St.Gotthard baan
Re: St.Gotthard baan
Mooi werk! Ziet er goed uit. Je zou het nog iets ruiger kunnen maken hier en daar, maar de vorm van de rotsen vind ik mooi gedaan.
J
J
De laatste dagen is op het forum heel wat te doen geweest over het bouwen van een berg.
De een zegt het moet zo en de ander zegt nee het moet zo.
Dus ik heb op de baan een hoekje op gezocht en ben aan de slag gegaan om het een en ander uit te proberen.
Hier bij een foto alleen het is nog niet klaar.
Zo moet het dus.
Ziet er goed uit
De een zegt het moet zo en de ander zegt nee het moet zo.
Dus ik heb op de baan een hoekje op gezocht en ben aan de slag gegaan om het een en ander uit te proberen.
Hier bij een foto alleen het is nog niet klaar.
Zo moet het dus.
Ziet er goed uit
Mooi Wim. Kun je vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
ik ben sprakeloos, en dat met een halve gipspoot.
je hebt het zeker in het ziekenhuis afgekeken
nu kom ik zeker deze week
groetjes henry
je hebt het zeker in het ziekenhuis afgekeken
nu kom ik zeker deze week
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Hi Wim,
Aan de eenvoud herkent men de meester. Soms is het een kunst van weglaten.
Mvg
Wim.
Aan de eenvoud herkent men de meester. Soms is het een kunst van weglaten.
Mvg
Wim.
klopt wat je zegt wim, ik heb het bij mij te priegelig en te druk gemaakt.
groetjes henry
groetjes henry
Dat ziet er ontzettend mooi uit.
Goed werk hoor.
gr. Ron.
Goed werk hoor.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Elektronica/Commercieel
Ik ben onder de indruk, Wim.
Zag ik het nou goed dat je de rails met smeltijm hebt vastgeplakt?
Ik wacht met sart op je volgende foto's.
Ga zo door.
Groeten,
Walter
Zag ik het nou goed dat je de rails met smeltijm hebt vastgeplakt?
Ik wacht met sart op je volgende foto's.
Ga zo door.
Groeten,
Walter
-
Hallo Wim,
Het ziet er echt goed uit!!
Dus ik zou lekker verder werken op deze wijze,dan komt het helemaal goed.
Gr Chris
Het ziet er echt goed uit!!
Dus ik zou lekker verder werken op deze wijze,dan komt het helemaal goed.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Wim,
Dit ziet er super uit! Hoe heb je dit gedaan? Wat zit er onder het gips? En wat voor gips is dit?
Mooi werk.
Dit ziet er super uit! Hoe heb je dit gedaan? Wat zit er onder het gips? En wat voor gips is dit?
Mooi werk.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 463
Bedankt voor de leuke reacties,ik ga hier van gewoon van
Het was van mijn kant gewoon een probeersel om twee redenen .
Ten eerste de laatste tijd is hier heel veel over geschreven, en ten tweede ik was ook niet geheel te vreden over mijn eerste poging tot het bouwen van een berg.
Met behulp van Ron en Jeroen hun draadjes ben ik tot dit resultaat gekomen en ik weet dat er nog lang niet ben.
@ Jeroen en Jos bedankt voor de tip
@ Henry ik ga je zien volgende week
@ Martin en Steven
Ik heb hier voor fijn[kippen] gaas gebruikt en dit een beetje vorm gegeven en daarna
steeds een beetje rood band aan gemaakt en dit in grote lijnen vorm gegeven.
Na het uit harden met een hobby mesje het geheel bewerkt.
@ Walter De rails zijn inderdaad vast gelijmd hier en daar met een lijm pistool
Vr Gr Wim
Het was van mijn kant gewoon een probeersel om twee redenen .
Ten eerste de laatste tijd is hier heel veel over geschreven, en ten tweede ik was ook niet geheel te vreden over mijn eerste poging tot het bouwen van een berg.
Met behulp van Ron en Jeroen hun draadjes ben ik tot dit resultaat gekomen en ik weet dat er nog lang niet ben.
@ Jeroen en Jos bedankt voor de tip
@ Henry ik ga je zien volgende week
@ Martin en Steven
Ik heb hier voor fijn[kippen] gaas gebruikt en dit een beetje vorm gegeven en daarna
steeds een beetje rood band aan gemaakt en dit in grote lijnen vorm gegeven.
Na het uit harden met een hobby mesje het geheel bewerkt.
@ Walter De rails zijn inderdaad vast gelijmd hier en daar met een lijm pistool
Vr Gr Wim
-
- Elektronica/Commercieel
Zie nu wel foto's
Ziet er erg strak uit, complmenten. Hoop dit resultaat ook te kijrgen
Ziet er erg strak uit, complmenten. Hoop dit resultaat ook te kijrgen
Die rotsen zijn inderdaad mooi gelukt. Ik heb de foto's opgeslagen als voorbeeld voor mijn baan
Gr.
René
Gr.
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
goedenavond
Ik was al een hele tijd in gevecht met een digitale trein die niet wilde doen wat ik wilde dat hij deed.
want hij deed namelijk niks
Henry zou bij mij langs komen en wist van dit probleem, hij heeft apparatuur om de treinen mee uit te lezen en te programeren die heeft hij losgelaten op mijn digitale treinen
er hadden 2 treinen hetzelfde digitale nummer dus vandaar dat 1 het niet deed want 2 met hetzelfde nummer kan dus niet.
