FidOo schreef:Mag wel even gezegd worden: gaaf filmpje hoor.
Alles rijdt echt heel netjes, van dat op je gemak doen zie je nu wep resultaat.
Joost, het is nu zelfs nog beter.
Waar de loc op de wissel stil hield [wat niet de bedoeling was] een extra aansluiting gemaakt.
Die storing is ook weer weg, daar ben ik erg blij om.
Daarom ook van ochtend weer wat testgereden.
Daarna boodschappen gedaan.
Toen ik thuis kwam, ben ik een begonnen met het digitalizeren [altans geheel eerst uit elkaar halen en bestuderen van]
Hoe, het motor treinstel deel in elkaar zit, betreffende, Kato SBB treinstel RAe11 TEE Gottardo.
Hij is geheel niet digitaal voorbereid, dus ik ga er zelf een decoder infikken.
Om de decoder een mooi plekje te geven is er ruimte zat, dus dat zal geen bezwaar zijn.
Alleen om gescheiden singnaal/stroom te krijgen, tja dat wordt puzzelen.
De opzet is vanaf de wielen 2 draden naar de decoder toe.
Van de decoder 2 draden naar de motor, tot zover is het duidelijk.
Maar deze motor krijgt stroom via blad contactveren, 1 links en 1 rechts.
De motor rust links en rechts direct op deze veren en krijgt zo zijn stroom.
Dat moet nu in digitaal verhaal geheel gescheiden verlopen, ik verzin wel iets.
Das een leuke uitdaging voor vervolg.....
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 4&start=10
Martin de Deugd