Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

De 189 mag als proef even de nieuwste smerige wagons over de Rheinstrecke heensleuren....nu nog bestaand uit 4 gore wagons, maar ik ben en blijf bezig.

Afbeelding

Tevens is mijn treurwilg ook een stuk gevorderd. Ik moet eigenlijk nog even langs de Praxis o.i.d. voor een groen spuitbusje.....

J


Afbeelding

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Boppard

Bericht door henry »

mooi gedaan man, doe je dat met poeder of spuit je ze.

groetjes henry


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Heerlijk man,die gore ketelwagens ze zien lekker smerig uit!!
Die gewichtigen moet ik erzelf ook nog tzt er uit gaan halen.
Is het een beetje te doen?


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Henry,

deze keer is het een nieuw experiment, ik spuit ze deze keer met een spuitbusje van Modelmates. Dat is een spulletje wat je erop blaft, en dan kun je het weer een beetje weg- en uitvegen. Ik gebruik daar een natgemaakt oorstaafje ( :arrow: heet dat zo? Ik heb het idee dat ik even de naam kwijt ben..... :shock: ) voor.
Ik ben nu met nummer 5 bezig. Zo te zien moet ik de draaistellen nog een beetje (na)behandelen met roestpoeder wat ik dan uiteraard nog dien te fixeren......

@Schach B. ,

prima te doen, maar bij de ene wagon zit het wat vaster dan bij de ander. Wel even voorzichtig dus. Scheelt een hoop. Fongers, goeie tip man!

J


Afbeelding

walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Boppard

Bericht door walter »

Jeroen,

Je bent een artiest.

Een genot om naar de foto's te kijken. Ga door ajb.

Groeten,
Walter


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ja Walter, ik was ook zelf nog niet van plan om te stoppen :)

Anyway, leuk dat je het leuk vindt. Ik heb vandaag 8 goederenwagons geweatherd, wat best wel een leuk klusje is, maar ik heb wel wat meer dan 8 goederenwagons, en het kost toch altijd wel tijd om het enigszins acceptabel te doen.

Deze keer maar een beetje zitten klooien met spuitbusjes enzo.

Afbeelding

Even een perspectief-foto. De 189 sleurt 9 drukgasketelwagons door Boppard heen.

Afbeelding

Nog even een plaatje van hoe het gedeelte wijnhuisje+bos er inmiddels bij staat.

Afbeelding

Ook ben ik nog even bezig met mijn treurwilg, in het kader van de boompjes bouwen. Foto's daarvan volgen morgenavond. Vanavond beetje zooi opruimen, beetje rijden, biertje drinken en morgen dan zo'n stomvervelende kantoordag. Morgenavond weer wat actie....

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

strak werk weer zeg ;)

Wanneer houd je eens een open dag :D kennen we het live zien 8-)


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Telkens als je die foto's weer zie,krijg weer het zelfde gevoel.
Damn,wat moet ik toch nog veul doen. ;)

Ik moet toch nog eens even aan het zoeken gaan hoe dat moet met die gewichten bij onze vriend R.Fongers. :mrgreen:


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Och, zoveel prioriteit heeft dat toch ook niet? Als jij dit denkt, terwijl je mijn foto's ziet (en dank natuurlijk!) dan ga je het toch lekker zelf proberen? Als ik bijvoorbeeld die boompjes zie van Ron denk ik ook "Damn, dat wil ik ook". Dan ga ik het proberen! En jij hebt bergen genoeg te bouwen op je baan, dus begin je gewoon ergens achteraf met je eerste rotsen hakken. Mocht het mislukken (en hier spreek ik ook voor mezelf)

-dan breek je het af en begin je opnieuw
-dan camoufleer je het
-dan laat je het voorlopig hoe het is, of je past het aan.

Het aller-aller-allerbelangrijkst (ik praat mijn werkgever al redelijk na met die irritante reclamespotjes! :mrgreen: :ugeek: ) is dat je er de tijd voor neemt en kleine stukjes tegelijk pakt. Dus 1 bakje gips, zo groot als een grote mediumsize bakje ijs van de Ben&Jerry's en daar ga je het mee doen. Ja, dan duurt het wekenmaandenjaren, maar dan heb je vaak wel een leuk resultaat. Mensen -op dit forum- die gaan haasten komen daar ook van terug...... :roll:

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2138
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Boppard

Bericht door OBBinN »

Pff, is weer heel erg strak gedaan...! En ook zo simpel, gewoon beetje rommelen ermee dat het een klein beetje natuurgetrouw vies is en klaar :mrgreen: :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Ik heb 1 geluk van het haasten ben ik toch niet van,dus daar schuilt het gevaar niet in.
Ondanks dat ik nog niet zo ver ben met de baan,merk ik dat ik sommige dingen al in een eerder stadium had moeten aanpakken.
Nu is dit gelukkig nog vrij makkelijk te verhelpen op dit moment.
Als eerste is het de bedoeling dat ik de bergen bij de brug ga maken,hier kan ik mooi aan de achterkant beginnen.
Bedankt voor de tips!!!

