Nieuwe op dit forum.

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
DCCNovice

Nieuwe op dit forum.

Bericht door DCCNovice »

Goedemorgen, mijn naam is Jan en ik heb mij zojuist aangemeld als lid van dit forum, ik heb namelijk de hulp nodig van deskundigen.
Lang geleden, heel lang geleden, ben ik al eens begonnen met modelspoor.
Tussen mijn 10de jaar en 14de jaar had ik een modelbaan H0 volledig opgebouwd met Jouef materiaal. Nu ben ik 69 jaar "oud".
Destijds was ik hier bijzonder trots op. Uiteraard alles analoog. De baan was in baanvakken verdeeld en deze werden met schakelaars aan/uit geschakeld. De wissels werden met de hand bediend. Uiteindelijk had ik een "automatisch" systeem gebouwd met een ronddraaiend stuk karton over een koperen plaat met gaten erin waardoor contact punten werden geactiveerd en zo reden drie treinen "automatisch" over een klein spoorbaantje. De wissels moesten nog steeds met de hand worden omgezet. Hoge concentratie, was een leuke tijd, met veel versleten kartonnen plaatjes. Alles is inmiddels gesloopt en op de een of andere manier is alles ook kwijt geraakt. Spijtig. In 2018 ben ik weer begonnen met modelspoor. Nu schaal N. Een minibaantje opgebouwd van 2de hands rail. Ook de locomotieven aangekocht 2de hands, allemaal analoog, lekker goedkoop??? De NS2200 loc heb ik omgebouwd naar digitaal. Werkte perfect. Helaas en waardoor weet ik eigenlijk niet, is alles korte tijd later weer op de achtergrond geraakt. Nu ben ik heel recent weer, deze maand, weer opnieuw begonnen. De DCC-EX centrale met een Arduino Mega en standaard motorshield is opgebouwd. Ik had geen idee meer of en hoe de 2200 loc was omgebouwd. Heel voorzichtig het kapje eraf gehaald, maar daarmee de bedrading van de verlichting kapot getrokken. Een soldeerklusje met vergrootglas voor de boeg. De loc rijdt uitstekend rondjes op het in 2018 gebouwde minibaantje met de DCC-EX centrale via usb en pc. Voor mijn probleem zal ik een draadje aanmaken op dit forum.

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Re: Nieuwe op dit forum.

Bericht door OBBinN »

Welkom.

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Jan.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

sjoef

Bericht door sjoef »

Welkom hier.....

Raymond (UK)

Bericht door Raymond (UK) »

Welkom Jan!

I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Pjotr
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Pjotr »

Welkom Jan.

En leuk om te horen dat er nog meer N-Spoorders met DCC-EX aan de slag zijn gegaan.

Onderwerp starter
DCCNovice

Bericht door DCCNovice »

Dank voor alle welkom berichten.

Plaats reactie