De Dijk Fase 2
De Dijk Fase 2
Hallo N-spoorders,
Gestart eind januari 2010 met mijn project De Dijk.
Eerst wat profbaantjes gelegd met Fl rails en wissels en met koploper gestoeid.
Inmiddels heb ik mijn schaduwstation met 5 sporen linksom en 3 sporen reschtsom klaar.
Het e.e.a. heb ik m.b.v. 16 peco wissels met servodecoders van Karst drent en servomotor aan elkaar gekoppeld.
Elke 5 sporen zijn beveiligd met 2 lichtsluizen (van Kees Moerman) 10 blokken en 8 bzm type s88SD16-N van Wim Ros.
Het schaduwstation heeft een lengte van 230cm en een breedte van 60cm.
Bovenstaand allemaal in Koploper ingevoerd en test gereden.
Nu alles naar tevredenheid rijdt ben ik toe aan fase 2 van mijn baan, 2 helixen die de locs met hun sleep naar het zichtbare gedeelte van mijn tafel moeten brengen (level 0).
Het zichtbare gedeelte is een U vorm van 250x375x240 en 75 breed.
De lange zijde van 375 staat onder het schuine gedeelte van mijn voor zolder.
Inmiddels zijn de helixen uit het hout gesneden.
Ze hebben een afmeting van 80x60cm bestaande uit 4 lagen (MDf 4mm met 1mm geluidsisolatieplaat).
De sporen in de helixen hebben een radius van 295 en 260 met hh afstand van 35mm conform de NEM.
Hoogte tussen de lagen zal 65 mm worden.
Per laag kom je dan uit op rond de 220cm buitenbaan.
Nu ben ik op het punt gekomen hoe ik het beste de helix kan opbouwen met peco 55 rails in blokken, secties, inrijmelders en stopmelders. De peco 55 rails lijm ik met boekbinderslijm vast op de geluidsisolatieplaat. Nog ff kijke hoe ik het beste de raillassen en scheidingen in de kochten van de helix kan maken, Beetjes slordig als de loc hier ontspoort.
Hier ben ik helaas nog niet uit en ben nog info en kennis aan het vergaren (tips zijn welkom).
Als de helixen zijn voorzien van bovenstaand koppel ik ze met het schaduwstation. De andere zijde van de helixen worden dan onderling gekoppeld vila level 0, om te kunnen testrijden.
Wordt vervolgd.
Gr.
Wimpie
Gestart eind januari 2010 met mijn project De Dijk.
Eerst wat profbaantjes gelegd met Fl rails en wissels en met koploper gestoeid.
Inmiddels heb ik mijn schaduwstation met 5 sporen linksom en 3 sporen reschtsom klaar.
Het e.e.a. heb ik m.b.v. 16 peco wissels met servodecoders van Karst drent en servomotor aan elkaar gekoppeld.
Elke 5 sporen zijn beveiligd met 2 lichtsluizen (van Kees Moerman) 10 blokken en 8 bzm type s88SD16-N van Wim Ros.
Het schaduwstation heeft een lengte van 230cm en een breedte van 60cm.
Bovenstaand allemaal in Koploper ingevoerd en test gereden.
Nu alles naar tevredenheid rijdt ben ik toe aan fase 2 van mijn baan, 2 helixen die de locs met hun sleep naar het zichtbare gedeelte van mijn tafel moeten brengen (level 0).
Het zichtbare gedeelte is een U vorm van 250x375x240 en 75 breed.
De lange zijde van 375 staat onder het schuine gedeelte van mijn voor zolder.
Inmiddels zijn de helixen uit het hout gesneden.
Ze hebben een afmeting van 80x60cm bestaande uit 4 lagen (MDf 4mm met 1mm geluidsisolatieplaat).
De sporen in de helixen hebben een radius van 295 en 260 met hh afstand van 35mm conform de NEM.
Hoogte tussen de lagen zal 65 mm worden.
Per laag kom je dan uit op rond de 220cm buitenbaan.
