"Nieuw onderwerp"....pff echt niet
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maar goed, ik ga het gewoon eens proberen uit te leggen wat mijn vraag is.
Ik rij met Minitrix rails, dit vooropgesteld. Ik rij is een groot woord, er liggen drie schaduwstations en ik kan rondrijden, daarmee ben je er op dit moment wel. Dat rondrijden gaat nu nog analoog, maar ik ben van plan zeer binnenkort de Fleischmann z21 startset, met uitbreiding van een router en draadloze Multimaus, te gaan halen. Maar dat is uiteindelijk alleen bedoeld om ermee digitaal te kunnen rijden, zodat bijvoorbeeld een EC sneller rijdt dan een goederentrein. Of om een stoomloc een mooi geluid te geven. Alle andere zaken, zoals wissels omzetten, stoppen (zeker in de schaduwstations) wil ik middels de bekende puls- en tuimelschakelaartjes doen op een tableau. Kijk in het station straks kan ik zien waar er gestopt moet worden, kan ik hem eventueel mooi zelf tot stilstand brengen, maar in een schaduwstation wordt dat wat lastig. Vandaar dat ik naar de situatie wil van; schakelaar in de ene stand, trein stopt en schakelaar omzetten, trein rijdt weer verder. Het liefst nog met een ledje eraan gekoppeld zodat ik op mijn tableau kan zien, er staat een trein.
En daar ligt nu mijn vraag. Ik ben een leek op stroomgebied
![Boink 8)7](./images/smilies/bonk.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Graag zou ik van jullie allesweters willen horen (als het kan in Jip en Janneketaal) hoe ik hiervoor te werk ga. Welke draden soldeer ik waar, en waar gaan die heen? Iemand die dat helder kan uitleggen? Schema mag ook, maar dan ook wel graag met een duidelijk uitleg, want meestal snap ik geen snars van die dingen. Maar ik wil het allemaal wel graag leren om het zelf te kunnen.
![Geek :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)
Ik kijk uit naar jullie bijdragen! Alvast bedankt daarvoor!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)