Reparatie Br 52
-
Onderwerp starter - Berichten: 1255
Reparatie Br 52
BR 52 minitrix
In de stangen , schuifbeweging, zit een deel los ( Zie pijl )
Hoe kan ik dat het beste repareren?
Het is een klein ( los ) pinnetje welke mist en wat de delen aan elkaar verbind.
Groeten Kees
-
Re: Reparatie Br 52
Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat je naar een modelbouwzaak moet gaan die modelschepen (hout) en bijbehorende spullen verkoopt. Dan gaan kijken of ze iets van siernagels of iets dergelijks hebben. Het gaat namelijk om de kop in dit geval. Maar ga eerst internetten en hou de kosten goed in de gaten wat je zelf kwijt bent, dus inclusief reizen ed. Nog voor je bij Minitrix gezocht, maar dat merk wordt steeds slechter. De nog na te bestellen onderdelen worden in aantallen steeds lager. In de laatste versie van deze locomotief kun je dit soort onderdelen niet na bestellen, alleen de bekende zaken als bandjes, motor, trappetje tender, schroefjes e.d.. Maar kap, chassis, wielen e.d. niet meer. Dus als iets dergelijks door een ongeluk stuk gaat kun je de locomotief letterlijk weggooien en dat voor een product van nog net geen Euro 500,=. Je gaat je afvragen in hoeverre je nog zo'n bedrijf serieus moet nemen.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Ik heb een paar fleischmann stoomlocs die al half vergaan zijn, ik kan even voor je kijken of zo'n pennetje erbij zit.
Hoi Kees,
Heb dit wel eens gerepareerd met een stukje kunststof staaf, daar aan beide zijde een warme/hete schroevendraaier tegen gehouden om een verdikking te maken. Geen idee eerlijk gezegd hoe lang het heel gebleven is, maar werkte wel. Zal ook in onderdelendoos kijken, heb misschien nog wel een drijfwerk. Doe ik verder per pb.
Heb dit wel eens gerepareerd met een stukje kunststof staaf, daar aan beide zijde een warme/hete schroevendraaier tegen gehouden om een verdikking te maken. Geen idee eerlijk gezegd hoe lang het heel gebleven is, maar werkte wel. Zal ook in onderdelendoos kijken, heb misschien nog wel een drijfwerk. Doe ik verder per pb.
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."