en hier is nog een frans

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Fr@nskie
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2008 21:37
Locatie: Opperdoes

en hier is nog een frans

Bericht door Fr@nskie »

Hoi N spoorders,
Ik kijk al langer met veel plezier op het forum dus ik stel me voor: Frans, 54 jaar, woonachtig in Opperdoes (Kop Nrd Holland). Vanaf mijn 10e jaar tot 2006 Marklin M rail gehad maar door roestproblemen en ruimtegebrek heb ik in dec. 2006 de baan gesloopt en de N knoop doorgehakt. Vervolgens een Fleischmann Piccolo digitale startset gekocht en een railteken-sjabloon. Het resultaat is een baan waar ik zelf best tevreden over ben als beginner, met 3 etages spoor en bergen van piepschuim. Natuurlijk is ie nog lang niet af maar het is leuk werk. Mijn 3 foto's zijn te groot dus dat komt later wel. Het is een opklapbare baan op een logeerkamer dus de bergen, all in, mogen max 36 cm. HOOG zijn. Model blad: U vorm. 268x150 cm minus een mangat aan de voorkant van 70x70. Ik heb al veel geleerd van iedereen op het forum en ook van de site van http://www.nproject.nl. Ik denk dat ik best geld had bespaard als ik het forum eerder had ontdekt. Bij voorbeeld: achteraf merk ik dat het analoog schakelen van wissels net zo goed gaat als via de digitale decoders en het is een stuk goedkoper.
Ik hoop nog veel vragen te stellen en ook iemand anders te helpen als ik kan. Ik zie nu al uit naar Lochem sept 2009.
Frans.



Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: en hier is nog een frans

Bericht door Saraan »

Van harte welkom, Frans! Ik hoop dat we die foto's ooit nog eens mogen bewonderen. ;)

groeten,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: en hier is nog een frans

Bericht door Jos »

Welkom Frans, en vragen staat altijd vrij hoor :)

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jan 2009 02:05
Locatie: België

Re: en hier is nog een frans

Bericht door Dirk »

Welkom op het forum Frans, die wissels digitaal schakelen is vooral goed als je later met de pc de baan wil aansturen.


Tot op de trein.

Onderwerp starter
Fr@nskie
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2008 21:37
Locatie: Opperdoes

Re: en hier is nog een frans

Bericht door Fr@nskie »

bedankt voor de welkomstwoorden mannen.
Enne: compliment Michiel voor je Saraan site. Ziet er professioneel uit en bevat leuke tips voor beginners zoals ik.
Frans.


Gebruikersavatar

john
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2008 12:33

Re: en hier is nog een frans

Bericht door john »

Frans welkom.
als je trein net zo goed is als jullie aardappels dan belooft het wat.
Dus kom op met die foto's.

Groet John.


Plaats reactie