Instellingen rijden met de Multimaus
Instellingen rijden met de Multimaus
Ik be in het bezit van een Fleischmann set met multimaus. Zelf heb ik een baan met een keerlus plus Lenz decoder. Alles werkt als ik het handmatig doe ook de wissels ( Deze moeten nog aan een decoder verbonden worden). Mijn vraag is. Hoe kan ik de loc invoeren om deze geheel automatisch zijn rondje met keerlus te laten rijden. Ik heb de nederlandse handleiding reeds gedownload maar kan er geen begin en eind in vinden hoe te doen.
M.vr.grt. Johan
M.vr.grt. Johan
Re: Instellingen rijden met de Multimaus
Johan,
Omdat je ook iets wil wat niet gaat denk ik. Met de Multi-Maus kun je alleen je trein zelf bedienen, en kun je alleen zelf de wissels bedienen. De Multi-Maus beschikt niet over een mogelijkheid dit automatisch voor je te doen.
Wil je de baan automatisch laten rijden, heb je zoiets als een computer en een besturingsprogramma nodig.
Mvg
Wim.
Omdat je ook iets wil wat niet gaat denk ik. Met de Multi-Maus kun je alleen je trein zelf bedienen, en kun je alleen zelf de wissels bedienen. De Multi-Maus beschikt niet over een mogelijkheid dit automatisch voor je te doen.
Wil je de baan automatisch laten rijden, heb je zoiets als een computer en een besturingsprogramma nodig.
Mvg
Wim.
Bedankt voor het antwoord. Ik was er al bang voor. Welk besturingsprogramma kan ik gebruiken met de DCC set van Fleischmann zonder de multimaus. De labtop kan ik er natuurlijk voor gebruiken.
johan
johan
Johan,
Met de digitale set van Fleischmann, en natuurlijk te samen met de Multi-Maus, want zonder dat zal het niet gaan, kun je RocoMotion gebruiken de oplossing van Roco, of de s88XPressnetLI te samen met bijvoorbeeld Koploper, Itrain, RocRail, TrainController eva.
Voor de s88XPressNetLI klik je het best op de link onder dit bericht.
Voor het automatisch laten werken van de keerlus kun je de xTreme keerlus schakeling gebruiken.
Mvg
Wim.
Met de digitale set van Fleischmann, en natuurlijk te samen met de Multi-Maus, want zonder dat zal het niet gaan, kun je RocoMotion gebruiken de oplossing van Roco, of de s88XPressnetLI te samen met bijvoorbeeld Koploper, Itrain, RocRail, TrainController eva.
Voor de s88XPressNetLI klik je het best op de link onder dit bericht.
Voor het automatisch laten werken van de keerlus kun je de xTreme keerlus schakeling gebruiken.
Mvg
Wim.
De Multimuis met 99 loc adressen elk adres 9999 subfunkties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alleen deze multimuis met centrale heeft geen aansluitmogelijkheid met een computer. De nieuwe multimuisPRO wel. (USB) Ik heb echt het gevoel dat Fleischmann velen onder ons wederom uit zelfbehoud genaaid heeft. Waarom een loc bibliotheek waar niets mee te doen is. Meerdere locs bedienen aan mij hoela, ik ben geen octopus....
Johan
Johan
Johan,
Dat is al jaren zo bij de Multimuis. Een simpele S88XpressNetLI lost dat voor je op voor €29,95. Blijft nog steeds een stuk goedkoper dan veel andere centrales.
Sowieso is handmatig meerdere locs tegelijk bedienen een crime, ook met andere centrales.
Dat is al jaren zo bij de Multimuis. Een simpele S88XpressNetLI lost dat voor je op voor €29,95. Blijft nog steeds een stuk goedkoper dan veel andere centrales.
Sowieso is handmatig meerdere locs tegelijk bedienen een crime, ook met andere centrales.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Nee hoor Johan, er is niemand genaaid, alleen snap je nog niet wat er allemaal mogelijk is.Johan schreef:De Multimuis met 99 loc adressen elk adres 9999 subfunkties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alleen deze multimuis met centrale heeft geen aansluitmogelijkheid met een computer. De nieuwe multimuisPRO wel. (USB) Ik heb echt het gevoel dat Fleischmann velen onder ons wederom uit zelfbehoud genaaid heeft. Waarom een loc bibliotheek waar niets mee te doen is. Meerdere locs bedienen aan mij hoela, ik ben geen octopus....
Johan
De mogelijkheid om via de computer te besturen en rijden met jouw maus is 1 klikje van je verwijdert.
Mvg
Wim.
Johan,
Idd alleen even klikken op de link in Wim zijn bericht en je vind de door steven genoemde mogelijkheid.
maar daarnaast toch ook een correctie op jouw tekst.
de MultimausPro maakt gewoon gebruik van de mee geleverde Rocomotion en kan daarom dus wel aansluiten op pc.
Maar ook de oude kan dat echt wel hoor, ook gewoon via dat zelfde programme rocomotion, alleen moet je die er dan nog los bij kopen.
kortom, jouw probleem is een probleem van te weinig info lezen.