Nu ben ik op het punt gekomen hoe ik het beste de helix kan opbouwen met peco 55 rails in blokken, secties, inrijmelders en stopmelders. De peco 55 rails lijm ik met boekbinderslijm vast op de geluidsisolatieplaat. Nog ff kijke hoe ik het beste de raillassen en scheidingen in de kochten van de helix kan maken, Beetjes slordig als de loc hier ontspoort.
Hier ben ik helaas nog niet uit en ben nog info en kennis aan het vergaren (tips zijn welkom).
Als de helixen zijn voorzien van bovenstaand koppel ik ze met het schaduwstation. De andere zijde van de helixen worden dan onderling gekoppeld vila level 0, om te kunnen testrijden.
Wordt vervolgd.
Gr.
Wimpie
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De Dijk Fase 2
Ben net klaar met helixen maken met peco 55 rails en de beste methode is om de raillassen te solderen voor ze te buigen. Dus je legt eerst een lengte in vorm, zaagt hem recht af en soldeert er een nieuwe lengte aan vast. Deze buig je weer enz. enz. Werkt top. Lijmen werkt goed, alleen niet te dun aanmaken omdat de lijm wegzakt naar het laagste punt.
Blokken en secties pas na afloop inslijpen omdat je anders knikken creert in de rails. Dus pas als alles goed vast ligt en niet meer kan bewegen.
succes
Blokken en secties pas na afloop inslijpen omdat je anders knikken creert in de rails. Dus pas als alles goed vast ligt en niet meer kan bewegen.
succes
Re: De Dijk Fase 2
Aansluitend hierop: als je knikken wilt voorkomen, soldeer dan de linker en rechter railstaven verspringend t.o.v. elkaar. En wat Martin zegt: eerst vastleggen en daarna pas zagen.
Over je helix: hoe hoog moet hij worden en hoeveel ruimte (oppervlak) heb je voor het ding beschikbaar?
Over je helix: hoe hoog moet hij worden en hoeveel ruimte (oppervlak) heb je voor het ding beschikbaar?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De Dijk Fase 2
De uiteindes buigen terug, de rails blijft verder inderdaad in vorm maar de spanning word naar de uiteindes getransporteerd.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: De Dijk Fase 2
Jos,
Het is een must om in de rechte stand te solderen. De raillas is niet sterk genoeg om de bocht vast te houden. Links en rechts heb ik er zelfs nog een schroefje tegen aan gezet om het in positie te houden
Het is een must om in de rechte stand te solderen. De raillas is niet sterk genoeg om de bocht vast te houden. Links en rechts heb ik er zelfs nog een schroefje tegen aan gezet om het in positie te houden
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: De Dijk Fase 2
wimpi prachtig verhaal tot nu toe, heb je ook foto's zodat we mee kunnen genieten?
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: De Dijk Fase 2
Shoven,shoven schreef:Aansluitend hierop: als je knikken wilt voorkomen, soldeer dan de linker en rechter railstaven verspringend t.o.v. elkaar. En wat Martin zegt: eerst vastleggen en daarna pas zagen.
Over je helix: hoe hoog moet hij worden en hoeveel ruimte (oppervlak) heb je voor het ding beschikbaar?
De hoogte van de helix kan ik nog aanpassen, wel wil ik een minimale ruimte van 65mm tussen de lagen hebben om met uitgeklapte panto's te rijden.
De Helix komt te hangen onder het zichtbare gedeelte. Het bovenblad is 100 bij 75 voor de linker zijde en 90 bij 75 voor de rechterzijde van mijn baan.
Omdat ik rekening moet houden met mijn houten ombouw balken van het frame en wat speling om eventuele verschuivingen mogelijk te maken heb ik voor 2 helixen met een maatvoering van 80x60 cm gekozen.
Als ik het goed begrijp moet ik dus geen rail isolatie lassen gebruiken, maar eerst alle rails in de helix lijmen (doe ik met boekbinderslijm van pipoos. en dan met de flex de blokken en sectie maken voor de BKM en RM.
