Ik heb vanmiddag een pakketje met 6 minitrix rijtuigjes binnen gekregen om te verbouwen. De vorige eigenaar had aan de binnenkant papier voor de raampjes geplakt. Gevolg is dat er nu lijmresten op de raampjes zitten.
Kan iemand mij vertellen of dat er nog af te krijgen is? En hoe?
Ramenlappen?
Re: Ramenlappen?
Dat ligt eraan of meneer gebruik heeft gemaakt van een oplosmiddel vrije lijm ( water basis) of niet.
Als hij lijm met acceton oid heeft gebruikt kan je het nog proberen met wasbenzine, maar geef ik je weinig kans..
Water basis is geen probleem de ramen gewoon in een bak water gooien en wachten
Als ik jou was zou ik wel de ramen los maken en eruit halen , zodat wat je ook gaat doen, je in iedergeval de verf van je model niet verziekt.
Als hij lijm met acceton oid heeft gebruikt kan je het nog proberen met wasbenzine, maar geef ik je weinig kans..
Water basis is geen probleem de ramen gewoon in een bak water gooien en wachten
Als ik jou was zou ik wel de ramen los maken en eruit halen , zodat wat je ook gaat doen, je in iedergeval de verf van je model niet verziekt.
Dank je wel voor deze tips. Voorzichtig zijn voor de lak is geen probleem, de rijtuigjes worden nog helemaal om geschilderd.
Ik ga er eerst 1 een tijdje in een bakje water leggen, als dat niet werkt ga ik de wasbenzine proberen.
In het slechtste geval zal ik nieuwe raampjes moeten maken.
Ik ga er eerst 1 een tijdje in een bakje water leggen, als dat niet werkt ga ik de wasbenzine proberen.
Trammetje schreef:Dank je wel voor deze tips. Voorzichtig zijn voor de lak is geen probleem, de rijtuigjes worden nog helemaal om geschilderd.
Kan zijn dat je raampjes dan straks dof worden omdat de wasbenzine ze aantast!
De meeste plastics kun je met wasbenzine schoonmaken. Echter met terpentine heb je wel een probleem, dat slaat meteen dof uit en dan is het einde verhaal.
Altijd even op een minder of niet zichtbare plaats een klein stukje proberen, niet meteen alles doen.
Altijd even op een minder of niet zichtbare plaats een klein stukje proberen, niet meteen alles doen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.