Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Hier ook maar even wat stof afblazen. Weinig gebeurd door de hoge temperaturen en wat andere klusjes die broodnodig waren.
Afgelopen tijd wel iTrain even opgefrist en fysiek op de baan de boel opgefrist zodat het weer met elkaar klopte. Ook gelijk weer goed rijgedrag van de treinen na de aanpassingen!
Afgelopen tijd wel begonnen met een verbouwing van een lus in het schaduwstation, nu kom ik er nog goed bij, op termijn niet meer. Het betreft een 2e aansluiting op het schaduwstation, in de toekomst kunnen de treinen via 2 manier in en uit het schaduwstation rijden, al is de nieuwe manier voor alsnog wel toekomst muziek!
De oude situatie. De lus waar de stoomloc op staat wordt aangepakt! Deze lag ook nog niet helemaal verlijmd, dus schroeven eruit en de rails en platen verwijderen.
De nieuwe situatie in opbouw. Het bovenste spoor keert weer terug naar het schaduwstation zoals dat voorheen ook was. Het onderste spoor in bedoeld voor de nieuwe aansluiting, die zal rechts tot bij de rand lopen. Vanaf hier komt de uitbreiding te staan. Tegen de muur bovenin moet de lus nog gesloten worden en dan nog wat bedrading aanleggen voor de nieuwe situatie.
Het spoor op het hoogste niveau, een keerlus, zal een stuk naar rechts toe verhuizen, daar waar nu nog niets is. Boven in de foto, in het midden, zit nog een aansluiting die ik ga bouwen op het moment dat de keerlus even weg is. Daar zal ook een keerlus op komen te zitten om de treinen rond te kunnen laten rijden. Ook dat zal op de nieuwe uitbreiding gebeuren, de kans is ook aanwezig dat ik die aansluit op het nieuwe spoor van het schaduwstation.
Aan de andere kant van de baan -als proef- begonnen met wat gaas te monteren op de bergspanten dmv hete lijm. Dit bevalt prima en zal hier dan ook mee verder gaan. Ik moet nog wel een paar spanten maken om het geheel kloppend te krijgen, maar dan wordt het echt tijd om te stoeien met het gaas, gips en dichtwerken van de berg.
M.a.w. Best veel gedaan en lekker veel te doen..
Afgelopen tijd wel iTrain even opgefrist en fysiek op de baan de boel opgefrist zodat het weer met elkaar klopte. Ook gelijk weer goed rijgedrag van de treinen na de aanpassingen!
Afgelopen tijd wel begonnen met een verbouwing van een lus in het schaduwstation, nu kom ik er nog goed bij, op termijn niet meer. Het betreft een 2e aansluiting op het schaduwstation, in de toekomst kunnen de treinen via 2 manier in en uit het schaduwstation rijden, al is de nieuwe manier voor alsnog wel toekomst muziek!
De oude situatie. De lus waar de stoomloc op staat wordt aangepakt! Deze lag ook nog niet helemaal verlijmd, dus schroeven eruit en de rails en platen verwijderen.
De nieuwe situatie in opbouw. Het bovenste spoor keert weer terug naar het schaduwstation zoals dat voorheen ook was. Het onderste spoor in bedoeld voor de nieuwe aansluiting, die zal rechts tot bij de rand lopen. Vanaf hier komt de uitbreiding te staan. Tegen de muur bovenin moet de lus nog gesloten worden en dan nog wat bedrading aanleggen voor de nieuwe situatie.
Het spoor op het hoogste niveau, een keerlus, zal een stuk naar rechts toe verhuizen, daar waar nu nog niets is. Boven in de foto, in het midden, zit nog een aansluiting die ik ga bouwen op het moment dat de keerlus even weg is. Daar zal ook een keerlus op komen te zitten om de treinen rond te kunnen laten rijden. Ook dat zal op de nieuwe uitbreiding gebeuren, de kans is ook aanwezig dat ik die aansluit op het nieuwe spoor van het schaduwstation.
