zoek NL Dwergseinen
zoek NL Dwergseinen
Hallo,
Ik ben op zoek naar NL dwergseinen in onze schaal als alternatief voor Shapeways (niet meer..), Mafen (duur) en Phildie (communicatie).
Een aantal moeten functioneel te maken zijn met ledjes en een aantal dummy's.
Zelf in elkaar prutsen, solderen is geen punt.
Wie kent er nog een leverancier of kan ze voor mij 3D-printen?
groetjes,
Gerard
Ik ben op zoek naar NL dwergseinen in onze schaal als alternatief voor Shapeways (niet meer..), Mafen (duur) en Phildie (communicatie).
Een aantal moeten functioneel te maken zijn met ledjes en een aantal dummy's.
Zelf in elkaar prutsen, solderen is geen punt.
Wie kent er nog een leverancier of kan ze voor mij 3D-printen?
groetjes,
Gerard
Laatst gewijzigd door Hube op 11 dec 2024 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: zoek Dwergseinen
Hallo Gerard,
Zoek je NL of D dwergseinen? Als je duitse dwergseinen zoekt zijn de bouwpakketten van Viessmann misschien een prijsgunstig alternatief.
Zoek je NL of D dwergseinen? Als je duitse dwergseinen zoekt zijn de bouwpakketten van Viessmann misschien een prijsgunstig alternatief.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: zoek NL Dwergseinen
bij deze een link, naar ons eigen H@ns zijn webshop. met daarin de Mafen NS seinen, waar je ook de dwergseinen kunt vinden.
ik weet dat je zei, dat ze duur zijn, maar helaas is er niet zo heel veel keus op dat gebied. geen idee hoeveel je er nodig bent.
https://www.n-spoorstore.nl/nl/seinenmafenns
mvg
Freddy
p.s.: de link geeft nog steeds n-spoorstore aan, maar de site heet inmiddels N-spoor.nl, zoals hier boven in het forum te zien is.
ik weet dat je zei, dat ze duur zijn, maar helaas is er niet zo heel veel keus op dat gebied. geen idee hoeveel je er nodig bent.
https://www.n-spoorstore.nl/nl/seinenmafenns
mvg
Freddy
p.s.: de link geeft nog steeds n-spoorstore aan, maar de site heet inmiddels N-spoor.nl, zoals hier boven in het forum te zien is.
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Groetjes
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
-
- Elektronica/Commercieel
Lijken niet heel erg op de Nederlandse dwergseinen moet ik zeggen
----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Hallo Gerard,
Misschien een keer geen nieuwe loc kopen maar een stel mooie dwergseinen van Mafen?
Heb je wel gelijk dwergseinen die er ook echt op lijken
Of gewoon even sparen ervoor?
Groet,
Raymond
Misschien een keer geen nieuwe loc kopen maar een stel mooie dwergseinen van Mafen?
Heb je wel gelijk dwergseinen die er ook echt op lijken
Of gewoon even sparen ervoor?
Groet,
Raymond
Die van Mafen zijn toch niet extreem duur? Ja, ze kosten €29,50, maar voor een duits dwergsein van Viessmann betaal je ook zoiets. Een duits dwergsein van Mafen is zelfs nog wat duurder.
-
Beste Gerard,
Zou dit sein klein genoeg zijn voor wat je zoekt?
Het model is in N schaal.
Mijn gebruikte rails, peco code 55.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Een aantal jaren geleden heb ik voor mijzelf een dwergsein ontwikkeld. Wel met enige compromissen om er kleine SMD leds in onder te brengen.
Dit model heb ik nooit op ShapeWays gepubliceerd, omdat 3D-Builder deze ook in zijn assortiment had.
De voet en de paal zijn hol, zodat er 0,1 mm draadjes doorheen kunnen.
Het is echter wel een enorm gepriegel wat niet voor iedereen is weggelegd.
Zelf heb ik ze als decoratie geplaatst, zonder de LEDs. Ik moet er nog eens aan toekomen om er LEDs in te plaatsen.
Dit model heb ik nooit op ShapeWays gepubliceerd, omdat 3D-Builder deze ook in zijn assortiment had.
Zelf heb ik ze als decoratie geplaatst, zonder de LEDs. Ik moet er nog eens aan toekomen om er LEDs in te plaatsen.
Phildie zou ze ook nog moeten hebben als bouwpakket.
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
-
Destijds heb ik als klein serie fabrikant er een paar duizend van gemaakt en verkocht, echter, vanwege de economische crash eind 2007 en 2008, alsmede dankzij een aantal mensen, van wie ik de naam niet noemen zal, heb ik destijds besloten om een komplete halt toe te roepen op het maken van nederlandse seinen.
Erg jammer dat het toen zo moest gaan, maar goed, bij voldoende vraag, kan ik overwegen de produktie wederom op te starten, hetgeen betekent dat ik van gebruiker, een klein serie fabrikant word.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Erg jammer dat het toen zo moest gaan, maar goed, bij voldoende vraag, kan ik overwegen de produktie wederom op te starten, hetgeen betekent dat ik van gebruiker, een klein serie fabrikant word.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Tja, locjes pruts ik ook graag zelf in elkaar. Moet toch wat te doen hebben in de winter.
Ze zijn zeker mooi en heel realistisch. Voor de functionele seinen vooraan op de baan zeker een optie. Voor andere plekken zoek ik dummy’s.
Is een optie voor de dummy’s. Zijn ze nog te krijgen?PeterW1968 schreef: ↑12 dec 2024 02:01 Beste Gerard,
Peter.
Ik heb zelf ook 3 licht hoofd seinen gemaakt met de schilden van Shapeways. Busje met een binnendiameter van 0,8 mm.Pjotr schreef: ↑12 dec 2024 08:26 Een aantal jaren geleden heb ik voor mijzelf een dwergsein ontwikkeld. Wel met enige compromissen om er kleine SMD leds in onder te brengen.
Priegelwerk hou ik wel van. Is er iemand die deze seintjes nog wil en kan printen?
Phildie is een goede optie. Maar op dit moment niet leverbaar. En op de laatste bestellingen bij Phildie heb ik geen reactie gehad.
Bedankt voor alle reacties,
Groetjes,
Gerard
Was die ook 3d print? Heb je nog een foto van deze dwergseinen?PeterW1968 schreef: ↑12 dec 2024 15:02 Destijds heb ik als klein serie fabrikant er een paar duizend van gemaakt en verkocht, echter, vanwege de economische crash eind 2007 en 2008, alsmede dankzij een aantal mensen, van wie ik de naam niet noemen zal, heb ik destijds besloten om een komplete halt toe te roepen op het maken van nederlandse seinen.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Groetjes,
Gerard
-
Deze zijn die aangeboden worden op Catawiki.
Maar daar ik voor de Belgische seinen ga heb ik deze op overschot.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
-
Hube schreef: ↑12 dec 2024 15:17Was die ook 3d print? Heb je nog een foto van deze dwergseinen?PeterW1968 schreef: ↑12 dec 2024 15:02 Destijds heb ik als klein serie fabrikant er een paar duizend van gemaakt en verkocht, echter, vanwege de economische crash eind 2007 en 2008, alsmede dankzij een aantal mensen, van wie ik de naam niet noemen zal, heb ik destijds besloten om een komplete halt toe te roepen op het maken van nederlandse seinen.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Groetjes,
Gerard
Hallo Gerard,
Toen ik begon met het maken van dwergseinen in N schaal in 1995, was er geen optie deze te 3D printen omdat die techniek toen nog niet bestond.
In de paar jaren daarna, heb ik bijna het gehele assortiment seinen gemaakt, van hoofd tot voorseinen en met cijferbakken, 4, 6, 8, L, H, waarvan L en H voor goederen treinen zijn, maar dat mag bekend zijn.
Ik heb een fotootje bijgevoegd waarop duidelijk te zien is hoe groot het sein is.
Het sein is overigens volledig werkend, rood, geel, groen.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Hier nog een 2 tal plaatjes van hoofdseinen en hoofdseinen met cijferbak in N schaal, helaas heeft het ietwat schade opgelopen tijdens een beurs hier in Maleisie.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Dat zou ik heel fijn vinden!!!PeterW1968 schreef: ↑12 dec 2024 15:02 Destijds heb ik als klein serie fabrikant er een paar duizend van gemaakt en verkocht, echter, vanwege de economische crash eind 2007 en 2008, alsmede dankzij een aantal mensen, van wie ik de naam niet noemen zal, heb ik destijds besloten om een komplete halt toe te roepen op het maken van nederlandse seinen.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Ik ben namelijk grote fan van jou mooie seinen!
Ik heb dan ook veel dwergseinen van jou op mijn baan staan, zo ook een hoofdsein met cijferbak maar die is denk ik kapot (kortsluiting onder de baan).
Ik ben dan ook opzoek naar zo'n sein!
Ik hoop dat je de productie weer opstart!
Al is het dan kleinschalig.
Groet,
Raymond
-
Raymond schreef: ↑13 dec 2024 07:29Dat zou ik heel fijn vinden!!!PeterW1968 schreef: ↑12 dec 2024 15:02 Destijds heb ik als klein serie fabrikant er een paar duizend van gemaakt en verkocht, echter, vanwege de economische crash eind 2007 en 2008, alsmede dankzij een aantal mensen, van wie ik de naam niet noemen zal, heb ik destijds besloten om een komplete halt toe te roepen op het maken van nederlandse seinen.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Ik ben namelijk grote fan van jou mooie seinen!
Ik heb dan ook veel dwergseinen van jou op mijn baan staan, zo ook een hoofdsein met cijferbak maar die is denk ik kapot (kortsluiting onder de baan).
Ik ben dan ook opzoek naar zo'n sein!
Ik hoop dat je de productie weer opstart!
Al is het dan kleinschalig.
Groet,
Raymond
Hallo Raymond,
Ik ben serieus de overweging aan het maken om te herstarten, al zal er wel het een en ander wijzigen in termen van produktie processen.
Dit zal zeer zeker tijd in beslag nemen en zodoende zal het op z'n vroegst over een maand of 2-3 zijn, eer dat ik voorzichtig weer een begin kan maken.
Ik denk hierbij ook aan externe produktie van sein onderdelen, al met al komt er toch een heleboel bij kijken.
Ik wil je danken voor je leuke complimenten op de seinen die ik in het verleden gemaakt heb, erg leuk te weten.
Ik hou je / jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Jouw seinen zien er mooi uit. Daar heb ik zeker belangstelling voor.PeterW1968 schreef: ↑12 dec 2024 21:53Hube schreef: ↑12 dec 2024 15:17Was die ook 3d print? Heb je nog een foto van deze dwergseinen?PeterW1968 schreef: ↑12 dec 2024 15:02 Destijds heb ik als klein serie fabrikant er een paar duizend van gemaakt en verkocht, echter, vanwege de economische crash eind 2007 en 2008, alsmede dankzij een aantal mensen, van wie ik de naam niet noemen zal, heb ik destijds besloten om een komplete halt toe te roepen op het maken van nederlandse seinen.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Groetjes,
Gerard
Hallo Gerard,
Toen ik begon met het maken van dwergseinen in N schaal in 1995, was er geen optie deze te 3D printen omdat die techniek toen nog niet bestond.
In de paar jaren daarna, heb ik bijna het gehele assortiment seinen gemaakt, van hoofd tot voorseinen en met cijferbakken, 4, 6, 8, L, H, waarvan L en H voor goederen treinen zijn, maar dat mag bekend zijn.
Ik heb een fotootje bijgevoegd waarop duidelijk te zien is hoe groot het sein is.
Het sein is overigens volledig werkend, rood, geel, groen.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Groetjes Gerard
Laatst gewijzigd door Hube op 13 dec 2024 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Die zijn voor mij te groot. Bedankt voor het aanbod.Modelbouwerke schreef: ↑12 dec 2024 19:14Deze zijn die aangeboden worden op Catawiki.
Maar daar ik voor de Belgische seinen ga heb ik deze op overschot.
Groetjes Gerard