beste n-spoorders,
recent kreeg ik van een n-spoor liefhebber een opmerking over een
door Minitrix vervaardigde modelletje - het Couchette rijtuig 15757- (ik bood hem deze aan ter overname)
hij vroeg zich af of het een rechte wagon was of eentje uit een misproductie van MT.
ik had daarvan nog nooit gehoord en hij meende een afwijking van 1,5mm met het blote oog
te kunnen waarnemen.
eerlijk gezegd dacht ik direct aan een broodje aap verhaal.
iemand bekend met kromme exemplaren voor dit fraaie item?
misproductie minitrix 15757
misproductie minitrix 15757
ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
-
Re: misproductie minitrix 15757
Het komt bij alle merken wel voor dat producten een afwijking vertonen, vooral rijtuigen komt het best wel vaak voor.
Groet Hans
Groet Hans
Ja, die heb ik wel eens gezien. Er zijn meer Minitrix wagons van dit type die iets doorgezakt zijn.
Ken idd bij meerdere Minitrix wagons dit probleem, bijvoorbeeld de Minitrix ICR komt het ook voor, soms zijn ze ook breder waardoor ze wat los op het onderstel zitten. Op de baan zie je er verder niet veel van.
Heb toevallig een paar dagen geleden een 15757 via Martkplaats gekocht, deze was nieuwstaat volgens de verkoper. Eerst ging de koop niet door, daarna wel omdat de andere koper was afgehaakt. De verkoper had er verder niets over bij gezegd. Deze net nagekeken en deze is dus ook krom als je er in de lengte naar kijkt. Aangezien het dak en de onderplaat ook zo zijn, twijfel ik of het bij de productie gebeurd of dat het materiaal gaat werken na zoveel jaren, waardoor ze krom worden.
Heb toevallig een paar dagen geleden een 15757 via Martkplaats gekocht, deze was nieuwstaat volgens de verkoper. Eerst ging de koop niet door, daarna wel omdat de andere koper was afgehaakt. De verkoper had er verder niets over bij gezegd. Deze net nagekeken en deze is dus ook krom als je er in de lengte naar kijkt. Aangezien het dak en de onderplaat ook zo zijn, twijfel ik of het bij de productie gebeurd of dat het materiaal gaat werken na zoveel jaren, waardoor ze krom worden.
dank voor jullie bijdragen, dus gelukkig geen broodje aap verhaal, maar aan weerszijde 0,75mm afwijking met het blote oog kunnen waarnemen vanaf een foto(?)- lijkt me stug.
ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
-
Ik heb ook wel eens bij een kartonnen plaatje van 8x5cm een breedte verschil gezien tussen voor en achter wat na opmeten 0,5mm bleek te zijn. Dus als de foto's scherp zijn moet iemand die er oog voor heeft een verschil van 0,75mm ook kunnen waarnemen.
Kromme rijtuigen zijn mij vooral ook van Arnold zeer bekend.
Groetjes Michiel
Kromme rijtuigen zijn mij vooral ook van Arnold zeer bekend.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.