Aan de andere kant van de baan -als proef- begonnen met wat gaas te monteren op de bergspanten dmv hete lijm. Dit bevalt prima en zal hier dan ook mee verder gaan. Ik moet nog wel een paar spanten maken om het geheel kloppend te krijgen, maar dan wordt het echt tijd om te stoeien met het gaas, gips en dichtwerken van de berg.
M.a.w. Best veel gedaan en lekker veel te doen..
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
En de schaduwstation lus is weer dicht! De nieuwe wissels liggen er tussen, zijn aangesloten en de nieuwe blokken zijn ook aangesloten. Enkele testrondes gemaakt en alles loopt weer zoals het hoort, bijna dan.. Rail Jet schoot door terwijl de Hercules een zware staaltrein heuvel-af aan het remmen was.. Liep niet goed af dus gaan kijken waar dit probleem door kwam.
Met het testrijden had ik 2 pendeltreinen rijden, 2 goederentreinen, de TransAlpine, de Rail Jet en een Rh 1044 met city shuttle rijtuigen aan de haak. Binnenkort eens een filmpje fabrieken van het geheel.
Zo ziet het er nu uit in iTrain.De aansluiting 'Keerlus onder' is fysiek nog niet aanwezig, vandaar de onderbreking direct na de wisselstraat. Die aansluiting gaat komen met de aankomende uitbreiding, hierbij wordt keerlus boven fysiek verplaatst, in iTrain zullen enkel de blokken en lengtes aangepast worden op de dan nieuwe situatie. Zoals je kan zien zijn nog niet alle seinen ingegeven en ook nog niet alle aansluitingen goed. Stukje 'Naar depot' komt ooit nog eens bijvoorbeeld.
Linkerkant van het plaatje is het schaduwstation, alle sporen voorzien van 2 bezetmelders. Op diverse stukken rij ik al met 1 melder en dat gaat mij helemaal prima, dus alle schaduwsporen zullen omgebouwd worden naar 1 melder, iTrain zal dan uiteraard ook aangepast worden. De vrij komende melders kan ik dan op de nieuwe stukken inzetten! Scheelt een hoop bedrading en met name kan ik snijden in de kosten.
Met het testrijden had ik 2 pendeltreinen rijden, 2 goederentreinen, de TransAlpine, de Rail Jet en een Rh 1044 met city shuttle rijtuigen aan de haak. Binnenkort eens een filmpje fabrieken van het geheel.
Zo ziet het er nu uit in iTrain.De aansluiting 'Keerlus onder' is fysiek nog niet aanwezig, vandaar de onderbreking direct na de wisselstraat. Die aansluiting gaat komen met de aankomende uitbreiding, hierbij wordt keerlus boven fysiek verplaatst, in iTrain zullen enkel de blokken en lengtes aangepast worden op de dan nieuwe situatie. Zoals je kan zien zijn nog niet alle seinen ingegeven en ook nog niet alle aansluitingen goed. Stukje 'Naar depot' komt ooit nog eens bijvoorbeeld.
Linkerkant van het plaatje is het schaduwstation, alle sporen voorzien van 2 bezetmelders. Op diverse stukken rij ik al met 1 melder en dat gaat mij helemaal prima, dus alle schaduwsporen zullen omgebouwd worden naar 1 melder, iTrain zal dan uiteraard ook aangepast worden. De vrij komende melders kan ik dan op de nieuwe stukken inzetten! Scheelt een hoop bedrading en met name kan ik snijden in de kosten.
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Is dat niet een mooie reden om die 2e bezetmelder er in te laten? Just in case er iets doorschiet? Ziet er verder netjes uit. Tijd voor wat groen.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Doorschieten heeft daar in dit geval niets mee te maken, zullen de instellingen van de nieuwe blokken zijn denk ik. Moet ik nog checken. Op alle andere 1-melder blokken geen doorschieters gehad
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Haha dat is ieder geval een pluspunt wat je altijd kan konstateren
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Blok waar die doorschoot is maar 120cm lang ofzo, de trein 150cm die kant op.. Binnenkort uitdokteren! De andere zijn meer doorgaande sporen, of voor pendeltjes van net 15cm lang op een spoor van 60cm, dat is al die tijd goed gegaan, zelfs met een niet geijkt treinstel..
