Afgelopen zondag heb ik samen met Bjorn de laatste verlichting in de 0e Köf aangelegd en aangesloten. Zonder de aanwezigheid van Bjorn was dat niet gelukt. Alles werkte niet in een keer en er was veel doormeten nodig om de problemen te vinden. Zo bleek een schakelaar net door lijm geblokkeerd te worden, een soldeerverbinding niet lekker te zitten en was de eerste 2mm led in de cabine doorgebrand. Het koste ook veel moeite alle draden goed kwijt te raken in de huif zodat de aandrijving er in past en niet belemmerd word.

De poten van de LED en weerstand moesten wat verzinken in de tank daarvoor moest het even goed heet gestookt worden, daarbij zal de led wel doorgebrand zijn want die 2mm led kunnen heel weinig hebben.

Hier zie je wel de 3 schakelaars maar de vele draden niet.
Gister ben ik naar de action gelopen om voor opberg/transport dozen te kijken om mijn onderlossers( en later andere dingen) gesorteerd per type en/of vervoerder op te kunnen bergen en mee te kunnen nemen. In ieder vakje wil ik dan alle onderdelen hebben die ik voor de betreffende wagens nodig heb. Zo krijg ik wat overzicht in wat ik wil bouwen want 2 type bakken leiden tot 6 verschillende onderlossers en dat word snel chaos en ik wil toch gewoon productie kunnen draaien, zeker tijdens een demo. Ik heb meerdere dingen gekocht en dat is 5x zoveel als ik nodig blijk te hebben maar dan heb ik in ieder geval een voorraadje. Ik heb uit mijn modelbouw administratie( zeer belangrijk alles overzichtelijk bij te houden) de blokjes geprint die heel kort weergeven wat de eigenschappen en aantal van elke wagen zijn:

Die blokjes heb ik uitgeknipt en aan de binnenkant van de deksel gelijmd bij de vakjes waar de delen voor de betreffende wagens in zitten.
Nu slingerde hier ook nog de nodige bussen rond die deels in model geschuurd zijn en het leek me wel handig die op de zelfde manier in deze doos op te bergen. Daarbij heb ik dus het zelfde systeem toegepast. Zo ziet dat er nu in de doos uit:
Ik heb de doos nu opgeborgen maar kan hem zo pakken om de demo( 6 April in Roermond) verder voor te bereiden of de rest van de bussen te schuren als het weer en mijn lichaam dat toe laten.
De focus moet nu eerst naar het diorama en de Köf. Nu zit ik met het diorama in de flow dus de Köf zal weer even moeten wachten.
Groetjes Michiel