Per laag maak ik een blok (220cm) dit blok verdeel ik in 2 secties, waar bij in de eerste sectie de Binnen Komst Melder komt en in de 2de sectie de RemMelder. De remmeldsectie wordt tussen de 15 en 20 cm lang.
Gr.
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Aangesloten servo decoders
- Bijlagen
-
- 2 aangesloten servo decoders.JPG (87.15 KiB) 14123 keer bekeken
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Dit is een overzicht van mijn schaduwstation in bouwfase.
De sporen zijn aangebracht op multiplex met een geluidswerende onderlaag van 2mm.
De sporen en isolatiemateriaal zijn vastgezet met boekbinderslijm van Pipoos;
Alles gemaakt van peco 55 rail met de slanke wissels van peco
De sporen zijn aangebracht op multiplex met een geluidswerende onderlaag van 2mm.
De sporen en isolatiemateriaal zijn vastgezet met boekbinderslijm van Pipoos;
Alles gemaakt van peco 55 rail met de slanke wissels van peco
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De Dijk Fase 2
He Wimpie,
Een tipje mijns kant, hou de tussenafstand in de helix op 50 mm, ben ik ook op terug gekomen. Wat betreft de panto's daar heb ik een leuk idee voor om het op te lossen. Heb ik zojuist in mijn draadje (Schwarzwald project) gepost en ga ik binnenkort uitwerken.
groetjes
Een tipje mijns kant, hou de tussenafstand in de helix op 50 mm, ben ik ook op terug gekomen. Wat betreft de panto's daar heb ik een leuk idee voor om het op te lossen. Heb ik zojuist in mijn draadje (Schwarzwald project) gepost en ga ik binnenkort uitwerken.
groetjes
Re: De Dijk Fase 2
De bezetmelders aangesloten voor de gehele schaduwstation.
Totaal 20 blokken, de 4 lichtsluizen zijn nog niet aangesloten.
Totaal 20 blokken, de 4 lichtsluizen zijn nog niet aangesloten.
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Aansluitingen van 8 peco wissels op de servodecoder van Karst Drent.
De wissels worden dmv de servo motoren bedient
De wissels worden dmv de servo motoren bedient
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De Dijk Fase 2
Nu moet het SS nog worden beveiligd met lichtsluizen (info Kees Moerman).
De 5 rechtsomgaande sporen worden beveiligd door 2 lichtsluizen,
1 lichtsluis voor het binnenkomende railverkeer en 1 lichtsluis voor het uitgaande railverkeer.
De 5 linksomgaande sporen worden op dezelfde wijze beveiligd.
Op de groote print is de configuratie gemaakt voor 2 lichtsluizen.
De kleine print is een voedingsprint, deze zet de trafo wisselspanning van 16v om in een stabiele gelijkspanning van 15V.
In totaal dus 2 sets van deze prints gemaakt. 1 voor de linkerzijde van het SS en een voor de rechterzijde van het SS.
De 4 lichtsluizen worden aangesloten op de 4 overige bzm punten van de S88SD16-N van Wim Ros.
Dit was het ff tot zover.
Morgen nog even foto's nemen van de huidige situatie van mijn SS waarbij alles is aangesloten en er testrondjes gerden worden. De lichtsluis prints worden nog onder de tafel gemonteerd.
gtzz
Wim
De 5 rechtsomgaande sporen worden beveiligd door 2 lichtsluizen,
1 lichtsluis voor het binnenkomende railverkeer en 1 lichtsluis voor het uitgaande railverkeer.
De 5 linksomgaande sporen worden op dezelfde wijze beveiligd.
Op de groote print is de configuratie gemaakt voor 2 lichtsluizen.
De kleine print is een voedingsprint, deze zet de trafo wisselspanning van 16v om in een stabiele gelijkspanning van 15V.
In totaal dus 2 sets van deze prints gemaakt. 1 voor de linkerzijde van het SS en een voor de rechterzijde van het SS.
De 4 lichtsluizen worden aangesloten op de 4 overige bzm punten van de S88SD16-N van Wim Ros.
