Ik heb mij baan plan voor het rangeer gedeelte afgerond en zou graag jullie reactie willen weten.
Op het zichtbare deel wil ik iets van Den Haag gaan maken en zag toevallig in RailHobby 0109 een leuk voorbeeld waar ik wel iets mee zou kunnen.
Ik krijg het baanplan niet in de bijlage, jullie kunnen hem om mijn site spoor-n.nl zien of navolgende link volgen, te openen in een extra venster of tabblad: klik hier.
Mijn ontwerp
-
Onderwerp starter - Berichten: 8
Mijn ontwerp
- Bijlagen
-
- Nieuwlandstraat124-klein.jpg (106.74 KiB) 6292 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Modelspoorbaan op 11 jan 2009 23:37, 8 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn ontwerp
De eerste link gaat traag open en bij de tweede link krijg ik:
=> De webpagina kan niet worden weergegeven
Tot op de trein.
-
Ik heb hem toch kunnen plaatsen, bleek dat het bestand te groot was.
Dirk schreef:De eerste link gaat traag open en bij de tweede link krijg ik:
Het zal aan mij liggen, maar ik vind de aansluiting van je schaduwstation op je spiraal nogal vreemd. Normaal gaat men dubbelsporig de spiraal in, maar in jouw plan lijk je 2 concentrische enkelspoorspiralen te gaan bouwen, met een linkomstijgend spiraalspoor IN een rechtsomstijgend spiraalspoor. De aansluiting van de spiraal op het schaduwstation zou ik ook via de rechte wisselstand doen, want dat wordt de normale doorgaande lijn, niet?
De link bleek niet actief, jammer.
groeten,
Michiel
De link bleek niet actief, jammer.
groeten,
Michiel
Hallo Naamloze modelspoorbaan,
Heb zojuist even op je site gekeken, en natuurlijk jouw eerste ontwerp zoals je hem ook hier hebt geplaatst.
Ten eerste denk ik dat je ook met je huidige oppervlakte die ter beschikking staat, nog steeds blij mag zijn met je N-spoor keus, want al lijkt het een heel groot stuk wat je kunt gebruiken, kijk alleen naar het ontwerp wat je nu hier laat zien, en je ziet al dat N-spoor genoeg ruimte geeft, maar dat H0 er zeker te kort aan kwam.
Maar wat mij opviel aan je baanplan, de afmeting van je beschikbare raamwerk, en dan vooral de 103cm die je aanhoud.
Ik hoop dat je lange armen hebt of anders op enkele plaatsten mangaten gepland hebt, want ben bang dat je op de rechte delen er al er moeilijk bij kunt , laat staan als er ergens achter in de hoek een trein uit het spoor loopt, bij 80cm heb je al werk om er goed bij te komen gemiddeld genomen.
Mijn idee; zorg dat je in de hoek van de je baan, de breedte behoorlijk terug brengt, zodat je als het ware meer om je baan heen staat, en er beter bij kunt of breng idd man-gaten aan.
veel modelspoorplezier,
mvg
Freddy(spoor65)
Heb zojuist even op je site gekeken, en natuurlijk jouw eerste ontwerp zoals je hem ook hier hebt geplaatst.
Ten eerste denk ik dat je ook met je huidige oppervlakte die ter beschikking staat, nog steeds blij mag zijn met je N-spoor keus, want al lijkt het een heel groot stuk wat je kunt gebruiken, kijk alleen naar het ontwerp wat je nu hier laat zien, en je ziet al dat N-spoor genoeg ruimte geeft, maar dat H0 er zeker te kort aan kwam.
Maar wat mij opviel aan je baanplan, de afmeting van je beschikbare raamwerk, en dan vooral de 103cm die je aanhoud.
Ik hoop dat je lange armen hebt of anders op enkele plaatsten mangaten gepland hebt, want ben bang dat je op de rechte delen er al er moeilijk bij kunt , laat staan als er ergens achter in de hoek een trein uit het spoor loopt, bij 80cm heb je al werk om er goed bij te komen gemiddeld genomen.