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Nee OK, Chris, ik zeg ook niet dat jij dat doet. Ik meld dat mensen dat hebben geprobeerd. En het resultaat is er mijns inziens af en toe ook wel naar. Gewoon lekker kalm aan doen, is overigens ook veel leuker.....

Henry vroeg mij laatst (dacht ik...weet niet zeker wie) of ik wat foto's wilde maken van het 'ondergrondse verhaal' van Boppard. Dus ben ik zojuist (na het bomen bouwen, verouderen en rijden) eens achter de baan geklommen om daar wat foto's te schieten. Het is hier wel een rommeltje. Ik ben nogal jaloers op hoe bepaalde mensen hun onderbouw hebben gemaakt..... :oops:

Hier zie je de spiraal onder de berg aan de rechterkant. Onder andere te zien zijn de stopsecties in de spiraal en al het gereedschap wat op de 'rivier' ligt.Na het naar beneden rijden van de spiraal rijdt de trein als het ware om de spiraal heen.

Afbeelding

....even een shot van hoe de binnenkant van de berg er nou eigenlijk uitziet. Het is één grote spoorspaghetti....hier rijdt de trein dus op niveau 0 omheen.......

Afbeelding

.......en rijdt dan via dit spoortje hier, te zien op de achtergrond.....

Afbeelding

....langs deze lus -feitelijk één kant van het hondenbot-...

Afbeelding

....hier het schaduwstation in. Even stuivertje wisselen en de andere trein rijdt er automatisch weer uit. Dan kan de hele klim omhoog weer beginnen....

Afbeelding

Vandaag is de 120 mijn zijn IC maar weer eens aan de beurt om op de foto te gaan. Die rijdt hier net langs Helga's Hütte :)

Afbeelding

Overigens zat ik nog even te stoeien met het licht. Een sfeerplaatje van 'Boppard by night'. Er is nog veel te doen. Aan de kant van het spoor waar de camera ook staat moet nog een heel dorps stukje bij worden gebouwd. Pas als de heuvel achter het dorpje klaar is, daar waar ik nu mee bezig ben, kan ik hier aan beginnen....

Afbeelding

Een 120. Met een IC. En een kasteel. Rijnser kan het bijna niet, toch?

Afbeelding

En hoppa, weer de tunnel in.....

Afbeelding

Zo, morgen weer even standby staan. Hopelijk laten ze me met rust en kan ik er weer een goed bouwdagje van maken!

Grtz,

J


Afbeelding

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Boppard

Bericht door henry »

mooie plaatjes j
leuk om ook eens achter de coullissen te kunnen kijken
wat een zooitje ha ha ;)

groetjes henry


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Jeroen,

Wederom geweldig. Ieder zijn ding natuurlijk en dat maakt in principe ook niet uit. The fun is the basic. Jij bent af en toe jaloers op al die opgeruimde banen zo aan de zijkant, nou ik ook hoor. Hier en daar altijd puinhoop whahahaha :mrgreen: :mrgreen: maar de fun is er niet minder om

maar ok mis eigenlijk wel een beetje de kortkoppeling. eigenlijk niet te zien op de foto's maar nu wel in de opstelsporen. ik kan je verzekeren dat het een extra dimensie geeft en zeker bij jou


Saluté


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Boppard

Bericht door AAHendriks »

Mooie shots Jeroen. Ik vind vooral "Boppard by night" een hele mooi. Lijkt net of er iemand vanuit zijn woning een foto heeft gemaakt.

Je hebt trouwens aardig wat materiaal zeg.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Thanks boys,

AA-Albert,

tja, ik heb wel het een en ander verzameld gedurende de jaren. Tevens is alles wat niet tijdperk V is van mijn vader, van hem heb ik de hobby ook overgenomen. Zowel mentaal als letterlijk.... :)

@Rob F.,

tja, dat is wel een idee. Ik moet zeggen dat het me bij de ene trein (ÖBB-EC bijvoorbeeld) me meer opvalt/stoort dan bij de andere. Uiteraard is het wel chique om te doen, en bij sommige treinen heb ik het ook al, maar van structurele invoering is nog geen sprake. Dat zou ook weer een aardige kostenpost worden, maar wie weet ooit.....