Dit was het ff tot zover.
Morgen nog even foto's nemen van de huidige situatie van mijn SS waarbij alles is aangesloten en er testrondjes gerden worden. De lichtsluis prints worden nog onder de tafel gemonteerd.
gtzz
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Nu nog ff de foto.
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Effe rekenen:Wimpie schreef:Shoven,shoven schreef:Aansluitend hierop: als je knikken wilt voorkomen, soldeer dan de linker en rechter railstaven verspringend t.o.v. elkaar. En wat Martin zegt: eerst vastleggen en daarna pas zagen.
Over je helix: hoe hoog moet hij worden en hoeveel ruimte (oppervlak) heb je voor het ding beschikbaar?
De hoogte van de helix kan ik nog aanpassen, wel wil ik een minimale ruimte van 65mm tussen de lagen hebben om met uitgeklapte panto's te rijden.
De Helix komt te hangen onder het zichtbare gedeelte. Het bovenblad is 100 bij 75 voor de linker zijde en 90 bij 75 voor de rechterzijde van mijn baan.
Omdat ik rekening moet houden met mijn houten ombouw balken van het frame en wat speling om eventuele verschuivingen mogelijk te maken heb ik voor 2 helixen met een maatvoering van 80x60 cm gekozen.
Als ik het goed begrijp moet ik dus geen rail isolatie lassen gebruiken, maar eerst alle rails in de helix lijmen (doe ik met boekbinderslijm van pipoos. en dan met de flex de blokken en sectie maken voor de BKM en RM.
Per laag maak ik een blok (220cm) dit blok verdeel ik in 2 secties, waar bij in de eerste sectie de Binnen Komst Melder komt en in de 2de sectie de RemMelder. De remmeldsectie wordt tussen de 15 en 20 cm lang.
Gr.
Wim
Bij een opp. van 80x60 rij je dus per rondje (even uitgaand van een kleine marge van 2,5 cm aan de zijkant zodat je treintje niet tegen de balken aankomt): 1 rondje met straal 55, dat wordt pi * 55 = 173 cm plus 2 rechte stukjes van 20 cm.
Per rondje dus 213 cm. Als je 6,5 cm tussenruimte wilt komt daar nog de dikte van de plaat bij van zeg 6 mm, totaal 7,1 cm.
Je stijgt dus 7,1 cm per 213 cm, dat is een helling van een slordige 3,3%. Dat zou moeten kunnen. Iets minder zou beter zijn. Als je iets minder tussenruimte neemt kom je ook een heel eind, 6.5 cm is vrij ruim hoor, ook inclusief opstaande panto.
Dit is voor het buitenste rondje, in de binnenste daal je uiteraard en is de helling minder spannend (zal nog onder de 4% zijn).
De bogen zijn redelijk ruim, 55 cm is meer dan R2 (R2-Flm is plm 45cm). Dus dat zou moeten lukken. Ook de binnenboog is R2 of ruimer.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De Dijk Fase 2
Waarom die lichtsluizen?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De Dijk Fase 2
Steven,
Bedankt voor het uitrekenen tot op detail, zover was ik nog niet gekomen.
Ik zal trachten tussen de 50 en 60mm tussen de lagen te komen.
Dit stel ik vast zodra het eerste rondje is gelegd.
De lichtsluizen zijn zoals Wim Ros al aangaf voor de dynamische blokken.
Ik heb nog kleine kinderziektes in koploper zitten m.b.t. het SS.
Locs lopen nog wel eens over de scheidingslas heen bij de uitgaande lichtsluis. Met een beetje pech staat dan ook het wissel verkeerd, geeft de IB een kortsluiting.
Ik ben al ff bezig met het afstellen van koploper m.b.t. op tijd stilstaan.
Helaas heeft dit nog geen bevredigend resultaat gegeven.
Ook heb ik nog een tenderlocje die telkens bij 1 wissel een kortsluiting veroorzaakt mat zijn wielen.
