Baden 2.0
-
Re: Baden 2.0
Mooi filmpje,prachtig tijdperk trouwens!
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Hoi die br 221 is er van fleischmann N 931902-1 .
Is een mooie lok in de kleuren die jij heb .
mvg Sjaak
Is een mooie lok in de kleuren die jij heb .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 1276
Dank je Chris
Mooi mooi... moet alleen nog even wachten met de aanschaf. Ben langzaam aan het bouwen aan de onderbouw van de nieuwe baan.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Gisteren nog wat stukjes hout gezaagd voor de onderbouw. Nog niet helemaal klaar maar we gaan er volgend weekend weer mee verder.
Mijn oudste zoon (16) probeert me wat extra motivatie te geven om sneller te bouwen en heeft deze voor me gekocht van z'n zakgeld We gaan er voor zorgen dat die dus de baan op komt zo snel mogelijk!
Mijn oudste zoon (16) probeert me wat extra motivatie te geven om sneller te bouwen en heeft deze voor me gekocht van z'n zakgeld We gaan er voor zorgen dat die dus de baan op komt zo snel mogelijk!
Dat is een zoon om te koesteren ! Uiteraard zijn wij ook benieuwd hoe hij straks op de baan staat
Smile, life is too short to be sad
-
Zo is dat!
Misschien van het weekend wat multiplex zagen om een paar stukjes rails op te leggen. Gaat wel langzaam denk ik. Ik ben van plan een klein beetje rails neer te leggen en dan daarvoor draden te trekken voordat ik met het volgende stukje verder ga. De vorige baan had ik de hele baan neergelegd en dan is het wel een opgave om de hele meuk aan te sluiten
Misschien van het weekend wat multiplex zagen om een paar stukjes rails op te leggen. Gaat wel langzaam denk ik. Ik ben van plan een klein beetje rails neer te leggen en dan daarvoor draden te trekken voordat ik met het volgende stukje verder ga. De vorige baan had ik de hele baan neergelegd en dan is het wel een opgave om de hele meuk aan te sluiten
-
Dagje vrij vandaag. Plaatje triplex op de eetkamer vloer, schaduw station neergelegd en losjes er omheen getekend.
Dit is véél meer werk dan tekenen in RailModeller Pro
17 graden buiten en de zon staat aan. De bogen netjes rond getekend om de zooi uit te zagen.
Uurtje later hebben we 3 stukken voor niveau 0
Beetje gefriemel om het door het trapgat van de zolder te krijgen maar het paste net.
Tijd voor een biertje denk ik!
Dit is véél meer werk dan tekenen in RailModeller Pro
17 graden buiten en de zon staat aan. De bogen netjes rond getekend om de zooi uit te zagen.
Uurtje later hebben we 3 stukken voor niveau 0
Beetje gefriemel om het door het trapgat van de zolder te krijgen maar het paste net.
Tijd voor een biertje denk ik!
Rechtsboven bij het kopspoor zou je nog overloopwissels van buiten naar binnen kunnen maken, anders gaat het pendelen in 1 rijrichting over "verkeerd" spoor.
Verder past het goed zo te zien.
Verder past het goed zo te zien.
-
Ja, daar heb je gelijk in Bert. Weet alleen niet waar precies die overgang kan plaatsen.
-
Dat deed men met de stoptrein Nijmegen-Venray eind jaren 90 ook een aantal jaren bij gebrek aan overloopwissels in Nijmegen. Na een aantal jaren zijn die als nog geplaatst en was links rijden niet meer nodig.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
De wissel die je daar nu hebt verplaatsen naar de binnenbaan(aansluitend aan de binnenboog) en op de vrijgekomen plek een engels wissel leggen is een optie denk ik.Raymond (UK) schreef: ↑29 okt 2024 22:12 Ja, daar heb je gelijk in Bert. Weet alleen niet waar precies die overgang kan plaatsen.
-
Ik heb hem door denk ik Bert. Ik heb een aantal Engelse wissels liggen van het oude baden.
-
De eerste rails ligt!
Beetje getob met de wissel aandrijvingen. Hopelijk gaat dit goed met de magneet spoeltjes zo dicht bij elkaar.
Beetje getob met de wissel aandrijvingen. Hopelijk gaat dit goed met de magneet spoeltjes zo dicht bij elkaar.
Onder het spoor met de bovenliggende aandrijving kun je 3 of 4 mm kurk ofzo aanbrengen.Raymond (UK) schreef: ↑30 okt 2024 18:45 De eerste rails ligt!
Of ze elkaar beinvloeden kun je even testen.
De puls is zo kort als het goed is dat het wel meevalt denk ik.
Ik heb zojuist 2 minitrix aandrijvingen op elkaar gelegd en dat ging goed.
Desnoods een stukje karton ofzo ertussen.