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Het begin ligt. Nu bezig met het maken van de aansluiting, dan de helix verder op gaan bouwen!
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Druk bezig met de klimspiraal, vergt best veel tijd om zo een ding op te bouwen, zeker als de flexrails op is en de bestelling maar voor 1/3 uitgeleverd kon worden, kortom, de bouw ligt stil totdat de andere 2 dozen flexrail geleverd zijn. Een maand geleden is de bestelling de deur uit gegaan dus ben benieuwd..!
De nieuwe route van en naar de Helix. De schaduwverbinding blijft gewoon in takt. Zo vallen er af en toe wat gaten in de treinenloop omdat de trein dat in het schaduwstation blijft.
De trein nu heeft 3 keuzes:
(1) Oude route, via de bestaande helling omhoog en via de wisselstraat aan de oostkant het station binnen rijden
(2) SS-lus, via de verbindingslus in het schaduwstation blijven. Wel een treinbeweging om een gat in de dienst te maken (deze zal het minst gebruikt worden)
(3) Nieuwe route, via de helix omhoog, door de paradeboog boven het station langs om via de wisselstraat aan de westkant het station binnen te rijden.
Helix in aanbouw. Flinke klus toch wel..
Tot zover ligt het nu. Deze laag is in de buitenbocht wel nog geheel voorzien van de rails, De binnenbocht alleen de eerste, toen was de flexrail op..
Ook te zien de nieuwe keerlus. Deze lag eerst 1 niveau hoger om rond te kunnen rijden, nu kan dat ook via de nieuwe helix. De keerlus sluit aan op de oostkant van het station (richting het zuiden)
De wisselstraat aan de oostkant van het station. Naar boven toe (noorden) is de oude route van/naar het schaduwstation. Naar rechts/schuin beneden is de keerlus die om de helix heen ligt. Deze zal ooit ergens in de toekomst weer ontkoppeld worden voor het nieuw te bouwen deel. Op deze manier kan ik wel het staion en de omgeving gaan opbouwen en aankleden en toch treinen laten rijden die kant op!
Met de sint die ene ontbrekende linker wissel gekregen (hoe weet die vent dat toch steeds???) dus kan ik de wisselstraat ook gaan afbouwen en voorzien van servo's (die ik ook al van de beste man heb gekregen.. )
De nieuwe route van en naar de Helix. De schaduwverbinding blijft gewoon in takt. Zo vallen er af en toe wat gaten in de treinenloop omdat de trein dat in het schaduwstation blijft.
De trein nu heeft 3 keuzes:
(1) Oude route, via de bestaande helling omhoog en via de wisselstraat aan de oostkant het station binnen rijden
(2) SS-lus, via de verbindingslus in het schaduwstation blijven. Wel een treinbeweging om een gat in de dienst te maken (deze zal het minst gebruikt worden)
(3) Nieuwe route, via de helix omhoog, door de paradeboog boven het station langs om via de wisselstraat aan de westkant het station binnen te rijden.
Helix in aanbouw. Flinke klus toch wel..
Tot zover ligt het nu. Deze laag is in de buitenbocht wel nog geheel voorzien van de rails, De binnenbocht alleen de eerste, toen was de flexrail op..
Ook te zien de nieuwe keerlus. Deze lag eerst 1 niveau hoger om rond te kunnen rijden, nu kan dat ook via de nieuwe helix. De keerlus sluit aan op de oostkant van het station (richting het zuiden)
De wisselstraat aan de oostkant van het station. Naar boven toe (noorden) is de oude route van/naar het schaduwstation. Naar rechts/schuin beneden is de keerlus die om de helix heen ligt. Deze zal ooit ergens in de toekomst weer ontkoppeld worden voor het nieuw te bouwen deel. Op deze manier kan ik wel het staion en de omgeving gaan opbouwen en aankleden en toch treinen laten rijden die kant op!
Met de sint die ene ontbrekende linker wissel gekregen (hoe weet die vent dat toch steeds???) dus kan ik de wisselstraat ook gaan afbouwen en voorzien van servo's (die ik ook al van de beste man heb gekregen.. )
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Eindelijk weer een update. Heb zeker niet stil gezeten..
De hoek boven de helix. Hier lag eerst gewoon een keerlus en meer niet, nu aan het verbouwen en de brug aan het inbouwen. Vordert al aardig.
De andere hoek van de baan begint ook al groen te worden. Daar is de vrouw druk mee bezig!
Ik zal binnenkort een wat uitgebreidere update doen en dit geheel weer wat vaker te posten.. Owja uitbreiding van de afdeling rollende dingen gaat wel goed..
De hoek boven de helix. Hier lag eerst gewoon een keerlus en meer niet, nu aan het verbouwen en de brug aan het inbouwen. Vordert al aardig.
De andere hoek van de baan begint ook al groen te worden. Daar is de vrouw druk mee bezig!
Ik zal binnenkort een wat uitgebreidere update doen en dit geheel weer wat vaker te posten.. Owja uitbreiding van de afdeling rollende dingen gaat wel goed..
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Hallo Wouter,
Mooie vorderingen.
Leuk dat je vrouw ook meedoet.
m.vr.gr.
Hans
Mooie vorderingen.
Leuk dat je vrouw ook meedoet.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Met wat groen smoelt het altijd al meteen beter en inderdaad leuk dat je er samen met je vrouw aan kunt werken.
-
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Hallo Wouter,
Dat begint er al gruwelijk goed uit te zien.
Gaaf man.
Dat begint er al gruwelijk goed uit te zien.
Gaaf man.
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Ja de hulp van je vrouw zorgt ervoor dat je baan groener is dan de andere OBB baan .
Mooie groenen bergen strak met boompjes erop zal het een heel verschil zijn .
mvg Sjaak
Mooie groenen bergen strak met boompjes erop zal het een heel verschil zijn .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Hallo Hans,
Zeker leuk, maar ook gezellig! Samen 'rommelen' op den zolder, wie wil dat nou niet..
Wim, groen doet zeker goed! Ik heb wat dat betreft echt geen groene vingers, liever de ruwbouw en de techniek..
Servus Chris, dank!! Zeker een grote sprong in de tijd wat betreft dit topic!! En dat is zeker enkel en alleen maar vooruitgang!! Hopelijk van de week rondom de brug jet gips(verband) aanbrengen en dan smoelt het in die hoek ook alweer een heel stuk beter!!
Sjaak, tjsa, misschien moet Chris ook eens zijn vrouw uitnodigen op de zolder. Zeker een verschil nu er wat leven gaat komen op het groen. Geeft al weer een compleet ander beeld vam het koude kale witte gips. Morgen weer druk verder!! Haha
Zeker leuk, maar ook gezellig! Samen 'rommelen' op den zolder, wie wil dat nou niet..
Wim, groen doet zeker goed! Ik heb wat dat betreft echt geen groene vingers, liever de ruwbouw en de techniek..
Servus Chris, dank!! Zeker een grote sprong in de tijd wat betreft dit topic!! En dat is zeker enkel en alleen maar vooruitgang!! Hopelijk van de week rondom de brug jet gips(verband) aanbrengen en dan smoelt het in die hoek ook alweer een heel stuk beter!!
Sjaak, tjsa, misschien moet Chris ook eens zijn vrouw uitnodigen op de zolder. Zeker een verschil nu er wat leven gaat komen op het groen. Geeft al weer een compleet ander beeld vam het koude kale witte gips. Morgen weer druk verder!! Haha
-
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Hallo Wouter,
Laat ik toch nog voor dat dit geschreven is aan het groen begonnen zijn.
Waar het een gras strook moet komen is de onderlaag voorzien van een olijfgroene kleur.
En mijn vrouw komt alleen boven voor de was.
Laat ik toch nog voor dat dit geschreven is aan het groen begonnen zijn.
Waar het een gras strook moet komen is de onderlaag voorzien van een olijfgroene kleur.
En mijn vrouw komt alleen boven voor de was.
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Die brug is gaaf man past heel mooi erin zo!
De grijze achtergrond vind ik ook heel apart, meestal heeft iedereen het blauw...
Mooi gedaan zo donker en lichte tinten grijs in elkaar over laten lopen
Succes verder!!!
Groet,
Raymond
De grijze achtergrond vind ik ook heel apart, meestal heeft iedereen het blauw...
Mooi gedaan zo donker en lichte tinten grijs in elkaar over laten lopen
Succes verder!!!
Groet,
Raymond
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Raymond,
Dat grijs valt grijzer uit op de foto dan het is. Was meer donker blauw, richting regen cq onweers lucht.. Is (of wordt) inmiddels nog wel veranderd.
Die brug had ik al erg lang liggen en wilde er toch iets mee gaan doen. Dus doosje gewoon op de baan zetten en kijken en inbeelden hoe het zou kunnen worden. Resultaat is aanstaande..
Dat grijs valt grijzer uit op de foto dan het is. Was meer donker blauw, richting regen cq onweers lucht.. Is (of wordt) inmiddels nog wel veranderd.
Die brug had ik al erg lang liggen en wilde er toch iets mee gaan doen. Dus doosje gewoon op de baan zetten en kijken en inbeelden hoe het zou kunnen worden. Resultaat is aanstaande..
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Goedemorgen,
Hier een inmiddels oudere plaat, nog voor dat ik de brug ging bouwen. Een beetje een rommeltje, maargoed.. menig van ons voelt zich wel thuis is deze situatie..
Rechtsonder komt een kleine halte plaats/eind halte. Omloop spoor en opstelspoor met aansluiting naar de draaischijf en een 2 sporige loods voor dieseltreinen. Aan de draaischijf zal een 6-delige ringloods komen en diverse losse sporen voor opstellen en onderhoud voor de locomotieven.
Goed te zien is ook de oude situatie van het spoortje wat boven de helix rond gaat. Daar ben ik nu bezig met de brug in te bouwen.
De laatste tijd ook nog aardig eat materiaal binnen gekregen..
Hier een inmiddels oudere plaat, nog voor dat ik de brug ging bouwen. Een beetje een rommeltje, maargoed.. menig van ons voelt zich wel thuis is deze situatie..
Rechtsonder komt een kleine halte plaats/eind halte. Omloop spoor en opstelspoor met aansluiting naar de draaischijf en een 2 sporige loods voor dieseltreinen. Aan de draaischijf zal een 6-delige ringloods komen en diverse losse sporen voor opstellen en onderhoud voor de locomotieven.
Goed te zien is ook de oude situatie van het spoortje wat boven de helix rond gaat. Daar ben ik nu bezig met de brug in te bouwen.
De laatste tijd ook nog aardig eat materiaal binnen gekregen..
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Ziet er indrukwekkend uit hoor
Helix opbouwen ben ik ook mee bezig; ik deel je ervaring
Het lijkt allemaal zo eenvoudig, maar wat een klus in praktijk..
Helix opbouwen ben ik ook mee bezig; ik deel je ervaring
Het lijkt allemaal zo eenvoudig, maar wat een klus in praktijk..
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
ThankZ!
Helix is inmiddels alweer van 2020, maar ja een klus is dat wel!
Helix is inmiddels alweer van 2020, maar ja een klus is dat wel!
-
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Zooo het spaarvarkentje is eraan gegaan!
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Juah . Zit weinig bacon meer op.. En dit was eigenlijk nog niet eens alles..
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Vandaag het laatste stukje gaas aanbrengen in deze hoek. Erna ga ik beginnen met het gipsverband te leggen zodat de berg dicht raakt. Later nog aansmeren met gips zodat het kan drogen en 1 sterk geheel kan gaan worden.
Zoals jullie al zien ben ik wakker aan het word n, de koffie staat al klaar.. En ik heb er flink zin in, dus eens zien hoe ver ik ga komen vandaag!!
Owja, links van de brug houd de berg ineens op. Dit komt omdat ik een heel stuk verder naar links nog bezig moet en er nog een deel van de plaat uit zal moeten, anders kan ik er niet bij.. Zo gezegd een soort bouwfoutje..
Genoeg gezwets, ik ga aan de gang¡
-
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N
Prachtig man!
Ik ben benieuwd
Ik ben benieuwd
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben