Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Ik heb gisteren bij H@ns wielassen met antislipbandjes gekocht voor Kato Class 66 modellen die oorspronkelijk zonder antislipbandjes zijn geleverd.
Deze wielasjes zijn makkelijk te verwisselen door een kleine schroevedraaier tussen de wielkasten en de het middenstuk te plaatsen en daarmee het kapje dat met een krik-krak systeem vastzit los te wrikken.
Met verwijderen van het kapje komen de assen vrij te liggen en kan de wielas vervangen worden.
Groetjes,
Arnoud
P.S. plaatjes zijn klikbaar.
Deze wielasjes zijn makkelijk te verwisselen door een kleine schroevedraaier tussen de wielkasten en de het middenstuk te plaatsen en daarmee het kapje dat met een krik-krak systeem vastzit los te wrikken.
Met verwijderen van het kapje komen de assen vrij te liggen en kan de wielas vervangen worden.
Groetjes,
Arnoud
P.S. plaatjes zijn klikbaar.
Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Hoeveel asjes plaats je per class 66?
Ze zitten per 2 stuks verpakt toch, voldoende voor 2 class?
Ze zitten per 2 stuks verpakt toch, voldoende voor 2 class?
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Eén setje per class 66 bij mijn weten. Plaatsing op de assen 2 en 5 volgens de "handleiding", zo heb je de breedste basis voor stroomafname hetgeen met wissels wel handig is.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Robert_N-Nm schreef:Eén setje per class 66 bij mijn weten. Plaatsing op de assen 2 en 5 volgens de "handleiding", zo heb je de breedste basis voor stroomafname hetgeen met
Hé is er nu een handleiding van ?
Ik had ze eerst liggen 001-100, daarbij had eerste as echter de neiging te stijgen en soms uit het spoor te springen op een wissel of in een bocht.
Nu heb ik ze liggen 100-001, bij volgend groot onderhoud misschien toch maar 010-010 van maken.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Nu wil het geval dat Kato ze uitlevert op de ACTS met de volgende configuratie 001-100
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Ik niet. Het probleem van de stijgerende assen was mij bekend, ergo de enige plek waar stijgen niet mogelijk is is direct onder het draaipunt van de assen. Wat kato doet is voor mij niet zo spannend. Als je die dingen naleverd dan ga ik zelf dokteren wat mij het beste schikt.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Aangezien dit model dus vanuit de fabriek uit al een fout heeft is mijn vraag wie Kato al gemailed heeft voor gratis vervangingssetjes. Het model voldoet niet aan de verwachting dat je er een groot aantal wagens een helling mee op kan krijgen. Dit zou dus mogelijk onder productiefouten kunnen vallen, welke de fabrikant kostenloos zou moeten verhelpen.
Kato heeft dit eerdere bij de opelln wagens wel gedaan. althans bij mijn 2 sets wel
Kato heeft dit eerdere bij de opelln wagens wel gedaan. althans bij mijn 2 sets wel
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
De assen van de Oppeln waren weliswaar erg natuurgetrouw door de lage wielkrans, maar hadden de neiging om tussen de wissels te vallen van o.a. Fleischmann en de bochtwissels van Minitrix/Roco. De vervangingsassen hebben een hogere wielkrans waarmee dat probleem werd opgelost.
In mijn ogen is dat een heel ander probleem.
In mijn ogen is dat een heel ander probleem.
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Merkt iemand overigens een duidelijk verschil voor of na de behandeling met de anti-slipbandjes? Heb er in dat geval wel oren naar....
J
J
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Trouwens, heeft er iemand een explosietekening van een Class 66? Ik zoek een bepaald onderdeel en heb slechts een bijgevoegde onderdelenlijst, maar zonder 'pijltjes op de tekening' wat het nou allemaal is, en ik ben niet helemaal zeker.....
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Probleem is dat op de originele tekening die asjes (met antislip) als onderdeel niet opstaan, die bestonden toen nog niet....
Ik wou pdf meesturen van nieuwe versie maar dit mag blijkbaar niet...
Ik wou pdf meesturen van nieuwe versie maar dit mag blijkbaar niet...
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
En als je hem eerst ff scant, en daarna probeert te plaatsten?
Mvg
Freddy
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Link van de manual bij Conraddentheo schreef:Probleem is dat op de originele tekening die asjes (met antislip) als onderdeel niet opstaan, die bestonden toen nog niet....
Ik wou pdf meesturen van nieuwe versie maar dit mag blijkbaar niet...
Hier staat de manual
met dank aan dentheo
Laatst gewijzigd door RaceDuck op 14 nov 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Ik heb dit weekend 2 Klazen voorzien van anti-slipbandjes, ik check de resultaten even voor je.Jeroen schreef:Merkt iemand overigens een duidelijk verschil voor of na de behandeling met de anti-slipbandjes? Heb er in dat geval wel oren naar....
J
Overigens heb ik ook een ACTS Klaas die af fabriek al anti-slipbandjes heeft en die dezelfde moeite heeft om boven te komen als de Klazen zonder anti-slipbandjes... maar zijn sleep is wat zwaar.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Ik heb contact gehad met Kato hierover en ze geven aan dat K2880-17 Radsatz mit Haftreifen Nohab van 4 euro compatibel is.
Op welke assen kan ik ze het beste plaatsen?
Bij de K10820 zitten ze op de volgende wijze geplaatst
001 000
-------------
000 100
1 = antislipbandje
Q: Sind K2880-17 auch fur Class 66
A: das sind dir richtigen Radsätze, da die von der Nohab kompatibel sind.
Op welke assen kan ik ze het beste plaatsen?
Bij de K10820 zitten ze op de volgende wijze geplaatst
001 000
-------------
000 100
1 = antislipbandje
Q: Sind K2880-17 auch fur Class 66
A: das sind dir richtigen Radsätze, da die von der Nohab kompatibel sind.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Oud topic, toch even proberen.
Wij hebben hetzelfde probleem maar met een Dapol Class 66, geen antislipbandjes waardoor de trein nauwelijks trekkracht heeft op hellingen.
Iemand ervaring met het wisselen van de wielassen door assen met antislipbandjes?
Wij hebben hetzelfde probleem maar met een Dapol Class 66, geen antislipbandjes waardoor de trein nauwelijks trekkracht heeft op hellingen.
Iemand ervaring met het wisselen van de wielassen door assen met antislipbandjes?
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geen probleem aanschaffen en eronder zetten...
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Is idd erg simpel, gewoon doen!
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D