Beste mensen,
Als ik Fleischmann wissels gebruik met een metalen hartstuk dan valt me het volgende op. Bij analoog gebruik stopt een trein als een wissel opengereden wordt en er treedt (voor zover ik kan horen/zien) geen kortsluiting op. Bij digitaal gebruik treedt wel kortsluiting op. Of is het door de lagere baanspanning bij analoog minder goed merkbaar dat zich kortsluiting voordoet?
Hartelijke groet,
Oscar
Vraag over Fleischmann wissels met metalen hartstuk
Re: Vraag over Fleischmann wissels met metalen hartstuk
In beide gevallen treedt er kortsluiting op. Open rijden van wissels met metalen hartstuk kan niet. Dus niet doen!
Re: Vraag over Fleischmann wissels met metalen hartstuk
Ik had ooit een aantal wissel vervangen door wissels met dit metalen hartstuk.
Maar dat was (in ieder geval bij mij) niet echt een success
Op de 1 of andere manier oxideerden de contacten/schakelaars in het wissel waardoor het hartstuk stroomlooos was.
Ik heb ze weer terug vervangen door de normale wissels.
Guus
Maar dat was (in ieder geval bij mij) niet echt een success
Op de 1 of andere manier oxideerden de contacten/schakelaars in het wissel waardoor het hartstuk stroomlooos was.
Ik heb ze weer terug vervangen door de normale wissels.
Guus
Re: Vraag over Fleischmann wissels met metalen hartstuk
Ik heb de gewone wissels zelf voorzien van een metalen puntstuk en die aangesloten met een esu extension voor de polarisatie. Dan hebbje geen geneuzel met een microschakelaar in de wissel.