Wat doe ik fout. ik weet het is niet de beste Centralen ik denk dat er een instelling niet goed staat of het kan niet met dit ding maar alle treinen gaan rijden als ik welke trein dan oké selecteer. Wat kan ik daar aan doen
maarten schreef: ↑14 mar 2024 08:42
Hebben alle locs wel een uniek adres? Als ze hetzelfde adres hebben dan reageren ze inderdaad allemaal tegelijk. Af fabriek is dat adres 3.
tanks du moet ze allemaal gaan om nummer 1 2 3 enz ?:)
Iedere loc moet inderdaad een uniek adres hebben, anders blijven ze gelijktijdig reageren. Of jouw Mobile Station dat kan omprogrammeren weet ik zo niet. Ik dacht dat die vrij beperkt was qua functionaliteit.
Uit de doos heeft vrijwel elke loc (en decoder) adres 3. Als jij dat niet verandert, reageren ze allemaal tegelijk.
maarten schreef: ↑14 mar 2024 09:56
Iedere loc moet inderdaad een uniek adres hebben, anders blijven ze gelijktijdig reageren. Of jouw Mobile Station dat kan omprogrammeren weet ik zo niet. Ik dacht dat die vrij beperkt was qua functionaliteit.
Uit de doos heeft vrijwel elke loc (en decoder) adres 3. Als jij dat niet verandert, reageren ze allemaal tegelijk.
Vergelijk het adres van een lok met jouw brievenbus, jouw huis heeft een ander nummer als van je buren.
Veranderen van adressen zal ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing van het MS staan, want het is een basishandeling
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Met de mobile station van Trix kan je gewoon het adres veranderen, gaat vrij makkelijk.
Op de website van Trix/Marklin kan je vrij makkelijk de handleidingen vinden van het mobile station.