slecht rijden van loc`s
Re: slecht rijden van loc`s
Jan,
Wat is overigens het merk en type decoder wat je gebruikt in de loks die het probleem vertonen, kan dat nergens in het verhaal terugvinden.
En wat je winkelier betreft, dat zit wel goed denk ik, maar mijn opmerking was meer een pesterijtje.
Mvg
Wim.
Wat is overigens het merk en type decoder wat je gebruikt in de loks die het probleem vertonen, kan dat nergens in het verhaal terugvinden.
En wat je winkelier betreft, dat zit wel goed denk ik, maar mijn opmerking was meer een pesterijtje.
Mvg
Wim.
Hallo Wim,
Ik heb 1 loc van fleischmann die al digitaal was en 3 loc`s met lenz decoders , het merk decoders in de fleischmann loc is mij niet bekend.
Maar die lenz decoders zijn de gold serie 10410.
Jan
Ik heb 1 loc van fleischmann die al digitaal was en 3 loc`s met lenz decoders , het merk decoders in de fleischmann loc is mij niet bekend.
Maar die lenz decoders zijn de gold serie 10410.
Jan
Jan,
En met welke lok of loks zijn er dan problemen? En is dit probleem er ook als je met 1 bepaalde lok rijdt, en de andere treinen niet op de baan staan?
Mvg
Wim.
En met welke lok of loks zijn er dan problemen? En is dit probleem er ook als je met 1 bepaalde lok rijdt, en de andere treinen niet op de baan staan?
Mvg
Wim.
Hallo Wim ,
dat is juist het hele probleem , alle loc`s hebben het zelfde probleem.
Jan
dat is juist het hele probleem , alle loc`s hebben het zelfde probleem.
Jan
Jan, en is het probleem er ook als er maar 1 bepaalde lok op de baan rijd? Daar ben ik even erg benieuwd naar. En is het probleem er ook als de verlichting van de lok uit staat?
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Hallo Wim,
Dat is het nu juist , het maakt niet uit of er nu 1 loc of alle 4 op de baan staan .
idem wat de verlichting betreft.
Jan
Dat is het nu juist , het maakt niet uit of er nu 1 loc of alle 4 op de baan staan .
idem wat de verlichting betreft.
Jan
Hallo Wim ,
Daarom gaan we deze week alles na lopen om te kijken of en waar ergens een fout zit en de loc s gaan naar de reperateur voor controle.
Mvg Jan
Daarom gaan we deze week alles na lopen om te kijken of en waar ergens een fout zit en de loc s gaan naar de reperateur voor controle.
Mvg Jan
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 923.0.html
http://tsd.digitrax.com//index.php?a=358
http://www.powerstream.com/Wire_Size.htm
Lees en leer
Beter safe dan sorry,
Lees en leer
Beter safe dan sorry,
Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
Tja, en sommige mensen leren het nooit en hebben echt klik
Jan, nogmaals aan de bedrading zal het echt niet liggen.
Mvg
Wim.
Jan, nogmaals aan de bedrading zal het echt niet liggen.
Mvg
Wim.
-
Spar,Spar schreef:http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 923.0.html
Lees en leer
Beter safe dan sorry,
Er is een veel simpeler oplossing hoor. Je moet altijd van boven voeden want dan loopt de stroom vanzelf naar beneden. Eventueel zet je er nog een drukvat boven om de druk op peil te houden zodat je overal dezelfde spanning hebt.
Ohh en niet te vergeten >> Ook zorgen dat je rechtsdraaiende stroom heb. dat gaat makkelijker naar beneden i.v.m. de draaiing van de aarde.
Jan,
Dit moet je ff vergeten want dit is hogere logica van het Bruinvis instituut aan het HSA
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
@Rob: Oh, ja. Nu je het zegt! Net zoiets als http://www.koningszuivel.nl/images/kwar ... tkwark.jpg Dat is ook rechtsdraaiend!
Dat heeft weer wat te maken met sommige organische moleculen want die zijn ook asymmetrisch. Men kent onder andere rechtsdraaiend melkzuur, wat een stereo-isomeer is van melkzuur. Zo heb je ook nog het NEN1010 zuur en de zure bom. Die zijn ook allemaal te koop bij de spar supermarkt! Ik begin het nu te snappen!
@Iedereen: Alle gekheid op een stokje: een ringleiding is zeker een aanrader, de juiste dikte van de draden idem, maar mijn inschatting is niet dat het ontbreken ervan de oorzaak lijkt te zijn van de verstoringen die er in dit geval lijken op te treden.
Zoals gezegd: een super service van de winkelier dat die je even verder komt helpen, en ik ben uiteindelijk wel heel benieuwd wat de oorzaak was en de oplossing gaat worden.