En dit bedoel ik niet negatief, maar positief, lees eerst over de mogelijkheden
en neem de moeite iets verder te kijken/zoeken dan de neus van de producent lang is,
je zult echt veel meer mogelijkheden vinden dan hij bied.
Mvg
Freddy
Idd alleen even klikken op de link in Wim zijn bericht en je vind de door steven genoemde mogelijkheid.
maar daarnaast toch ook een correctie op jouw tekst.
de MultimausPro maakt gewoon gebruik van de mee geleverde Rocomotion en kan daarom dus wel aansluiten op pc.
Maar ook de oude kan dat echt wel hoor, ook gewoon via dat zelfde programme rocomotion, alleen moet je die er dan nog los bij kopen.
kortom, jouw probleem is een probleem van te weinig info lezen.
En dit bedoel ik niet negatief, maar positief, lees eerst over de mogelijkheden
en neem de moeite iets verder te kijken/zoeken dan de neus van de producent lang is,
je zult echt veel meer mogelijkheden vinden dan hij bied.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Bedankt voor alle reactier! Helaas moet ik nu op zoek gaan naar een andere computer met een RS 232 aansluiting. De nieuwe computer en onze labtop beschikken niet over zo'n aansluiting. Vooralsnog ga ik voor de optie met de S88XPressNetLI. Hopelijk werkt deze interface dan wel met Rocomotion....
Groetjes en bedankt voor de hulp.
Johan
PS.: ik zal een dezer dagen een foto van de baan met schaduwstation plaatsen
Groetjes en bedankt voor de hulp.
Johan
PS.: ik zal een dezer dagen een foto van de baan met schaduwstation plaatsen
Johan,
Je hoeft alleen maar een USB to Serial convertor te kopen, dan kun je gewoon je PC gebruiken.
Rocomotion zal niet met de s88XpressnetLI werken, maar wel zijn grotere broer, waar rocomotion van is afgeleid, en dat is TrainController.
Die kan gewoon het Lenz systeem aansturen dus het echte XPressnet.
Mvg
Wim.
Je hoeft alleen maar een USB to Serial convertor te kopen, dan kun je gewoon je PC gebruiken.
Rocomotion zal niet met de s88XpressnetLI werken, maar wel zijn grotere broer, waar rocomotion van is afgeleid, en dat is TrainController.
Die kan gewoon het Lenz systeem aansturen dus het echte XPressnet.
Mvg
Wim.
Johan,
ff kort maar krachtig.
Multimaus, heb je en je wilt via pc jouw baan besturen.
s88XpressnetLI koop je bij Wim
Rocomotion heb je dan niet nodig
je hebt genoeg aan of het programma Koploper (Gratis maar word niet verder ontwikkeld, maar heeft zeker genoeg in huis om jouw te bekoren)
of je koopt bv Itrain, eveneens een programma om jouw baan via pc te besturen en volop in ontwikkeling
idd alleen dan even een USB to Serial convertor kopen en je kunt aan de slag.
Lees ook eens de gehele beschrijving door op BNLS
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 150.0.html
Daar staat zeer veel info over het onderwerp, en voor vrage daarover (dat topic is namelijk al enige tijd gesloten) kun je zeker Wim hier ook om antwoord vragen.
Hopelijk geeft je dit meer inzicht in de mogelijkheden.
Mvg
Freddy
ff kort maar krachtig.
Multimaus, heb je en je wilt via pc jouw baan besturen.
s88XpressnetLI koop je bij Wim
Rocomotion heb je dan niet nodig
je hebt genoeg aan of het programma Koploper (Gratis maar word niet verder ontwikkeld, maar heeft zeker genoeg in huis om jouw te bekoren)
of je koopt bv Itrain, eveneens een programma om jouw baan via pc te besturen en volop in ontwikkeling
idd alleen dan even een USB to Serial convertor kopen en je kunt aan de slag.
Lees ook eens de gehele beschrijving door op BNLS
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 150.0.html
Daar staat zeer veel info over het onderwerp, en voor vrage daarover (dat topic is namelijk al enige tijd gesloten) kun je zeker Wim hier ook om antwoord vragen.
Hopelijk geeft je dit meer inzicht in de mogelijkheden.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Zo'n ding dus. Kost nog geen 2 tientjes.spoor65 schreef: idd alleen dan even een USB to Serial convertor kopen en je kunt aan de slag.
Even drivertje installeren en draaien maar.
- Bijlagen
-
- usb-serial-2b.jpg (37.35 KiB) 1586 keer bekeken
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Met al deze oplossingen kom ik er wel uit. Ik dank jullie hartelijk voor al de hulp die jullie mij hebben gegeven.
Groetjes
Johan
Groetjes
Johan
Johan,
ok, succes, en gewoon weer vragen als je nog dingen tegenkomt die niet duidelijk zijn, das het mooie van het forum,
samen weten we meer dan 1, en zo kunnen we samen genieten van ieder onze eigen modelbaan.
Mvg
Freddy
ok, succes, en gewoon weer vragen als je nog dingen tegenkomt die niet duidelijk zijn, das het mooie van het forum,
samen weten we meer dan 1, en zo kunnen we samen genieten van ieder onze eigen modelbaan.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2