Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Okay, dan die je het goed. 8-)

werkse morgen.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Haha, thanks! Jammer alleen dat het zo'n kaholeehruh-eind vliegen is. Naja, afzien hoort erbij.....

Boys, ik heb nog even zitten fröbelen vanavond. Toch maar niet gipsen due to te weinig tijd hebbing. Gipsen is één, maar dan moet er ook nog gekrast worden en dat raffel ik liever niet af. In plaats daarvan heb ik maar een ander stukje afgeraffeld. ;)

Als eerst maar de oever rechts. Je ziet de grondkleur nu, en verderop, daar waar die bus staat is het nog louter piepschuim. Dat wordt een klusje voor het volgende weekend.

Afbeelding

Zoals ik al zei zat ik gister te klieren om een paar LEDjes in een (zelfgemaakte) poort van een huisje te krijgen. Het is een soort aanbouw geworden, zodat je je auto aan de achterkant veilig kan parkeren. Een wijs besluit, gezien de Poolse Sletvana's incl. gevaarlijke bodybuild-vriendjes die weinig op hebben met de lokale wetten altijd een oogje hebben op je TUI-blauwe Audi. (reminds me: ik ga die Audi een meer gangbaar kleurtje geven....)

Afbeelding

Even een close-up van de LED's. Het zijn vrij grote LED's, en normaal zie je ze ook niet. De gare foto maken de LED's nog groter. Wat belangrijker is, is dat ze een gezellig licht geven zo in die poort. Ik heb ze op de kop vastgelijmd in een oud stuk PINpas wat ik op maat heb gesneden. Daarna muurplaat van Vollmer ertegen aan om het te camoufleren, met natuurlijk 2 gaten erin gesneden voor de LED's.

Afbeelding

Ik was ook al begonnen met een kleine weathering van het huis, want het is nog veel te plasticachtig. Zeker aan de achter- en voorkant komt er nog iets van klimop en verder weathering. Maarja, ik kan niet alles tegelijk....

Afbeelding

Ook de weg naast het huis ('bij de buren') heb ik getracht vorm te geven. Hiervoor DAS-klei gebruikt, wat ik in kleine stukjes op elkaar heb geduwd, als ware het scheuren in het reeds vergane beton. Paar kleurenwashes erover, met als goeie touch wit pigmentpoeder wat je erop knalt. Volgende week de scheuren in de weg nog accentueren en wat gras erop, en hoppa!

Afbeelding

Ter plaatse komt ook nog een gaar roeibootje (Artitec) te liggen, misschien wel 2. Daar kun je dus heenglibberen via deze trap. Ik kan bijna niet wachten om hier verder aan te gaan, maar een call of duty staat even hoger op de prio-lijst vanavond (meaning: slapen... :cry: )

Afbeelding

Dus.....volgende week weer veel bouwnieuws! Ben blij dat ik nog even wat foto's erop heb kunnen knallen.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Drum Bun Jeroen ;) ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Boppard

Bericht door maarten »

Komt er (laatste foto) nog een mooi hekje langs de straat zodat de te beschonken preisertjes niet te water raken?


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Ziet er weer top uit hoor Jeroen!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Hee J,

weet je wat er op die kale zijmuur (van het huisje met de ledjes in de onderdoorgang) niet zou misstaan? Zo'n verlepte oude reclame van Warsteiner of een andere brouwerij (of een verlepte reclame in het algemeen). Beetje overgroeid met groen en de suggestie van wat afgebladderde kalk is het dan helemaal compleet.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Robbie,

ja daar heb ik ook aan zitten denken. Waarschijnlijk komt er vlak naast direct weer een huis, dus dan slaat zo'n reclame niet echt ergens op. Maar, het idee is pryma, dus wellicht kan ik wat schuiven en het alsnog voor elkaar krijgen.....


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

Hey Jeroen,

Je zou die TUI blauwe Audi ook gewoon bij Helga`s Hütte kunnen plaatsten he, tenslotte rijden die pooiers toch altijd in veels te opzichtige en vooral
door lelijkheid opvallende auto`s rond :mrgreen:

verder weer puik modelbouw werk jochie.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Nee, er is een andere variant die dan wat bter in het plaatje past :mrgreen: .

