Gras, gras, nog meer gras en wat onkruid / struikjes e.d.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Dave

Gras, gras, nog meer gras en wat onkruid / struikjes e.d.

Bericht door Dave »

Omdat ik er bijna aan toe ben om wat groenigheid op de baan aan te gaan brengen zoals kleine groenstrookjes, spoordijkje, schuine hellingen e.d, vroeg ik me af wat jullie mede-N-ers hier zoal voor gebruiken. Vele materialen die ik her en der in winkels of op beurzen tegen kom, is eigenlijk iets te grof of veel te flets gekleurd...

Dus wat gebruiken jullie voor groenigheid op de baan???
Graag informatie m.b.t. het merk, artikelnummer(s) en evt. een toepassingsvoorbeeldje (foto-tje).

Groetjes,
Dave

Rick

Re: Gras, gras, nog meer gras en wat onkruid / struikjes e.d.

Bericht door Rick »

een foto gaat nu niet meer lukken maar ik gebruik Fine Turf Weeds (T46) en Coarse Turf Medium Green (T64) van Woodland Scenics. De eerste is best fijn, de tweede is iets grover en wat meer geschikt voor boompjes en kleine struikjes. Qua kleur vind ik ze er best goed uitzien, al is het wel handig om het te mengen met andere kleuren zodat het er iets realistischer uitziet.

Kees-Jan

Bericht door Kees-Jan »

sja in N zou ik het zo niet 1 2 3 weten maar ik gebruik silflor. das echt mooi spul om gras ed mee te maken. Ik denk eigenlijk wel dat dit er ook voor N is.

Het is bewerkelijk maar je krijgt wel mooi resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

gebruikte materialen:
silflor spät sommer
zeegras (voor de struiken)
anita decor ballast 1020 (fijn en eigenlijk voor N!)
poeders van tilly models
verf (diverse kleuren)
tamiya eye shadow voor de details

en over de fletse kleuren: ja das ieder zijn voorkeur, deze baan is eind zomer begin herfst en dan is alles dor.

succes,

Kees-Jan

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Dat ziet er mooi uit zeg!

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Jos

Bericht door Jos »

Wow! Werkelijk fantastisch Kees-Jan!

Groetjes,
Jos

martinb

Bericht door martinb »

Zelfs de kleine statische sprietjes zijn wel goed te gebruiken, alleen moet je geen velden gras ermee gaan maken. Her en der een klein plukje aanbrengen met verf bevalt mij goed, maar hele oppervlaktes niet. Het gras is dan allemaal even lang, wat in werkelijkheid ook niet zo vaak voorkomt en dus niet realitisch eruit ziet.

Qua kleur moet je er daarna nog steeds met een airbrush o.i.d. overheen om de kleur goed te krijgen, want de meeste prietjes zijn veel te groen. (helaas)

Silflor werkt inderdaad ook erg goed, maar kost iets meer en de ondergrond van je baan moet wel geschikt zijn. Een zachte ondergrond van roofmate o.i.d. is dan perfect, een harde ondergrond (hout) is lastiger. Je drukt de silflor n.l. met een pincet in de zachte ondergrond waaardoor de plukjes blijven staan. Is erg fraai, maar wel even wat meer werk.

Tip als je het gras met de airbrush gaat verkleuren: die kleine grassprietjes willen graag IN je airbrush gaan zitten en verstoppen dan de boel.........

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Plaats reactie