Baden 2.0 (Baanplan)
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Als het wordt zoals op de foto's die je geplaatst hebt dan verwacht ik geen problemen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1152
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Laten we het hopen. Van de week eerst nog even wat aan de onderbouw doen.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 1152
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Vandaag het schaduw station in het baanplan geplakt en het past niet
Jammer genoeg toch de sporen iets in moeten korten zodat het geheel wel past...
Jammer genoeg toch de sporen iets in moeten korten zodat het geheel wel past...
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
die dubbele verbindingen in je station, heb je die echt nodig?
Ik zie rechts ook nog zo'n verbinding tussen beide sporen ...
Ik heb ze er allemaal uitgehaald ... heb je geen keerlus modules meer nodig ...
Guus
Ik zie rechts ook nog zo'n verbinding tussen beide sporen ...
Ik heb ze er allemaal uitgehaald ... heb je geen keerlus modules meer nodig ...
Guus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1152
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Ha Guus,
Bedoel je links onderin waar het station begint? Die is denk ik niet nodig. Die bovenin is om van het opstelspoor naar de binnen baan te komen.
Maakt dat een keerlus? Heb hier echt zero verstand van
Ik wil van spoor 1 naar spoor 2 rijden heen en terug.
Bedoel je links onderin waar het station begint? Die is denk ik niet nodig. Die bovenin is om van het opstelspoor naar de binnen baan te komen.
Maakt dat een keerlus? Heb hier echt zero verstand van
Ik wil van spoor 1 naar spoor 2 rijden heen en terug.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Misschien was ik te snel met mn keerlus waarschuwing ...
Eigenlijk is dit gewoon 1 groot dubbelsporing rondje ... overal kun je dezelfde polariteit hebben en dan maken verbindingen tussen de sporen niet uit ...
Ik ga er nog even een nachtje over slapen ... eerste even naar de supermarkt voor de weekboodschappen ....
Guus
Eigenlijk is dit gewoon 1 groot dubbelsporing rondje ... overal kun je dezelfde polariteit hebben en dan maken verbindingen tussen de sporen niet uit ...
Ik ga er nog even een nachtje over slapen ... eerste even naar de supermarkt voor de weekboodschappen ....
Guus
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Het verlies aan opstellengte valt zo te zien nog al mee gelukkig.
De dubbele railbus kan er nog staan lijkt me.
Als je zoals Guus aangeeft de binnen en buitenbaan dezelfde polariteit geeft is er geen keerlusprobleem denk ik.
De rijrichting bij digitaal wordt in de trein zelf geregeld door de decoder.
Sowieso is het verstandig om het hele station dezelfde polariteit te geven om makkelijk van sporen te kunnen wisselen.
De dubbele railbus kan er nog staan lijkt me.
Als je zoals Guus aangeeft de binnen en buitenbaan dezelfde polariteit geeft is er geen keerlusprobleem denk ik.
De rijrichting bij digitaal wordt in de trein zelf geregeld door de decoder.
Sowieso is het verstandig om het hele station dezelfde polariteit te geven om makkelijk van sporen te kunnen wisselen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1152
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Dank Guus,piksov schreef: ↑25 okt 2024 17:39 Misschien was ik te snel met mn keerlus waarschuwing ...
Eigenlijk is dit gewoon 1 groot dubbelsporing rondje ... overal kun je dezelfde polariteit hebben en dan maken verbindingen tussen de sporen niet uit ...
Ik ga er nog even een nachtje over slapen ... eerste even naar de supermarkt voor de weekboodschappen ....
Guus
Het hele keerlus gebeuren heb ik nog nooit echt begrepen. Vroeger (80er jaren) kon je twee van die FLM spoorweg overgangen er in knallen voor zo'n loop maar tegenwoordig is het allemaal wat ingewikkelder. Ben ook ouder aan het worden
Doe vooral een nachtje slapen na je boodschappen en dan kijken wat er verbeterd kan worden. Je hulp is zeer gewaardeerd over de jaren. Dank u
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 1152
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Dank Bert,bpieters schreef: ↑25 okt 2024 18:45 Het verlies aan opstellengte valt zo te zien nog al mee gelukkig.
De dubbele railbus kan er nog staan lijkt me.
Als je zoals Guus aangeeft de binnen en buitenbaan dezelfde polariteit geeft is er geen keerlusprobleem denk ik.
De rijrichting bij digitaal wordt in de trein zelf geregeld door de decoder.
Sowieso is het verstandig om het hele station dezelfde polariteit te geven om makkelijk van sporen te kunnen wisselen.
Ik heb het nieuwe schaduw station fysiek nog niet neergelegd om te kijken wat de lengtes zijn. Misschien inkorten tot 5 wagons. Die Doppeleinheit past misschien net (hopelijk)
Zal het even neerleggen van de week
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
De buitenste 2 sporen in het schaduwstation kun je misschien verlengen door de hart op hart afstand tov de andere sporen iets te vergroten.
Dan creeer je meer speling met het profiel van vrije ruimte dus kan de trein iets langer.
Dus bijv. midden boven tussen de wissel en de boog 9130 een recht stukje van bijv. 7cm plaatsen.
Dan kun je die hele boog meenemen als opstelruimte.
Aan de andere zijde uiteraard ook een recht stuk toevoegen tussen wissel en tegenboog.
Op die manuer moet zeker lukken met het dubbele treinstel schat ik zo.
Dan creeer je meer speling met het profiel van vrije ruimte dus kan de trein iets langer.
Dus bijv. midden boven tussen de wissel en de boog 9130 een recht stukje van bijv. 7cm plaatsen.
Dan kun je die hele boog meenemen als opstelruimte.
Aan de andere zijde uiteraard ook een recht stuk toevoegen tussen wissel en tegenboog.
Op die manuer moet zeker lukken met het dubbele treinstel schat ik zo.