IEDEREEN DE BESTE WENSEN EN EEN SPOORS 2011!!!!!!!!!!!!!!
Haha, tnxs. Het bloed kruipt waar het niet kruipen kan. Ik ben zelf begonnen als toerrijder op mijn SV650s (
http://www.martinenellen.nl mijn eigen website) heb hem nog steeds hoor maar ben door een circuitdagje aan het racen geraakt. Heb het nu 5 seizoenen op top niveau gedaan en de tijd is inmiddels rijp om verder te kijken. Na mijn zware crash op Spa in april 2010 (leuk he vorig jaar) vond ik het welletjes. Heb de helm aan de wilgen gehangen en heb deze mooie hobby weer opgepakt.
Ik heb de kans gekregen om dit jaar van mijn team DOmburg Racing een internationaal team te maken door met twee talenten naar het EK te gaan en dat maakte het besluit om te stoppen met de topsport makkelijk. Daar komt bij dat ik motorsportrainer van de bond ben en het opleiden en trainen van jonge mannetjes geeft me erg veel voldoening. Dus zodoende ben ik sinds vandaag ook officieel in dienst van het team en ben ik teammanager van beroep geworden. Hierbij geef ik trainingen en clinics aan selecties en doe ik begeleiding geven aan iedereen die een keer op het cirucit wilt rijden.
Maar de handen blijven jeuken en het laat je niet los, eenmaal je hart verkocht aan de motorsport raak je hem nooit meer kwijt. Ik heb mijn racemotor weer opgeknapt en ga komend jaar tussen de bedrijven door racen op hoby-niveau in de knmw-cup. Dat zijn niets moet alles mag wedstrijden. Heb er al weer erg veel zin in. Deze week vertrekken we naar spanje voor de eerst trainingen van onze jongens. Erg spannend want ons jongste talent Tristan kwam dit jaar tijdens de TT bijna om het leven door een bizar ongeluk, hij si inmiddels voor 90% gerevalideerd en zal donderdag voor het eerst weer opstappen.
meer info
http://www.domburg-racing.nl
O ja, even weer on-topic: Martin Hookies
De buitenradius is 275mm en de binnenradius 235 mm. trek daar nog 30mm vanaf voor de rand van de laag en je houd 200mm radius over wat betekedn dat ik een gat heb van 400mm. Sorry maar kom er echt niet tussen
Nog even een item wat ik heb ondekt:
Zoals te lezen was heb ik geexpirimenteerd met de servo's van conrad voor de wisselaandrijveing. De bevestiging d.m.v. klikband en polarisatie d.m.v. een microswitch gelijmd op de servo.
De afgelopen weken heb ik met regelmaat de situatie gehad dat er bij het omzetten van de wissel een bezetmeldeing werd gegeven. Dit komt omdat de polarisatie word aangesporken nog voordat de tong de rail heeft los gelaten. Daardoor krijg je een korte sluiting van het circuit. Dit kon 2 redenen hebben:
- de klikband is niet sterk genoeg
- ik heb de servo verkeerd afgesteld.
Beide opties bleken onjuist te zijn, de oorzaak lag bij de staaldraadwaarmee ik de tong met de servo verbind. Hier is bij een aantal wissels speling op komen te zitten door dat de staaldraad het plastic armpje verbuigd. Dit kan weer twee orrzaken hebben:
- of de arm is te zwak voor het omzetten van de tongen. Als er eentje iets zwaarder gaat door vuil o.i.d. dan verbuigt dit.
- Het is een nawee van de stuiptrekkingen wara ik last van had omdat ik de servo's nog niet goed had geconfigureerd.
Ik heb er inmiddels een paar vervangen, de tijd zal het leren.