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Bij Helga staat al een Mercedes ML-klasse....toch net wat dikker dan die Audi! :)

Ik ben sinds vanmiddag bezig de oever van groen e.d. te voorzien. Het wordt alweer erg gezellig. Straks plaats ik hier nog een fotootje van, op dit moment ligt de houtlijm te drogen.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

:D

Ja ok maar, maar die variant hebben we al enkele keren gezien inmiddels hier op het forum, oa bij een stukkie dat ging over boompjes bouwen.

http://www.harburger-lokschuppen.de/LH- ... 97120.html

deze lijkt mij dan weer wat orgineler om in de tuin van Helga`s Hütte te plaatsten. (Als we dan toch al ideetjes moeten geven aan Jeroen) :o :o :mrgreen: :mrgreen:

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Boppard

Bericht door maarten »

Ik zou zeggen dan een jacuzzi met topless dames in de tuin. ;) Kopen kan iedereen, lekker zelf knutselen. :)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hahaha! Ja, is wel een leuk ideetje trouwens ( :? doet me aan m'n werk denken 8-) ) maar dat bouw ik dan wel bij een hotel ofzo. Je kent dat wel, van die wellnes-flauwekul in het Rijndal. Ik heb nog een halve vierkante meter uiterst rechts waar ik nog 'wat' wil bouwen. Niet alleen maar bos dus.....who knows.....

Good'n, ik was dus gisteren bezig met de oever. Vandaag -na het nodige uitslapen- eerst maar eens wat foto's gemaakt. De houtlijm is inmiddels ook goed droog, dus we kunnen weer even verder. Eerst maar eens een overview van hoe de oever er nu bij ligt. Enehhh.....ik heb de rommel nog niet opgeruimd, want ik ben nog lang niet klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de rechterkant komt dus een soort van strandje met een treurwilg ofzo, en dan een visser eronder. Of een batsend stelletje :roll:

Afbeelding

Bij het huisje heb ik het trappetje van wat leuningkjes voorzien. Vandaag ga ik verder met hekjes om de boel een beetje te beveiligen.

Afbeelding

De TUI-blauwe Audi heb ik ook lichtelijk gesuperd met nummerbord, grill etc.

Afbeelding

Natuurlijk horen van die afstandsborden voor de scheepvaart er ook bij. Kun je natuurlijk relatief makkelijk maken op de computer.

Afbeelding

Nog een fotootje van een trein, hoort er ook bij natuurlijk. Met dat gepiel kun je nl. lekker rustig doorrijden met de hele boel.

Afbeelding

Vandaag dus weer verder bouwen aan het stukje. Aan de rechterkant moet er weer gips komen en het nodige gekras erin enzo. Vanmiddag komen vast nog wel wat meer foto's!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Jeroen :oops: :oops: :oops: ,

De KM moet zijn ergens tussen 570 - 571. 571 staat aan de noordkant van de rivier oftewel aan de linkerzijde van je baan. Klein detail om de 100 meter staan er nog 100 meter paaltjes met de nummers 1,2,3,4,6,7,8 en 9 De 500 meter wordt aangeven met een kruis

Op de foto zie je de kotste kilometer van de Rijn die net iets meer is als 500 meter.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Rob,

I know! Ik vond dit wel een mooi getal eigenlijk. Daarbij lijkt mijn Boppard in de verste verte niet meer op het Boppard 1:1. Misschien ben ik zó welwillend dat ik het nog aanpas, maar het was puur fantasie eigenlijk. Inderdaad moeten er ook paaltjes bij, die ga ik ook nog plaatsen.

Vraagje over dat kruis: op de foto zie je een kilometer bord (dus een hele kilometer) en dan vlak ernaast het kruis. Kun je dat uitleggen?

Grtz,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Jeroen,

Dat is de kortste KM van de Rijn die is maar 500 en een beetje meters en komt eigenlijk voort uit kanalisering van stukken Rijn waardoor deze niet meer klopten. Tussen 529 en 530 is daar een stukje gekapt :mrgreen: om alles weer een beetje in perspectief te houden.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Aha zo, wat grappig. Nooit geweten. Dat nummer 554 heb ik gekozen omdat ik een foto had gemaakt van dat nummer. Bij de Loreley. Ach die rots, die lijkt er wel een beetje op. Het is dus wel degelijk een beetje toeval allemaal....