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo, weer bezig met tegeltjes bouwen bij de huisjes aan de oever. Een soort onderdoorgangetje. Dat wilde ik eerst even doen voordat ik met gips de piepschuimen oever ga aanpakken. Dit stukje is overigens gedaan met DAS-klei. Werkt wel prima op zich, we zullen zien wat het resultaat is.....

Afbeelding

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

rustig de tijd nemen voor perfectie :geek: strak hoor.

Wat doe jij met de belichting van de baan, volgens mij zit er achter de berg waar mijn grote vriend de flugeltruck rijd een lamp of heb ik het mis??? Het effect is groots


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Yo Martin,

ja, ik doe altijd maar beetje rustig aan met dat soort dingen. Ben nu druk bezig met gips en klei, en tussendoor ook nog even een boompje in elkaar frommelen.

Achter de berg met de Flügeltruck zit geen lamp, maar erboven wel. Een foto die ik gisteren ofzo al plaatste plaats ik hier nog een keer, dan zie je dat ik gewoon een simpel (en tijdelijk lelijke oplossing) heb gebruikt om de boel daar iets lichter te maken. Zonder verlichting is het daar één groot donker hol.

Afbeelding

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

Het belicht je baan wel mooi door de weerkaatsing van het dak. Mijn vrouw is fan van fotografie en is er druk mee bezig. Ze was meteen zwaar onder de indruk van de fotokwaliteit. Tijd voor een workshop fotografie als ik hier om me heen lees.

idee???


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

TJa, Martin, kan wel maar ik denk dat je dat moeilijk opgelijnd krijgt. Maar ik sta voor alles open natuurlijk......

Een paar fotootjes die niet in kwaliteit uitblinken, maar het gaat hier even over de progressie. Vandaag echt goed begonnen met het gedeelte van de oever in het midden.

Hier zie je de oever aan de rechterkant. Als eerste maak ik piepschuim op maat met een stanleymes voor een ondergrond waar het gips op en aan komt te zitten. Om het vast te maken gebruik ik gewoon houtlijm. In dit stadium bedenk ik grofweg waar wat komt, bijvoorbeeld een strandje, landuitloper, steunmuur etc.

Afbeelding\

Daarna, zodra dat droog is plemp je er lekker wat gips tegenaan....En denk eraan: niet teveel maken, want dan kun je het meeste weer weg gooien. Zelfs met houtlijm door het mengsel gemengd is de bewerkingstijd niet lang. Althans, je kan het nog lang in vorm modelleren, maar het moet binnen een zekere tijd uit je bekertje zijn!

Afbeelding

Later heb ik op een plekje nog een steunmuurtje uit zitten krassen. Hier gebruik ik een klein, scherp mesje voor. Monikkenwerk, maar ik ben het inmiddels wel gewend! 8-)

Afbeelding

Even een klein overzichtje van de 2 huisjes die feitelijk de laatste huisjes zijn voor het einde van de bebouwde kom. Op de hoerenkeet na dan...... Ik heb rondom die huizen nog wat bestrating gemaakt, en dat heb ik (dus) gedaan met DAS-klei.

Afbeelding

Morgen hopelijk bij dit deel aan de gang met kleuren en het eerste groen, rechts bij het piepschuim zal dan worden gegipst.

Grtz,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Bevalt het een beetje de das-klei?

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

Dat ziet er goed uit Jeroen. Ik zie dat je de weg ook iets hebt aangepast, een stuk echter zo.
Super!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Chris,

ja, de DAS-klei bevalt goed. Althans, voor stratenbouw enzo. Hiermee ga ik dan ook de rest van het dorpje verder 'beweggen'. We zullen straks eens zien hoe goed het te kleuren valt, maar ik neem aan dat dat geen verrassingen gaat geven.....

@Steven H.,

ehm....nou, nee, de weg heb ik niet aangepast. Die is altijd zo geweest. Wellicht vergis je je met de weg aan de linkerkant van de baan, die wat blauwig overkwam (en het ook is, BTW) op de foto. Dit wil ik inderdaad ook nog eens gaan aanpassen. Tevens kan ik de weg daar dan iets smaller maken, wat ook een idee van jou was........

Vanmiddag dus meer nieuws!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Kijk, hier wordt gewerkt!!

Ben reuze benieuwd hoe het straatje wordt van DAS klei. Heb hier inmiddels ook een pak klei liggen waar ik eerdaags ook aan de slag moet.
Dat oevertrappetje ziet er trouwens ook goed uit.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Plaats reactie