Henry heeft bij een trein een ander nummer ingeprogrameerd en nu rijden ze beide
Henry bedankt
vr gr Wim
Ik was al een hele tijd in gevecht met een digitale trein die niet wilde doen wat ik wilde dat hij deed.
want hij deed namelijk niks
Henry zou bij mij langs komen en wist van dit probleem, hij heeft apparatuur om de treinen mee uit te lezen en te programeren die heeft hij losgelaten op mijn digitale treinen
er hadden 2 treinen hetzelfde digitale nummer dus vandaar dat 1 het niet deed want 2 met hetzelfde nummer kan dus niet.
Henry heeft bij een trein een ander nummer ingeprogrameerd en nu rijden ze beide
Henry bedankt
vr gr Wim
graag gedaan kreupele
groetjes henry
groetjes henry
-
hallo
Ik ben al een aantal uren bezig met de berg.
Ik heb hem eerst een basis kleur gegeven toen dat droog was ben ik met zwarte verf eroverheen gegaan
En met een spons het zwarte weer een beetje weg geveegd, nu kan ik er niet echt wild van worden.
Doe ik iets verkeerd of moet ik hem gewoon verder aankleden
zie foto
gr wim
Ik ben al een aantal uren bezig met de berg.
Ik heb hem eerst een basis kleur gegeven toen dat droog was ben ik met zwarte verf eroverheen gegaan
En met een spons het zwarte weer een beetje weg geveegd, nu kan ik er niet echt wild van worden.
Doe ik iets verkeerd of moet ik hem gewoon verder aankleden
zie foto
gr wim
Wim,
Zelf werk ik meestal met bruintinten. lichtbruin basiskleur en donkerbruin verdund erop en dit wat wegvegen met een niet al te vochtige spons. Hierna met waterig zwart de spleten inkleuren en laten drogen.
Maar!
Als je de groen bende aanbrengt, blijven alleen de uitstekende en steilen rotsen zichtbaar, dus als je op een klein stukje eens begint met het aanbrengen van groen en kijkt hoe het eruit ziet.
Als je hierover tevreden kan je met een gerust hart doorgaan, zoniet dan gewoon de hele bende weer wit latexen en overnieuw beginnen.
Ik breng meestel een eerste laag groen aan met grasvezels. smeer de hele boel waar het moet komen in met verdunde houtlijm en spuit hier de vezels van bovenaf erop. Deze blijven dan alleen liggen op de vlakke en uitstekende delen.
Hierna haal ik er meteen de stofzuiger er overheen.
Dit gebruik ik als onderlaag, daarna plak ik er van alles wat ik kan vinden op (lange grasvezels, vlokken, ijslands mos enz. en boompjes natuurlijk)
gr. Ron.
Zelf werk ik meestal met bruintinten. lichtbruin basiskleur en donkerbruin verdund erop en dit wat wegvegen met een niet al te vochtige spons. Hierna met waterig zwart de spleten inkleuren en laten drogen.
Maar!
Als je de groen bende aanbrengt, blijven alleen de uitstekende en steilen rotsen zichtbaar, dus als je op een klein stukje eens begint met het aanbrengen van groen en kijkt hoe het eruit ziet.
Als je hierover tevreden kan je met een gerust hart doorgaan, zoniet dan gewoon de hele bende weer wit latexen en overnieuw beginnen.
Ik breng meestel een eerste laag groen aan met grasvezels. smeer de hele boel waar het moet komen in met verdunde houtlijm en spuit hier de vezels van bovenaf erop. Deze blijven dan alleen liggen op de vlakke en uitstekende delen.
Hierna haal ik er meteen de stofzuiger er overheen.
Dit gebruik ik als onderlaag, daarna plak ik er van alles wat ik kan vinden op (lange grasvezels, vlokken, ijslands mos enz. en boompjes natuurlijk)
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Jos schreef:En als je na de bruine kleur nog drybrusht met wit wordt het nog mooier.
Groetjes,
Jos
Klopt!
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
goedenavond
Ron en Jos bedankt voor de inbreng want in deze materie ben ik nog niet zo thuis.
Ik ga morgen weer opnieuw beginnen en hoop dat het resultaat beter wordt als dit.
ik heb toch tijd zat zit voorlopig nog 6 weken aan huis gekluistert.
gr Wim
Ron en Jos bedankt voor de inbreng want in deze materie ben ik nog niet zo thuis.
Ik ga morgen weer opnieuw beginnen en hoop dat het resultaat beter wordt als dit.
ik heb toch tijd zat zit voorlopig nog 6 weken aan huis gekluistert.
gr Wim
Wim,
Dat klinkt alsof je een verplichte modelbouw vakantie hebt, maar als ik het zo lees, niet de mooiste manier van vakantie houden.
Hopelijk dat je met 6 weken dan weer helemaal de oude bent, en het niet langer gaat duren, anders is jouw baan zo snel klaar he.
Mvg
Freddy
Dat klinkt alsof je een verplichte modelbouw vakantie hebt, maar als ik het zo lees, niet de mooiste manier van vakantie houden.
Hopelijk dat je met 6 weken dan weer helemaal de oude bent, en het niet langer gaat duren, anders is jouw baan zo snel klaar he.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2