Er wordt weer druk gegipst hier! Van deze vormeloze massa moet dus weer een mooie oever verrijzen.....nog a long way to go!

Afbeelding

Afbeelding

Later meer!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Ja ja, ik zie het alweer. Moet zeker na het weekend af zijn :mrgreen:

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

hoi robert :o :o :o

nee hoor ik heb in
middels goed van mijn faute geleert 8-) :lol: :!: :!:
nee haasten is.
Iets wat ik neit meer doe! :o

gewoon leker rustig in
mein ijgen tempo :D
dan krijg je toch
het Mooiste reesultaat :o :?

Groetjes

Jeroen ;)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Ik zech niks :geek: :geek: :geek: :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7647
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Boppard

Bericht door Krab »

nee je tiept et tog :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

:mrgreen:

Zo, vandaag ben ik aardig interactief bezig. Nu weer een -half- stapje verder, en ik denk: even posten maar meteen, dan zien jullie ook eens hoe ik dit soort dingen doe.

Het gips wat ik tegen het piepschuim heb gespateld moet nu een beetje een basisvorm gaan krijgen. Daar gebruik ik weer het plamuurmes voor, en in mindere mate grote en kleine hobbymesjes. Natuurlijk had je al bedacht waar je ongeveer het een en ander wilde nabootsen, maar zeker in dit stadium bepaal je dus waar steunmuren komen e.d.
De basis voor steunmuren is gewoon rechthoekig gips, wat je glad strijkt enzo. Best een secuur werkje terwijl je er toch af en toe kracht voor moet zetten. Niet teveel, want dan hak je echt al het gips weg!

Hier zie je links het reeds gekraste muurtje, en rechts het stuk waar ik nog aan moet beginnen.....

Afbeelding

Een detail van de steunmuur, althans 20 cm. daarvan. Ik ben nu op de helft vwb krassen van deze laag gips.

Afbeelding

Rechts van de rots, die ik hieronder aan het vormgeven ben (er zaten toch ook Sirenen op een rots in de Rijn, vroegah? :?: :roll: ) moet ik nog met überhaupt gips aan de gang. Ik werk echter niet met teveel gips in één keer, want het snelle drogen zou me dan dwars gaan zitten. Dan zou het gips te droog of te taai zijn om er muurtjes in te krassen........

Afbeelding

Jojo!

J


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5815
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

He jeroen, ik mis toch nog dat rood/grijze tekentje in de grille van de Audi. Bedoel onze deutche freunde rijden niet de 1.8 versies.

Maar t kantje ziet er goed uit overigens! Allemaal praktische tips voor de toekomst!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

:mrgreen: :mrgreen:

Maar het ziet er weer goed uit jeroen,
trouwens wat die foto betreft van rob, dat bootje wat er net voor ligt, dat zou ook niet misstaan op jouw baan.

Je bent ooit bezig geweest met het bouwen van een boot, geen we die nog bewonderen uiteindelijk op jouw rijn.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Fidoo,

ja, je hebt helemaal gelijk. Wil het wel proberen, maar tja....het zou meer lijken op een bloedspat dan op een echte S. :mrgreen:

@Freddy,

ja, je hebt helemaal gelijk, dat zou erg mooi zijn. Een echte rivieraak ben ik in spoor N nog niet tegengekomen helaas. Ik was wel een (1:160!) boot aan het maken. Van Revell, de rondvaartboot 'Goethe', zo'n raderboot. That reminds me, die ligt nog ergens voor een kwart afgebouwd in een doos. Overigens zal dat ding niet hier op de baan verschijnen. De baan is daar te klein voor. Ook is de boot verhoudingsgewijs te groot voor de baan. Als mijn Rijn wat breder was, dan was het een prachtige aanwinst geweest. Ik bewaar dus maar voor een toekomstig project.....

J

PS: ik ben weer uitgekrast. Morgen kunnen waarschijnlijk de eerste kleuren worden opgebracht. Ik zal dan ook weer een paar fotootjes maken....


Afbeelding
Plaats reactie