Twin Center als Twin Control?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Twin Center als Twin Control?

Bericht door Raymond (UK) »

Op mijn ouwe baan had ik een Twin Center met daaraan een tweede Twin Center als een Twin Control zodat we 4 knoppen hadden om treinen handmatig te kunnen besturen.

Ik heb de tweede Twin Center weer als Twin Center ingesteld zodat ik deze kon gebruiken op mijn test baan.

Deze word nu afgebroken en ik heb de tweede Twin Center weer als Twin Control ingesteld (Special Menu 844 op 1), aangesloten via LocoNet maar de 'Twin Control' krijgt geen power.

Enig idee wat er mis is?

Bij voorbaat dank!

I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Re: Twin Center als Twin Control?

Als ik een LokBoss er aan hang krijgt die wel stroom. Ook met 4 LokBosses gaat het goed.

Ik heb de eerste Twin Center als Twin Control ingesteld en vice-versa maar dat werkt ook niet 7(8)7

WimC

Bericht door WimC »

Misschien een stomme vraag, maar heb je wel een trafo aan de Twincenter hangen die je als Twincontrol hebt ingesteld? Ik dacht dat dat wel moet.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Raymond (UK)

Hoi Wim,

Ik dacht dat de Twin Control gevoed werd door de LocoNet kabel.

Ik kan er wel stroom op zetten maar ik ben bang dat er iets kapot gaat.

Volgens mij hing dit ding alleen aan LocoNet vroeger

WimC

Bericht door WimC »

Dag Raymond,

Ik heb zelf een IB Basic, die kan volgens mij als 2e stuurapparaat gebruikt worden en dan ook als booster, maar ik dacht dat die wel een stroomvoorziening nodig heeft.

Een tijdje geleden heb ik een 2e hands Twincenter gekocht (alvast voor de nieuwe baan). In de handleiding van sofwareupdate 2.000 die er bij zit, staat dat als je 'm instelt als Twincontrol, je een reset moet doen. Heb je dat gedaan?

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ik had een IB IR, later de IB2 en toen de IR al 'control' ingesteld. Gewoon voeden met een eigen trafo, maar kon dacht ik niet als booster gebruikt worden. Zal bij de TC redelijk hetzelfde zijn.

Als booster heb ik toen een Uhlenbrock Power 4 gekocht. IB IR is inmiddels ook al een tijd de deur uit.

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

WimC

Bericht door WimC »

In de handleiding van de IB Basic staat dit:
De Intellibox Basic kan op een andere LocoNet centrale (Intellibox IR,Intellibox Basic of TwinCenter) als extra apparaat worden aangesloten
en neemt dan de functies over van een rijregelaar, een 3A booster en een LocoNet-stroomtoevoer. Bovendien staat er een USB-poort ter beschikking.
Dit gaat dan door de optie 844 op 1 te zetten, net als je doet bij de TC om die in te stellen als Twincontrol.

Daarom verwachtte ik dat dat ook voor een IB en TC van toepassing is als je die als extra apparaat (dus als IB control of Twincontrol) aansluit, maar dat zag ik inderdaad niet zo gauw terug in de handleiding.

Ik denk dat Raymond even de handleiding er op na moet slaan of er een trafo aangesloten moet worden. Dat moet bij de IB Basic wel, want in de handleiding staat dit:
Voor de instelling van de bedrijfsmode ˶Gebruik als extra apparaat” mag de Intellibox Basic alleen met de voedingstrafo zijn verbonden.
Er mag geen LocoNet verbinding naar een andere Intellibox bestaan. Pas na het omzetten van de speciale optie kan de verbinding weer worden hersteld.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Raymond (UK)

WimC schreef: 23 nov 2024 09:10 Dag Raymond,

Ik heb zelf een IB Basic, die kan volgens mij als 2e stuurapparaat gebruikt worden en dan ook als booster, maar ik dacht dat die wel een stroomvoorziening nodig heeft.

Een tijdje geleden heb ik een 2e hands Twincenter gekocht (alvast voor de nieuwe baan). In de handleiding van sofwareupdate 2.000 die er bij zit, staat dat als je 'm instelt als Twincontrol, je een reset moet doen. Heb je dat gedaan?

Hallo Wim,

Ik heb echt het gevoel dat deze gevoed werd door LocoNet maar dat kan ook goed mis hebben. Dat was 4 jaar geleden. De reset had al gedaan. Zowel via de software en door middel van de twee power knoppen ingedrukt te houden.

Twin Center handleiding is even wennen maar het werkt wel lekker. Er staat hier op het moment een Twin Center op eBay. Die wilde ik kopen als een 'backup' maar die staat nog of V1.1 en de 2.0 update CD is nog schaarser dan de Twin Center zelf hier.

OBBinN schreef: 23 nov 2024 09:41 Ik had een IB IR, later de IB2 en toen de IR al 'control' ingesteld. Gewoon voeden met een eigen trafo, maar kon dacht ik niet als booster gebruikt worden. Zal bij de TC redelijk hetzelfde zijn.

Als booster heb ik toen een Uhlenbrock Power 4 gekocht. IB IR is inmiddels ook al een tijd de deur uit.
Thanks Wouter,

Twin Control met voeding gaat goed nu. Ik heb allebei de Twin Centers op dezelfde voeding aangesloten. Kan dat kwaad?

Ik heb 1 voeding voor de Twin Centers en 1 voeding voor de wissels. Ik heb nog wel een derde voeding maar er is geen plek voor op het paneel :?

:Thumb

Afbeelding

WimC

Bericht door WimC »

Ah, terwijl ik mijn vorige post aan het typen was, was Raymond aan het typen dat t werkt. Dat is mooi.

Of het kwaad kan dat ze aan dezelfde trafo zitten, weet ik niet. Ik verwacht het eigenlijk niet echt, omdat de TC als Twincontrol niet veel stroom zal gebruiken.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Raymond (UK)

We zien het wel. Mijn baan is niet zo heel groot qua rails dus een booster heb ik niet nodig denk ik.

Bij het oude baden hingen er ook 4 LokBossen aan voor als de kids wilden rijden. De jongste interesseert het niet meer. De oudste nog wel vandaar de twee Twin Centers. De hoofdbaan gaat aangestuurd worden door iTrain maar het blijft leuk om met de hand te rangeren.

Plaats reactie