Mijn idee; zorg dat je in de hoek van de je baan, de breedte behoorlijk terug brengt, zodat je als het ware meer om je baan heen staat, en er beter bij kunt of breng idd man-gaten aan.
veel modelspoorplezier,
mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Beste Freddy,
Ik heb inderdaad 2 man gaten gepland, want ik heb wel lange armen maar zo lang ook weer niet.
Ik ben ook nog steeds wel blij met mijn keuze alleen is het zo jammer dat er zo weinig nederlands materieel uitkomt al valt dat de laatste tijd heel erg mee.
Bedankt voor je kritiek.
O ik heb wel een naam hoor, namelijk
Carlo
Ik heb inderdaad 2 man gaten gepland, want ik heb wel lange armen maar zo lang ook weer niet.
Ik ben ook nog steeds wel blij met mijn keuze alleen is het zo jammer dat er zo weinig nederlands materieel uitkomt al valt dat de laatste tijd heel erg mee.
Bedankt voor je kritiek.
O ik heb wel een naam hoor, namelijk
Carlo
spoor65 schreef:Hallo Naamloze modelspoorbaan,
veel modelspoorplezier,
mvg
Freddy(spoor65)
Hallo Carlo,
Voor wat betreft het Nederlands materiaal, ja dat is idd niet echt ruim bemeten, maar denk dat er meer mogelijk dan wat alleen de grote merken aanbieden,
Weet niet of je de site kent, maar kijk eens op http://www.ns1op160.tk
Hier vind je toch behoorlijk wat NS materiaal, al staat er ook veel bij wat losse kappen zijn, maar wat mss de hobby juist mooier maakt om ze dus zelf af te bouwen.
Moet wel eerlijk zijn, rij zelf geen Nederlands materiaal op mijn baan, om een paar redenen,
ten eerste omdat in de jaren dat ik begon te verzamelen, de N-modelspoorindustrie volgens mij nog niet eens wist dat Nederland bestond.
Ik tijdens vakantie`s maar ook doordat ik vrij kort aan de grens woon, en dus nogal eens Duits materiaal zag, dit mij toch ook wel erg aan sprak, en de keus in tijdperk III gewoon groot is, ik tevens nog graag gebruik wil maken van hoogte verschillen voor het maken van veel rijlengtes, en toch ook een wat meer dan alleen vlakke baan landschapwil bouwen, is dit voor mij uiteindelijk in totaal de reden geworden om Duits te gaan rijden.
Maar zeg nooit nooit, wie weet maak ik er nog eens een Nederlandse baan bij.
Veel NS in N plezier.
Mvg
Freddy(spoor65)
Voor wat betreft het Nederlands materiaal, ja dat is idd niet echt ruim bemeten, maar denk dat er meer mogelijk dan wat alleen de grote merken aanbieden,
Weet niet of je de site kent, maar kijk eens op http://www.ns1op160.tk
Hier vind je toch behoorlijk wat NS materiaal, al staat er ook veel bij wat losse kappen zijn, maar wat mss de hobby juist mooier maakt om ze dus zelf af te bouwen.
Moet wel eerlijk zijn, rij zelf geen Nederlands materiaal op mijn baan, om een paar redenen,
ten eerste omdat in de jaren dat ik begon te verzamelen, de N-modelspoorindustrie volgens mij nog niet eens wist dat Nederland bestond.
Ik tijdens vakantie`s maar ook doordat ik vrij kort aan de grens woon, en dus nogal eens Duits materiaal zag, dit mij toch ook wel erg aan sprak, en de keus in tijdperk III gewoon groot is, ik tevens nog graag gebruik wil maken van hoogte verschillen voor het maken van veel rijlengtes, en toch ook een wat meer dan alleen vlakke baan landschapwil bouwen, is dit voor mij uiteindelijk in totaal de reden geworden om Duits te gaan rijden.
Maar zeg nooit nooit, wie weet maak ik er nog eens een Nederlandse baan bij.
Veel NS in N plezier.
Mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2