Weer een paar filmpjes. De br86 heeft nog wat moeite op een paar plekken, dus die gaan er aanpakken. De baan rijdt bijna perfect. Een stoomloc met 4 assen is gevoelig voor bochten die niet helemaal juist liggen dus wel de ultieme testlocomotief.
Je merkt bij een loc met 2 sets wielen minder waar een baan slecht contact heeft, want er zit domweg 5cm tussen. Bij een stoomloc zit het krap op elkaar.
Ook met simpele seinen beziggeweest met een Arcomora DccNext. Erg gaaf. Komen nog beelden van.
Waldkirch - De vensterbankbaan
-
Onderwerp starter - Berichten: 266
- Contacteer:
Re: Waldkirch - De vensterbankbaan
Onlangs kwam er een paar seinen binnen die ik op Catawiki had gekocht. Dus even de Arcomora dccnext erbij gepakt en geconfigureerd.
Dit gaat erg makkelijk aangezien het zijn er als 'standaard' in zit. In mijn geval heb ik nr 4 gebruikt. Groen, groen knipper, geel, geel knipper en rood en rood knipper.
Het solderen van de dccnext stelt niets voor, en duur is het ook allemaal niet. Nadeel van 3 kleurige seinen is dat je 3 pinnen nosig hebt en er dus maar 5 op een dccnext kunnen. Gelukkig is mijn baan niet al te groot.
Nu even zien dat ik seinen kan plaatsen maar dat het wel gemakkelijk weggehaal kan worden. Ik wil ze toch wel plaatsen omdat de scenery nog wel jaren op zich laat wachten. Dus ik moet maar wat moderne kroonstenen onder de baan plaatsen.
Tips voor kleine kabelverbinders middels een schroef zijn welkom.
Dit gaat erg makkelijk aangezien het zijn er als 'standaard' in zit. In mijn geval heb ik nr 4 gebruikt. Groen, groen knipper, geel, geel knipper en rood en rood knipper.
Het solderen van de dccnext stelt niets voor, en duur is het ook allemaal niet. Nadeel van 3 kleurige seinen is dat je 3 pinnen nosig hebt en er dus maar 5 op een dccnext kunnen. Gelukkig is mijn baan niet al te groot.
Nu even zien dat ik seinen kan plaatsen maar dat het wel gemakkelijk weggehaal kan worden. Ik wil ze toch wel plaatsen omdat de scenery nog wel jaren op zich laat wachten. Dus ik moet maar wat moderne kroonstenen onder de baan plaatsen.
Tips voor kleine kabelverbinders middels een schroef zijn welkom.
-
Onderwerp starter - Berichten: 266
- Contacteer:
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Re: Waldkirch - De vensterbankbaan
Ik heb seinen met 10 leds liggen..
Gelukkig voor mij heb ik niet op ieder punt al die sein beelden nodig en kunnen ook enkele samen gevoegd worden tot 1 aansluiting. Achja..
Het geheel gaat wel gelijk meer leven als er seinen komen te staan, merk dat op mijn eigen baan ook.