Bowstring

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Driesel

Re: Bowstring

Bericht door Driesel »

Bedankt voor de complimenten!
Robert_N-Nm schreef: 04 jan 2025 08:01 Zo....hoe groot is de baan nu eigenlijk? Want als je het landschap zo voor je hebt lijkt het een eindeloze vlakke 'steppe' (de achtergrond helpt) maar qua filmpje heb ik het idee dat er 1.5-2 meter aan landschap is?? Dus ik ben benieuwd. En wat zit er achter de coullise aan schaduwstation etc?
Robert, het deel met landschap is net geen 3 meter lang en ongeveer 60 cm diep. Na de bruggen verdwijnen rijden de treinen door een grote boog en passeren achter de achtergrond door. Aan de rechterzijde gaat het dan richting twee schaduwstations die boven elkaar in een lus liggen. De sporen van de schaduwstations zijn 2,4m lang en opgedeeld in twee blokken, zodat ofwel één lange trein van meer dan 1,2m op het spoor kan, ofwel een lange trein van meer dan 1,2m. De 1,2m is een maat die ik heb genomen na de ervaringen met mijn vorige baan: hier past dan mooi een Kato Thalys in.Een tekening van mijn vorige baan vind je hier https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 69#p236269; het principe van de huidige baan is hetzelfde, maar nu in spiegelbeeld (wegens de verhuis naar een andere ruimte)

Rest me dan af te sluiten met een foto:

Afbeelding

Groeten,

Dries

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Wat heb je die BR186 super geweatherd aan de onderkant, Dries. De 2e van links bedoel ik, die met die rare tekens erop. Op wat lok's hier heb ik ook die details erop gefrummeld (......)(......)(.....) maar met zo'n laagje stof is het al helemaal gaaf. Zoveel te doen nog.....

.....maar dit is jouw draad, en ik vind het prachtig! Filmpje is ook leuk, man!

Onderwerp starter
Driesel

Bericht door Driesel »

Nog een foto, nu met de Bowstring-bruggen (het zijn er eigenlijk drie: één dubbelsporige geflankeerd aan beide zijden door een enkelsporige) in de hoofdrol:

Afbeelding

walter666

Bericht door walter666 »

Leuke video.
De aankleding is erg mooi en realistisch.

Onderwerp starter
Driesel

Bericht door Driesel »

Momenteel druk bezig met de baan in orde te zetten, want binnen twee weken gaat die op verplaatsing naar Utrecht!

Onderwerp starter
Driesel

Bericht door Driesel »

bpieters
Contacteer:

Bericht door bpieters »

mooi filmpje , Driesel

141

Bericht door 141 »

Mooie teaser!!! :Thumb

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.

Hans

Bericht door Hans »

Hallo Dries,

Erg mooi om te zien,

mvg Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

CC72000

Bericht door CC72000 »

vandaag bij Ontraxs 2025 in Utrecht. Flink druk, maar gezellig. Dries in actie, beetje ruzie met de computergestuurde baan, maar net zoals in het echt bleef de Intercity direct soms zomaar stilstaan:D
Het was zeer de moeite waard: complimenten!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

141

Bericht door 141 »

Dank voor de mooie foto's! De nauwelijks zichtbare bovenleidingdraden is erg geslaagd.

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.

Victor

Bericht door Victor »

Vandaag de baan gezien op OnTrax.

Prachtig om te zien!

Met vriendelijke groet,

Victor

kootje007
Contacteer:

Bericht door kootje007 »

Helemaal mee eens, ook gezien vandaag. Leuke dag gehad met het gezin ook. Jongste dochter heeft haar rangeerdiploma gehaald :-)

Groet,
Marco

Mijn baan: Waldkirch
Mijn kanaal: YouTube

Onderwerp starter
Driesel

Bericht door Driesel »

Zo, On Traxs is al terug voorbij: de drie dagen zijn voorbij gevlogen. Veel gesprekken gehad met bekenden en ook terug nieuwe mensen leren kennen. Zo ook Albert leren kennen, de man van de instructie-filmpjes op YouTube over RocRail. Zoals Diederik reeds aangaf doken er wel eens wat probleempjes op: zo hadden we op vrijdag last van een wissel in het schaduwstation die aan één zijde niet wou werken. Op zaterdag was het een andere wissel die kuren had; de probleemwissel van vrijdag was dan, zonder tussenkomst, terug in orde. En zondag waren de problemen met deze wissels dan plotseling opgelost. Invloed van de omgevingstoestand? Was toch vreemd. Zaterdag rond 16u was het dan RocRail die in de knoop liep: na even afkoelen en een herstart liep het dan terug goed.

Maar desondanks was het toch een leuke en aangename belevenis.
Op YouTube zijn verschillende filmpjes te vinden met beelden van 'Bowstring'.

Bedankt aan iedereen die kwam kijken en een praatje maken!

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Was een heerlijk leuk baantje om te zien. Er was even staking, maar ook dat is normaal bij de spoorwegen. Ik ben maar vlot doorgelopen zodat de onderhandelingen door konden.

Vond de oplossing voor de keersporen zeer geslaagd, twee maal lus boven elkaar rechts en dan een stukkie rails achter de scenery langs. Wel een eclectische mix van sporen, zag wat Kato, fleischmann en noem maar op. Maar als het werkt.....

MvG
Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)
Plaats reactie