BartenThomas schreef: ↑10 mar 2024 09:02
Wat een schitterende lok, die groene. Wie wat waar welke is dat?
Loc is gemaakt door Hobbytrain! Analoog maar digitaal voorbereid met Next18 aansluiting. In Oostenrijk rijden vaak veel verschillende locs voor diverse doelen, zo genoemde 'Werbe-locs'. Zoek maar eens na op googel. En niet allen in Oostenrijk gebeurd te natuurlijk, maar wel veel (jeej, meer locs!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
) Nadeel is wel dat ik straks 1 loc (nummer) in 3 verschillende kleurstijlen heb.
Deze stond al een tijdje bij de forumsponsor in de shop en heb ik eigenlijk altijd links laten liggen, geen idee waarom want nu ik hem in handen heb is het inderdaad een schitterende loc! Weer een unieke verschijning op de baan zeg maar.
Even snel op googel gekeken waarom, maar niet zo snel kunnen vinden. Doel is wel dat je meer met de trein moet voor een schoner milieu. In Oostenrijk wordt het grootste deel van de stroom voor treinen opgewekt door waterkracht, als ik mij goed herinner. Dus een hele groene en dus milieuvriendelijke manier!
Onderstaande plaat wel toepasselijk voor dit forum, terwijl loc door Boppard kaggelt..
ÖBB 1016 023-3 "ÖBB GREEN POINTS - Je mehr Sie Bahn fahren, desto grüner wird's" mit gemischtem Güterzug auf der linken Rheinstrecke in Richtung Bingen (Boppard, 18.09.2020). © www.bahnbilder.de