Mijn mono M5s pro bezorgt mij veel frustraties. Dusdanig dat ik hem al in een hoek had gezet. Nu na een tijdje een nieuwe poging gewaagd maar zonder resultaat. Ik heb al jaren een Photon S waarmee ik kan lezen en schrijven. Alleen van deze nieuwe machine krijg ik een schele hoofdpijn. (Netjes uitgedrukt)
Iemand die hier iets in herkent?
De buildplate zou vol moeten staan met stortbakken. Er staat er echter maar één op. En die komt los van de buildplate bij de uiteinden.
Ik heb de plate al opnieuw geleveld maar dat maakt niks uit. De resin is niet oud en op 30 graden. Als ik met supports print dan staat de skid op de plate maar verder niks. Net als wat je hier ziet met de stortbakken.
Er zijn wel goede prints uitgekomen maar niet veel. Aan de settings heb ik niks veranderd. Ik krijg er niets fatsoenlijks meer uit. Iemand een idee?
Resin printfails
-
Onderwerp starter - Moderator
Resin printfails
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Resin printfails
Het lijkt mij een setting die te maken heeft met je snelheid of belichtingstijd.
Als ik het zo bekijk lukken jouw eerste Base-layers wel, maar zodra je overschakelt naar gewone layers gaat het mis. Maar zonder exacte settings is dat natuurlijk maar een redelijk wilde gok.
Op youtube niks kunnen vinden?
Als ik het zo bekijk lukken jouw eerste Base-layers wel, maar zodra je overschakelt naar gewone layers gaat het mis. Maar zonder exacte settings is dat natuurlijk maar een redelijk wilde gok.
Op youtube niks kunnen vinden?
-
Ik kreeg gisteren een brainfart, 'delamination' schoot door mijn hoofd. Daar ben ik op gaan zoeken en het lijkt inderdaad zoiets te zijn. Bottom layers gaan goed, daarna gaat het mis.
Ik heb nu wel standaard settings gevonden voor deze resin met deze printer. Dat ga ik vanavond maar eens proberen. Daarvoor ga ik ook terug naar de standaard slicer van Anycubic. Normaliter vind ik Chitubox prettiger werken, maar nu toch even terug naar de basis.
Ik heb nu wel standaard settings gevonden voor deze resin met deze printer. Dat ga ik vanavond maar eens proberen. Daarvoor ga ik ook terug naar de standaard slicer van Anycubic. Normaliter vind ik Chitubox prettiger werken, maar nu toch even terug naar de basis.
Groeten,
Maarten
Maarten
-
For the fun of it nog even een foto van wat er mis ging:
Vandaag met alle settings op de aanbevolen standaardwaarde een nieuwe poging gewaagd. Maar uiteraard gaat niets in één keer goed. Gisteren de plate goed geleveld, vandaag moest ik het overnieuw doen. Ik heb wel een idee waarom, maar weet dat niet zeker. Iets met de buildplate te ver omhoog sturen, vermoed ik. Daarvoor gaf hij elke keer een error dat er resten in de vat zat, terwijl dat echt niet zo was.
Lang verhaal kort, de printer heeft eindelijk weer wat bruikbaars uitgespuugd, hallelujah!
Bij het verwijderen van de prints van de buildplate is er een gesneuveld, blijven er toch nog 23 over.
Vandaag met alle settings op de aanbevolen standaardwaarde een nieuwe poging gewaagd. Maar uiteraard gaat niets in één keer goed. Gisteren de plate goed geleveld, vandaag moest ik het overnieuw doen. Ik heb wel een idee waarom, maar weet dat niet zeker. Iets met de buildplate te ver omhoog sturen, vermoed ik. Daarvoor gaf hij elke keer een error dat er resten in de vat zat, terwijl dat echt niet zo was.
Lang verhaal kort, de printer heeft eindelijk weer wat bruikbaars uitgespuugd, hallelujah!
Bij het verwijderen van de prints van de buildplate is er een gesneuveld, blijven er toch nog 23 over.
Groeten,
Maarten
Maarten
-
Mooi dat het begint te lukken, en ik heb op de app de gebroken bak gezien maar die is voor een metaalverwerker nog prima prima bruikbaar.
Ik ben vooral ook heel benieuwd of de stortgoten ook gaan lukken die te fijn waren voor een fdm printer.
Groetjes Michiel
Ik ben vooral ook heel benieuwd of de stortgoten ook gaan lukken die te fijn waren voor een fdm printer.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.