Goedemiddag,
Ik heb een blok waar als de trein er in rijdt de verlichting uitgaat, iets langzamer gaat rijden en de verlichting gaat weer aan in het volgende blok. Dit is met een Twin Center en het maakt geen verschil of iTrain aan of uit staat.
Ik heb het blok aan een andere bezetmelder gezet en dan gaat het wel goed. Is het mogelijk dat 1 poort defect is op de unit? Het gaat hier om een RoSoft s88SD16-n. Het vreemde is dat deze poort wel gedetecteerd wordt in iTrain als de trein er overheen loopt.
Vreemd probleem in 1 blok
-
Onderwerp starter - Berichten: 1376
Re: Vreemd probleem in 1 blok
Kan ... ik heb ook een rosoft s88sd16 met een kapotte poort. ... kan gebeuren ...
Om verder fout te zoeken zou je het draadje op de 'defecte' ingang kunnen wisselen met een draadje van een ander blok ... en kijken of het probleem zich dan verplaats naar die andere sectie/blok ...
Guus
Om verder fout te zoeken zou je het draadje op de 'defecte' ingang kunnen wisselen met een draadje van een ander blok ... en kijken of het probleem zich dan verplaats naar die andere sectie/blok ...
Guus
-
Thanks Guus,
Ik heb het omgewisseld en inderdaad een kapotte poort denk ik. Zit nu met een ander verhaal. De poort omgewisseld naar de volgende vrije poort en dat gaat goed maar detectie wordt niet herkend in iTrain.
Ging net zo goed...
Ik heb het omgewisseld en inderdaad een kapotte poort denk ik. Zit nu met een ander verhaal. De poort omgewisseld naar de volgende vrije poort en dat gaat goed maar detectie wordt niet herkend in iTrain.
Ging net zo goed...
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Hé Sjoef,
Ja, ik heb via switchboard de melder geklikt en het nummer veranderd maar de melder licht niet op in iTrain. Ook al een paar andere poorten geprobeerd en geen resultaat.
Als ik bezetmelder 1 gebruik ipv 15 op dat stuk dan gaat het wel goed dus de rails is ok.
Ja, ik heb via switchboard de melder geklikt en het nummer veranderd maar de melder licht niet op in iTrain. Ook al een paar andere poorten geprobeerd en geen resultaat.
Als ik bezetmelder 1 gebruik ipv 15 op dat stuk dan gaat het wel goed dus de rails is ok.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...