Fleischmann 2025
Re: Fleischmann 2025
Ik denk dat ze bij Fleischmann de boel nu wel dubbel checken voor het product op de markt komt. 1x zo’n “foutje” is lullig maar een 2e keer zou toch reputatie schade kunnen opleveren.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
"De NightJet lijkt me geweldig maar ben ik de enige die na het hele verhaal rondom de Roco variant toch nog even goed moet nadenken?"
Roco is niet de enige waarbij dit is voorgevallen. Bij Minitrix ook (zie Duitstalige links). Alleen was een terugroep actie niet noodzakelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=GV2Iuy-DzyQ
https://www.youtube.com/watch?v=C3BB1ru9S20
Roco is niet de enige waarbij dit is voorgevallen. Bij Minitrix ook (zie Duitstalige links). Alleen was een terugroep actie niet noodzakelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=GV2Iuy-DzyQ
https://www.youtube.com/watch?v=C3BB1ru9S20
Laatst gewijzigd door Sandopie op 14 jan 2025 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
-
Ik vind de DRG 92.5 stoomlok met geluid wel een leuke aanvulling ![🙂](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f642.svg)
Fleischmann heeft wel wat leuke vracht wagons voor de moderne (NL) rijder, maar behalve die DHL wagon (wat al een winter nieuwheid was), zijn deze niet echt voor mij. Tja, verder weinig opwindends in lijn met wat de andere producenten dit jaar laten zien….
Fleischmann heeft wel wat leuke vracht wagons voor de moderne (NL) rijder, maar behalve die DHL wagon (wat al een winter nieuwheid was), zijn deze niet echt voor mij. Tja, verder weinig opwindends in lijn met wat de andere producenten dit jaar laten zien….
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
- Elektronica/Commercieel
Hier staan de NJ2 stam en loc, ÖBB sneeuwruimer, Siemens Vectron, de eilzugwagens en de Metrans ER20 op het verlanglijstje.
De ICE 2 en rh1110 zijn ook wellicht een leuke toevoeging, maar bij de rh1110 wacht ik denk ik op een moderne kleurstelling.
De ICE 2 en rh1110 zijn ook wellicht een leuke toevoeging, maar bij de rh1110 wacht ik denk ik op een moderne kleurstelling.
----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
NJ2 stam
Sneeuwruimer
1110
Div goederenspul
Staan hier sws op de lijst. Ook met een schuin oog de Hobbytrain NJ2 in de gaten houden..
Sneeuwruimer
1110
Div goederenspul
Staan hier sws op de lijst. Ook met een schuin oog de Hobbytrain NJ2 in de gaten houden..
Het Lemke consortium moet idd ook nog met de nieuwtjes komen. Nu zoek ik zelf ook nog wagons van LS-Models en lees ik van oudere modellen wel is over slechte rijeigenschappen. Is dit tegenwoordig wel verbeterd bij Hobbytrain/LS-Models?
WouterDeBanaan schreef: ↑14 jan 2025 17:31 Hier staan de NJ2 stam en loc, ÖBB sneeuwruimer, Siemens Vectron, de eilzugwagens en de Metrans ER20 op het verlanglijstje.
Dat gaat jullie geld kosten
Groet,
Wouter
Wouter
Slechte rij eigenschappen van LS wagons heb ik geen last van. Het zijn wel wagons die alles afstraffen wat niet lekker ligt qua rails of wissels.
Groet,
Wouter
Wouter
België had als herstelbetalingen na de Eerste Wereldoorlog duizende locomotieve, rijtuigen en goederenwagens van Duitsland "gekregen".
Daarom kunnen modelspoorfabrikanten makkelijk Belgische versies van standaard Duits materiaal uitbrengen.
Originele modellen naar Belgisch ontwerp zijn er in N nauwelijks.
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Ja, die sneeuwploeg zat flink hoog. Ik verwacht de NJ2 ook richting de 700/800 euro digitaal.. We gaan het zien. Ik zal keuzes moeten maken, investeren zoals afgelopen jaar is een scheiding vrees ik..
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Thumbs Up :Thumb](./images/smilies/ThumbsUp.gif)
Qua Nederlandse modellen valt het tegen maar de Wascosa Shimmns zit ik al een aantal jaar op te wachten dus ik klaag niet. Bij de rijtuigen zitten ook veel modellen die in Nederland bruikbaar zijn.
Oké, ik klaag wel: die drie zelflossers in de startset zijn teveel voor mijn trein.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Oké, ik klaag wel: die drie zelflossers in de startset zijn teveel voor mijn trein.
De Nightjet-adviesprijs is 700 euro voor de analoge stam, 850 euro voor de digitale.
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Ook bij de forumsponsor het eea te voorbestellen..
Denk dat Hans het toch niet helemaal kan laten..
![Worship _o_](./images/smilies/worshippy.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Worship _o_](./images/smilies/worshippy.gif)
-
- Moderator
Hans? Nee die verveeld zich anders veel te veel en dan krijg je rottigheid in Lochem.
Mvg
Robert
Mvg
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Hallo, Ja, dat klopt, kan het niet laten.
Het mooie hieraan is dat Ineke weer een mooie stap in haar herstel doormaakt.
Binnenkort maar weer een winkel openen... nee gekheid. Dat gaan we niet meer doen!
Maar wel wat meer artikelen. O.a. Piko komt weer helemaal terug in ons programma.
Lezen jullie in de nieuwsbrief medio februari.
Maar dat meld ik wel in een apart draadje daarvoor.
Laterrrrrrr, Hans
https://www.n-spoor.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Haha! Fijn dat Ineke een mooie stap in herstel doormaakt! Komt de sneeuwruimer ook nog in de shop?
Wat er niet (nog niet) staat. Mag je per mail bestellen.
edit: Ze staan inmiddels op onze website.
groet, Hans
edit: Ze staan inmiddels op onze website.
groet, Hans
https://www.n-spoor.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
Zelf vind ik altijd interessant even te kijken naar het echte voorbeeld van wagons voordat ik iets bestel.
Nu kom ik van de Fleischmann 6660117 NL Gasketelwagen "ELPEE GAS" alleen maar modellen tegen, maar geen echte foto's van een wagon.
Hij word als NL nieuwtje getoond, maar als Zags van de DB benoemd in de beschrijving.
Nu twijfel ik alleen, heeft deze echt bestaan?
Nu kom ik van de Fleischmann 6660117 NL Gasketelwagen "ELPEE GAS" alleen maar modellen tegen, maar geen echte foto's van een wagon.
Hij word als NL nieuwtje getoond, maar als Zags van de DB benoemd in de beschrijving.
Nu twijfel ik alleen, heeft deze echt bestaan?