@Jan: Mijn laatste wilde gok: zit er ergens in je baan nog een ontstoringsspoel of een aansluitrail met zo'n ding? Indien ja: sloop die er eens uit. Indien nee.... dan weet ik het zo 123 ook niet meer.
@Mijzelf: Loopt naar koelkast voor een lekker bakje rechtsdraaiende kwark van de spar, ja ja.... die hebben ze nog in dit dorp. Heerlijk! Heb trouwens wel last van stinkende vieze stroom... vreemd hoor. Misschien weet Rob de oplossing?
Dat heeft weer wat te maken met sommige organische moleculen want die zijn ook asymmetrisch. Men kent onder andere rechtsdraaiend melkzuur, wat een stereo-isomeer is van melkzuur. Zo heb je ook nog het NEN1010 zuur en de zure bom. Die zijn ook allemaal te koop bij de spar supermarkt! Ik begin het nu te snappen!
@Iedereen: Alle gekheid op een stokje: een ringleiding is zeker een aanrader, de juiste dikte van de draden idem, maar mijn inschatting is niet dat het ontbreken ervan de oorzaak lijkt te zijn van de verstoringen die er in dit geval lijken op te treden.
Zoals gezegd: een super service van de winkelier dat die je even verder komt helpen, en ik ben uiteindelijk wel heel benieuwd wat de oorzaak was en de oplossing gaat worden.
@Jan: Mijn laatste wilde gok: zit er ergens in je baan nog een ontstoringsspoel of een aansluitrail met zo'n ding? Indien ja: sloop die er eens uit. Indien nee.... dan weet ik het zo 123 ook niet meer.
@Mijzelf: Loopt naar koelkast voor een lekker bakje rechtsdraaiende kwark van de spar, ja ja.... die hebben ze nog in dit dorp. Heerlijk! Heb trouwens wel last van stinkende vieze stroom... vreemd hoor. Misschien weet Rob de oplossing?
-
@Martin,martinb schreef:
Weet je wat het probleem is als je met een te dikke draad en een te groot drukvat de baan voet
Grtzz Rob
Dat was mijn vraag een paar pagina's geleden maar toen moesten we ons mond houden van spar. Als het een Fleischmann aansluitrail met 2 gele draadjes is, is dat de boosdoener zeer waarschijnlijk.@Jan: Mijn laatste wilde gok: zit er ergens in je baan nog een ontstoringsspoel of een aansluitrail met zo'n ding? Indien ja: sloop die er eens uit. Indien nee.... dan weet ik het zo 123 ook niet meer.
Groetjes,
Jos
Hi,
Ook ik had deze vraag al gesteld, en Jan zijn antwoord is nee, die zitten er niet in.
Hopelijk heeft hij het bij het rechte eind.
Mvg
Wim
Ook ik had deze vraag al gesteld, en Jan zijn antwoord is nee, die zitten er niet in.
Hopelijk heeft hij het bij het rechte eind.
Mvg
Wim
Hallo Iedereen,
De oorzaak van het slechte rijden van mijn loc`s is opgelost.
Oorzaak is simpel weg koolborstels die gewoon op waren.
heb nieuwe koolborstels geplaatst en ze rijden weer goed.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Mvg Jan
De oorzaak van het slechte rijden van mijn loc`s is opgelost.
Oorzaak is simpel weg koolborstels die gewoon op waren.
heb nieuwe koolborstels geplaatst en ze rijden weer goed.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Mvg Jan
-
Jan,
Heel goed en bedankt voor de terug koppeling
Heel goed en bedankt voor de terug koppeling
Grtzz Rob
Jan,
Dan is en wordt het verhaal dus steeds vreemder, maar fijn dat het probleem opgelost is. Wel een beetje raar dat ze bij al je loks gelijktijdig versleten zijn.
Mvg
Wim.
Dan is en wordt het verhaal dus steeds vreemder, maar fijn dat het probleem opgelost is. Wel een beetje raar dat ze bij al je loks gelijktijdig versleten zijn.
Mvg
Wim.
Vreemd en raarrrr http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=U9exnEwjcbo
Maar ala, het is opgelost en dat is het belangrijkste. Het blijft een nette service van de winkelier!
Maar ala, het is opgelost en dat is het belangrijkste. Het blijft een nette service van de winkelier!
Hallo Wim,
mijn loc`s zijn al twee jaar vrij vaak gebruikt op onze clubbaan en hebben in die twee jaar af en toe een drupje olie gehad en daar is het ook bij gebleven .
ze gaan vanaf nu wat regelmatig in onderhoud, want er komwn weer een fors aantal rijuren aan.
Mvg Jan
mijn loc`s zijn al twee jaar vrij vaak gebruikt op onze clubbaan en hebben in die twee jaar af en toe een drupje olie gehad en daar is het ook bij gebleven .
ze gaan vanaf nu wat regelmatig in onderhoud, want er komwn weer een fors aantal rijuren aan.
Mvg Jan