Laatst gewijzigd door bpieters op 30 okt 2024 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Thanks Bert,
Ik ga ze testen als alle 8 wissels in het schaduw station liggen. Ik ga dit keer minder rails leggen en sneller aansluiten. Op het oude Baden had ik alles neergelegd en dan is het wel een opgave om alles aan te sluiten. Was ook vrij rommelig.
En bedankt voor de wissel scheiding. Dat had Wim ook aangeraden.
Misschien een uurtje per dag rustig verder. Werk is verdacht rustig voor de tijd van het jaar. Zal wel door het nieuwe UK budget komen.
Ik ga ze testen als alle 8 wissels in het schaduw station liggen. Ik ga dit keer minder rails leggen en sneller aansluiten. Op het oude Baden had ik alles neergelegd en dan is het wel een opgave om alles aan te sluiten. Was ook vrij rommelig.
Misschien een uurtje per dag rustig verder. Werk is verdacht rustig voor de tijd van het jaar. Zal wel door het nieuwe UK budget komen.
Hier in NL hebben een hoop mensen ook minder te besteden ivm de gestegen prijzen in de superrmarkt en de energiekosten.Raymond (UK) schreef: ↑30 okt 2024 19:56 Thanks Bert,
Als gepensioneerde zoals ik moeten we ook op de kleintjes letten.
Verstandig om steeds een deel te bedraden en te testen.
Als er iets niet klopt is het iets eenvoudiger te vinden en op te lossen.
-
Ik ga van het weekend verder rails neerleggen voor het schaduw station en dan bedrading aanbrengen.
Dat rail zaagje kwam vandaag binnen Bert. Heel dun zaagje. Nog niet geprobeerd maar zo te zien is het de halve dikte is van zo'n slijp schijfje dus dat gaat er beter uitzien in de toekomst.
Een nieuwe RoLa wagon in de post vandaag. Die komen niet vaak langs op eBay hier dus die hebben we niet laten liggen.
Even neergezet om de lengte te bekijken en ik denk dat 19 stuks toch wel genoeg is De RoLa is nu 2.60M lang
Dat rail zaagje kwam vandaag binnen Bert. Heel dun zaagje. Nog niet geprobeerd maar zo te zien is het de halve dikte is van zo'n slijp schijfje dus dat gaat er beter uitzien in de toekomst.
Een nieuwe RoLa wagon in de post vandaag. Die komen niet vaak langs op eBay hier dus die hebben we niet laten liggen.
Even neergezet om de lengte te bekijken en ik denk dat 19 stuks toch wel genoeg is De RoLa is nu 2.60M lang
-
Hey Raymond, lekke bezig, goed dat ik je draadje weer tegen kom. Zal ik ook weer eens dat Mintlinge gebeuren uit de kast slingeren en ff verbouwen met breintjes en licht. Nu is het rood wat op mijn baan de boventoon voert.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
lekker bezig Raymond
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ray, wat voor zaagje heb je besteld?
Hills and Meadows on social media
Ziet er inderdaad uit als lang genoegRaymond (UK) schreef: ↑31 okt 2024 20:14 Even neergezet om de lengte te bekijken en ik denk dat 19 stuks toch wel genoeg is De RoLa is nu 2.60M lang
-
Marksintpancras schreef: ↑31 okt 2024 20:23 Hey Raymond, lekke bezig, goed dat ik je draadje weer tegen kom. Zal ik ook weer eens dat Mintlinge gebeuren uit de kast slingeren en ff verbouwen met breintjes en licht. Nu is het rood wat op mijn baan de boventoon voert.
Hé Mark, goed om je weer te horen! Ik was er effe een paar jaar uit... Baden afgebroken toen en dan is het toch een opgave om weer helemaal overnieuw te beginnen.
Ik blijf met dezelfde oude meuk rijden tijdperk 4 en 5. Denk dat er geen nieuwe locs meer bijkomen. Zit op 27 geloof ik.
De nieuwe baan gaat weer digitaal worden maar hopelijk via iTrain en handmatig.
Gooi maar wat Mintlinge zooi op een foto Mark! Altijd mooi die ouwe meuk!
-
Thanks Maurits. Even een tijdje eruit. Hopelijk gaan we dit keer wat sneller door. Hope all is okay down south..
Ik heb dit zaagje. Ik heb 'em nog niet geprobeerd. Zal dat van het weekend even doen en dan laat ik het weten.Héél dun zaagje hoor.
Hoe gaat het met H&M?
-
Dank Wim.
Dit ding ziet er mooi uit maar kost een tijd om neer te zetten met al die wiel blokken. Maar dan heb je ook wat. Ik hoop dit ding binnenkort weer te zien rijden. Evenens als the lange ICE1, de container trein en de ERZ trein.