focus2 schreef:@R.Fongers:
ik vind dat foto's met zo'n datumstempel er op de aandacht van de foto wegneemt.
Hoi allemaal,
Die datum erop vind ik eigenlijk niet z`n probleem, sterker nog, misschien word het zelfs tijd, dat er op 1 of andere manier een kenmerk op alle foto`s op dit forum komt te staan.
Waarom deze opmerking?
met onderstaande link zien jullie een probleem wat denk ik ons allemaal kan overkomen.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 7&start=30
in dit topic meld iemand zich die vraagt van wie de gebruikte foto`s zijn van de koploper.
het blijkt dat iemand anders dan Jos, van wie dus de foto`s zijn, deze foto`s heeft gebruikt om ermee op Marktplaats te adverteren,
geld binnen te halen en vervolgens dus gewoon niets levert, wat dus ook moeilijk kan als je het niet in huis hebt.
Ook lukas2 blijkt kontakt met deze verkoper te hebben gehad, en het is zeer waarschijnlijk dus echt een oplichter.
Maar nu het punt, heb net ff proef op de som genomen, elke foto op dit forum is door iedereen eenvoudigweg te kopieren en op zijn eigen pc te plaatsen.
Dus ook voor iemand die er op bovenstaande manier misbruik van heeft weten te maken.
Dus misschien is het een idee om toch een eigen persoonlijk kenmerk op de foto`s te plaatsten, zodat ze niet meer klakkeloos over genoemen kunnen worden.
Of misschien is het mogelijk, H@ns, om hier geplaatste foto`s te beschermen tegen misbruik van buitenaf, dus kopieren van enkel een foto onmogelijk maken wegens schending van rechten?
Mvg.
Freddy