Muurplaten en straatwerk etc.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Fritzo

Muurplaten en straatwerk etc.

Bericht door Fritzo »

Voor de afwerking van 3 huisjes en de tuin daaromheen ben ik op zoek naar het juiste materiaal. Ik wil wat terrasje leggen, paadjes, schuttingen plaatsen, een oprit aanleggen en noem maar op. Ik heb dit eerst geprobeerd door van internet seamless strukturen van muren en straten te downloaden en dat in een fotobewerkingsprogramma op schaal te printen. Dat oogt best aardig, maar niet echt genoeg naar mijn zin. Dus ben ik op zoek gegaan naar wat de bekende scenery-merken zoal in het assortiment hebben aan muurplaten en straatfolie of zo.
Nou heeft iedere fabrikant weer zijn eigen materiaal, sommige zijn van karton (Faller dacht ik), een ander levert zelfklevende folie of 0,6mm papier enz., dus dat maakt het zoeken er weer niet makkelijker op.

Wat is jullie ervaring met dit soort materiaal? Wat oogt het mooiste, het meest realistisch? Wat werkt he beste? :?:

Groeten,
Adrie

Minitrix analoog proefbaantje

Jos

Re: Muurplaten en straatwerk etc.

Bericht door Jos »

Voor muurplaten gebruik ik de kunststof platen van Slaters (nr 402). Verkrijgbaar bij Piet Peetom ( http://www.gmens.nl ).
Daar verkopen ze ook platen met stoeptegelmotief.

Groetjes,
Jos

Jeroen

Re: Muurplaten en straatwerk etc.

Bericht door Jeroen »

Kun je ook makkelijk zelf maken. Gewoon beetje DAS-klei met zo'n klein deegrollertje platwalsen alsof je een pizza gaat maken. Dat doe je tot de gewenste dikte. En dan snijdt je de plakjes uit (straat, stoep, oprit, wat dan ook) en doe je eerst wat houtlijm op de plek waar het moet komen voordat je de klei erop legt. Anders hecht het niet, en is de kans op scheuren groot.

Het motiefje van stoeptegels bijvoorbeeld moet je er dan zelf inkrassen met een scherp mesje of spijker of wat dan ook. Veel werk, maar leuk om te doen.....en het scheelt je weer centen.

Schuttingen moeten ook wel zelf te maken zijn van dun hout. Balsahout ofzo.

J

Afbeelding
Plaats reactie