Bedankt weer Bert.
De Engelse wissel heb ik er in getekend. De oplossing voor de wissels komt niet helemaal uit omdat de plaat nu gezaagd is. Ik heb een gat gemaakt voor de wissel motor. Eén op z'n kop en één normaal. Ligt niet hélemaal lekker want de wissel motoren bij Fleischmann liggen niet precies plat met de onderkant van het wissel. Met andere woorden. Ze drukken tegen elkaar aan. Ik hoop dat dit goed gaat met de magneet spoelingen zo dicht bij elkaar.
Voor de hart afstand van 33.6mm gebruik ik de Fleischmann rerailer (geen idee hoe zo'n ding heet in het Nederlands) Raar dat dit de hart afstand is die Fleischmann gebruikt maar in de knoop komt met twee wissels naast elkaar.
Beste investering vandaag was £1.75 voor een bril!!
Eerste vier wissels liggen er in. Moeten nog getest worden maar dat doe ik als alle 8 er in liggen. Ik had 8 nieuwe aandrijvingen gekocht voor het schaduw station maar bij de nieuwe aandrijvingen komen de draden in het midden er uit. Dat paste niet met de eerste twee wissels dus ik heb oude wissel aandrijvingen gebruikt waar de draden aan het eind eruit komen. Dan zitten ze elkaar niet in de weg. Dit zelfde euvel krijg ik ook aan de andere kant van het schaduw station
Eerste gat voor de eerste twee wissel aandrijvingen.
Liggen niet helemaal lekker. Ik ga test rijden als het schaduw station ligt.
Tweede gat voor de derde wissel aandrijving.
Gaat een hoop tijd in zitten maar we zijn weer een stapje verder vandaag.
Baden 2.0 (Baanplan)
-
Onderwerp starter - Berichten: 1276
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Ja, rails leggen kost altijd best veel tijd.
Als het schakelen niet lekker gaat omdat de aandrijvingen te dicht op elkaar liggen, dan zou je de helft van het schaduwstation een paar mm hoger kunnen leggen. Dan drukken de aandrijvingen waarschijnlijk niet meer tegen elkaar.
Als het schakelen niet lekker gaat omdat de aandrijvingen te dicht op elkaar liggen, dan zou je de helft van het schaduwstation een paar mm hoger kunnen leggen. Dan drukken de aandrijvingen waarschijnlijk niet meer tegen elkaar.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1276
Re: Baden 2.0 (Baanplan)
Klopt Wim. En als je een halve mm scheef legt dan is dat zo'n 10mm een meter verder.
Top tip om de helft wat hoger te leggen
Top tip om de helft wat hoger te leggen
I like sitting in my hottub with a beer or two…...