alte Länder-Eck

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
WimNa
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2010 20:27

alte Länder-Eck

Bericht door WimNa »

Ergens…. In Zuid-Duitsland is een deelstaat welke alte Länder-Eck heet.
We bevinden ons ergens tussen 1949 en 1970 (Epoche 3), men is hard bezig om in dit gedeelte een spoorlijn aan te leggen.
Vanwege het nu beschikbare materiaal zal er hier op stoom en diesel worden gereden.

Afbeelding

NB: Inmiddels is er in Dordrecht een wijk naar deze omgeving genoemd.


Met vriendelijke groet,
Wim

Onderwerp starter
WimNa
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2010 20:27

Re: alte Länder-Eck

Bericht door WimNa »

De bouw:
Fase 1:
De bouw is gestart. Bovenin is het schaduw station welke naar behoefte kan worden uitgebreid. Aan de linkerkant is de helix naar het zichtbare gedeelte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Met vriendelijke groet,
Wim

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: alte Länder-Eck

Bericht door Jerome »

Wim,
Welkom op het forum!

Het ziet er goed uit, je werkt netjes! Het is jouw baan uiteraard, maar ik zou als tip willen geven: het geheel zou wat speelser worden als je de rails van het station en de strecke op lange stuk wat meer schuin ten opzichte van de rand zou leggen.

Mvg, Jeroen


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: alte Länder-Eck

Bericht door Hookies »

Wim,

Ga je wel wegkomen met die twee bogen die vanuit de spiraal op je bovenbaan uitkomen? Ik ben natuurlijk benieuwd naar verdere ontwikkelingen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: alte Länder-Eck

Bericht door shoven »

Hookies schreef:Wim,

Ga je wel wegkomen met die twee bogen die vanuit de spiraal op je bovenbaan uitkomen? Ik ben natuurlijk benieuwd naar verdere ontwikkelingen.

Mvg,
Martin
Volgens het baanplan wel. Maar als ik daar zo eens naar kijk, zie ik R1/R2 bogen om dat voor elkaar te krijgen. Wordt dat niet erg krap? Terwijl de spiraal zo mooi met ruime boegen (R3/R4?) is opgebouwd.
Ziet er verder keurig uit, maar zou wel wat meer speelsheid mogen hebben (maar da's mijn smaak).


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
WimNa
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2010 20:27

Re: alte Länder-Eck

Bericht door WimNa »

Bedankt voor de reakties.
Het gedeelte bij het station staat nog niet vast, ik ga zeker kijken of dit wat speelser kan.
De spiraal is inderdaad opgebouwd met R3 en R4, de minimale bocht die gebruikt wordt is R2. Om hier dan een spoor naast te krijgen wordt naast deze R2 de flexrails gebruikt.


Met vriendelijke groet,
Wim

Onderwerp starter
WimNa
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2010 20:27

Re: alte Länder-Eck

Bericht door WimNa »

Fase 2:

Inmiddels is de bouw weer verder gegaan met fase 2, hieronder het plan en wat tussentijdse foto's van de vorderingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Later weer meer.......


Met vriendelijke groet,
Wim
Plaats reactie