Na een heerlijk weekje vakantie op de Sallandse heuvelrug nu weer thuis.
Wonderbaarlijk hoeveel creatieve ideeën er opborrelen tijdens een lekkere boswandeling!
Ik kon er al een paar kwijt op de maquette. Van een deel van mijn voorraad gebouwde en nog ongebouwde huizen en gebouwen heb ik van XPS 1:640 modelletjes gesneden.
Toen wat verschillende vormen van straten en een pleintje geprobeerd. Dit is een ontwerp dat me wel aan staat:
Een brede straat met herenhuizen komt uit op een klein plein waar een klein station aan ligt. Naar achteren loopt de straat licht op, want het schaduwstation ligt daar onder. Het stationsplein wordt daarom geheel afneembaar. Het plein wordt het laagste punt en het stationsgebouw staat weer op het spoorniveau en is met een stenen trap te bereiken.
In het piepschuim was het aanbrengen van de niveauverschillen niet goed te doen. Dat ga ik in 1:160 uitproberen met laagjes piepschuim. Het stadsgedeelte wordt daarna definitief opgebouwd uit XPS.
Links een gasfabriek, die grotendeels uit styreen en XPS moet worden opgebouwd.
Rechts achter een boerderij. Hier komt waarschijnlijk een klein " uitbouwtje" aan de baan voor ruimte voor een erf, een schuur e.d., want de ruimte is wel erg krap.
Vanaf de achterkant gezien:
Een blik over de perronsporen:
Bij de voorste sporen ligt een overweg. Auto's en karren kunnen daar deze sporen oversteken en parallel aan het straatspoor aan het eind rechts een tunnel onder de stad inrijden. (De dwarse sporen onder het spoorviaduct komen er uiteraard niet.)
Het schaduwstation ga ik " bewaken" met een babycam en ik wil de rijwegen door het schaduwstation analoog met 1 knop per rijweg sturen.
Ik moet nog even proberen hoeveel MTB MP1 aandrijvingen ik met 1 drukknop tegelijk kan aansturen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.