Nou, mocht ik wat van die Krimi-Preisertjes kunnen vinden, dan zou dat wel de plek zijn om ze neer te zetten. En anders verzin ik wel wat anders. Een zwerver ofzo, of een vioolspelende Roma incl. slappe hoed op de grond...
Righty, vandaag hard aan het werk geweest met de DAS-klei. Hij is nu ook op. Komt me wel goed uit, want ik moet morgen toch weer arbeiden, en zo'n klein klompje bewaren....daar wordt het ook nooit beter van.
Allez, eerst een foto. Dat praat wat makkelijker.
Hier een overzicht. De eerste gebouwen, de kerk en de kroeg, zijn van hun grondplaatje gedaan. Deels met geweld, deels met een mesje en deels met de Dremel. In de weke DAS-klei heb ik ze gewoon goed vastgedouwd. Niet vergeten: eerst houtlijm op het hout smeren, en dan pas de klei erop. Die heb ik overigens met een afgezaagd stuk drumstok (van mijn andere hobby) even á la Mario de Pizzabakker platgerold. Dus als het ware leg je gewoon stroken. En die rol/druk/plak je dan weer aan elkaar. Niet moeilijk.
Ook heb ik de straten voorzien van stoepen. Wel zo netjes natuurlijk. Die maak je gewoon van dikkere plakken klei. Er valt goed te werken met dat spul!
De ingang van het krappe tunneltje naar.....tja....naar 'boven' heeft ook een ingang gekregen. Verven die hap, en van die borden erop die aangeven hoe laag en smal het tunneltje is....
Zoals ik al had bedacht komt de grote boom in de (bier)tuin van de kroeg. Ik ga er denk ik nog maar eentje maken. De bankjes zijn inmiddels ook geverfd, maar eerst een ondergrondje natuurlijk....
Nog even een doorkijkje, zodat je ongeveer een idee krijgt van hoe de Preisertjes het straks gaan ervaren......wel gezellig zo, niet?
Jojo! Nu even wachten tot de klei droog is, en dan het kerkplein eruit krassen
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
/ Tja, veel werk, maar een beetje krassen meer of minder kan er ook nog wel bij!
J