Ik hoop dat a.s. donderdag deze problemen zijn verhopen. Ik krijg dan hulp van Piet (rijdt al jaren 3 rail met marklin).
Mijn inziens geen onoverkomelijke problemen, en kan ik met een gerust hart mijn SS naar level -1 verhuizen en de helixen gaan koppelen.
Ook nog ff 3 S88SD16-N van Wim Ros in elkaar klussen. En ff uitzoeken hoe ik er 4 aan elkaar ga koppelen.
Groet Wim
Nu nog ff nieuwe foto's maken van de huidige situatie.
Bedankt voor het uitrekenen tot op detail, zover was ik nog niet gekomen.
Ik zal trachten tussen de 50 en 60mm tussen de lagen te komen.
Dit stel ik vast zodra het eerste rondje is gelegd.
De lichtsluizen zijn zoals Wim Ros al aangaf voor de dynamische blokken.
Ik heb nog kleine kinderziektes in koploper zitten m.b.t. het SS.
Locs lopen nog wel eens over de scheidingslas heen bij de uitgaande lichtsluis. Met een beetje pech staat dan ook het wissel verkeerd, geeft de IB een kortsluiting.
Ik ben al ff bezig met het afstellen van koploper m.b.t. op tijd stilstaan.
Helaas heeft dit nog geen bevredigend resultaat gegeven.
Ook heb ik nog een tenderlocje die telkens bij 1 wissel een kortsluiting veroorzaakt mat zijn wielen.
Ik hoop dat a.s. donderdag deze problemen zijn verhopen. Ik krijg dan hulp van Piet (rijdt al jaren 3 rail met marklin).
Mijn inziens geen onoverkomelijke problemen, en kan ik met een gerust hart mijn SS naar level -1 verhuizen en de helixen gaan koppelen.
Ook nog ff 3 S88SD16-N van Wim Ros in elkaar klussen. En ff uitzoeken hoe ik er 4 aan elkaar ga koppelen.
Groet Wim
Nu nog ff nieuwe foto's maken van de huidige situatie.
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Aangepaste versie van de lichtsluis print.
De LED's die in de vorige print vast zaten zijn nu middels een draadverbinding bij de betreffende sluis op het SS gebracht.
Zie de blauwe aansluitingen onderzijde van de print.
Op deze wijze kan ik de status van de lichtsluis in de gaten houden.
Wanneer de LED flikkert zonder enige vorm van treinverkeer moet ik de sluis opnieuw afstellen,
Ook kan ik op deze wijze bij gebruik van platte wagon's zien of de lichtsluis goed staat afgesteld.
Jammer dat deze print niet los verkrijgbaar is op de markt, Scheelt een boel werk.
De LED's die in de vorige print vast zaten zijn nu middels een draadverbinding bij de betreffende sluis op het SS gebracht.
Zie de blauwe aansluitingen onderzijde van de print.
Op deze wijze kan ik de status van de lichtsluis in de gaten houden.
Wanneer de LED flikkert zonder enige vorm van treinverkeer moet ik de sluis opnieuw afstellen,
Ook kan ik op deze wijze bij gebruik van platte wagon's zien of de lichtsluis goed staat afgesteld.
Jammer dat deze print niet los verkrijgbaar is op de markt, Scheelt een boel werk.
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Geef het schema en je huidige layout op print maar even teken ik wel een printje voor jullie.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Re: De Dijk Fase 2
Hierbij nog wat foto's van mijn schaduwstation zoals het er nu bij ligt.
S.JPG[/attachment]
Loc's in het SS
Rechterzijde van mijn SS
Lichtsluis 3 en 4 op mijn SS
Linkerzijaanicht met de LED en ontvanger 4 met parabool voor oprimale ontvangstS.JPG[/attachment]
Loc's in het SS
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
LSA Kabelverdeler onder het SS met de tijdelijke verbindingen naar de lichtsluis en voedingsprint
Zijaanzicht van de verdeler
Uitgezaagde Helix
Zijaanzicht van de 4 lagen van de helixWim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD