardan aandrijving en messing tandwielen. De andere was nog met zo'n spiraalveer en bleek gebroken kunststof tandwielen te hebben. Die cardan aandrijving rijdt een stuk beter inderdaad.
Helaas kan ik zelf niet de spiraalveer aandrijving of tandwielen ombouwen maar het inbouwen van een decoder is erg eenvoudig.
Slim om de bestaande lading te gebruiken. Die secondenlijm is mooi onzichtbaar. Glimt nl snel, al valt dat waarschijnlijk bij deze glimmende lading niet snel op. Wheathering aan de buitenkant zie ik overigens niet echt.Raymond schreef: ↑19 nov 2023 15:42 Hoi Barten,
Ik heb de bestaande caramel kleurige lading van Fleisschmann gebruikt, die heb ik geschilderd met zilverkleur en toen het gruis (aluminium) erop gelegd en toen vast gelijmd met secondelijm...
De binnenkant wanden heb ik vervuild met pigmentpoeders geschilderd (water/pigmentpoeder).
En ik heb ook de wagens zelf(buitenkant) vervuild met pigmentpoeder (droog).
Groet,
Raymond