Kuehn WD10
Kuehn WD10
Weet iemand of je met het programmeer tooltje van RoSoft ook via Mrdirect de WD 10 kan programmeren.
Groeten Peter
Groeten Peter
Re: Kuehn WD10
Deze vraag kan je het betste aan Wim Ros stellen, dit is zijn Forum
http://digitalemodelbaanforum.messageboard.nl/
Mvg
Henk
http://digitalemodelbaanforum.messageboard.nl/
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
Wat is dat voor een tooltje?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
Daar kan je de WD 10 comfortabel mee programmeren.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Dat snap ik Rob, maar wat is dat dan precies en hoe werkt het dan? Is het zoveel handiger dan wat in de handleiding staat?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Hoi Martin ,
dit is heel handig heb het zelf ook gebruikt lees het even goed door .
Eerst de wd 10 indrukken tot eerste ledje aangaat .
aangeven wat je voor digitaal systeem je gebruik .
compoort aangeven .
wissel nr ingeven .
dan klikken op progammeer WD10 balkje.
nu geeft heij rechts aan dan dat je nog een keer moet drukken op progamtoets WD 10
En klaar is het.
Dit is een beknopte handleiding van het tooltje .
mvg Sjaak
compoort aangeven .
wissel nr ingeven .
nu geeft heij rechts aan dan dat je nog een keer moet drukken op progamtoets WD 10
En klaar is het.
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Ja, hoor dat weet ik wel.pjvanes schreef:Weet iemand of je met het programmeer tooltje van RoSoft ook via Mrdirect de WD 10 kan programmeren.
Groeten Peter
MRDirect werkt volgens het IB P50x protocol of via het Marklin P50 protocol.
Als je in de tool kiest voor IB/TC of voor Märklin, kun je de WD10 programmeren.
Je kiest kortweg gezegd voor hetzelfde digitale systeem als waar je voorgekozen hebt in je besturingsprogramma (waarschijnlijk koploper)
Mvg
Wim
(RoSoft)
Ik ben met het tooltje aan het stoeien geweest maar ik krijg de WD 10 niet geprogrammeerd.
Ik heb op mijn PC Mrdirect 7.30
Op de andere PC Koploper 6.60
Het rijden en schaklelen van de wissel via koploper werkt perfect.
Maar nu wil het aantal schakelende wissels uitbreiden met een tweede WD10.
Maar zoals uit het eerste zinnetje begrijpt lukt mij dat niet.
Wie heeft er een hint om nog het een en ander te proberen.
groeten Peter
Ik heb op mijn PC Mrdirect 7.30
Het rijden en schaklelen van de wissel via koploper werkt perfect.
Maar nu wil het aantal schakelende wissels uitbreiden met een tweede WD10.
Maar zoals uit het eerste zinnetje begrijpt lukt mij dat niet.
Wie heeft er een hint om nog het een en ander te proberen.
groeten Peter
En welke handelingen heb je dan allemaal uitgevoerd, oftewel wat doe je? Of beter nog wat doe je niet?
Met de mededeling dat het niet werkt schieten we niet zoveel op.
Mvg
Wim.
Met de mededeling dat het niet werkt schieten we niet zoveel op.
Mvg
Wim.
-
En waarom werk jij niet met versie 7.2?pjvanes schreef:
Grtzz Rob
Wim,
Ik heb de WD10 aangesloten op de booster.
Mrdirect geactiveerd.
Op de programmeer knop van de WD10 gedrukt todat het A ledje brandt.
Kuehn WD10 programma gestart.
IB/Loconet gekozen
Hierna compoort gekozen.
de 1 gewijzigd in een 9.
Gekozen voor 4 uitgangen als puls (lenz 100) zowel voor de A als de B
Hier na op de programmeer knop gedrukt.
Dan zie je rechtsboven in het scherm zet wissel nummer 9,2,13,2 hierna druk op de knop van WD10.
WD10 geageerd geeft geen repons op het drukken.
Hierna op sluiten gedrukt, wissel getest geen verandering geconstateerd.
Dit heb ik ook met K4 en K3 getest het zelfde resultaat.
Ook dit met de keuze Marklin 6050/6051 geprobeerd.
Met hetzelfde resultaat.
Met de keuze IB/TC krijg ik maar een veld waarin ik kan kiezen.
Heb 4 uitgangen K4 gekozen.
Hier komt eerst een meldin g over de baudrate.
Geeft in het tweede veld een terug melding dat er wat terug ontvangen is.
Hierna op de programmer knop gedrukt.
Dan zie je rechtsboven in het scherm zet wissel nummer 1,2,5,2
Bij iedere schrijf actie gaan op de WD10 de beide ledjes branden.
Dan komt de melding drukken op de knop van WD10.
Led van WD10 gaat uit.
bij het sluiten van het programma geeft het programma de melding geen reset ontvangen fout code 6.
Ook hier zijn de veranderingen in de WD10 niet over genomen.
Wim, ik hoop dat je met deze gegevens eruit kan halen wat ik fout doe.
Groeten Peter.
Ik heb de WD10 aangesloten op de booster.
Mrdirect geactiveerd.
Op de programmeer knop van de WD10 gedrukt todat het A ledje brandt.
Kuehn WD10 programma gestart.
IB/Loconet gekozen
Hierna compoort gekozen.
de 1 gewijzigd in een 9.
Gekozen voor 4 uitgangen als puls (lenz 100) zowel voor de A als de B
Hier na op de programmeer knop gedrukt.
Dan zie je rechtsboven in het scherm zet wissel nummer 9,2,13,2 hierna druk op de knop van WD10.
WD10 geageerd geeft geen repons op het drukken.
Hierna op sluiten gedrukt, wissel getest geen verandering geconstateerd.
Dit heb ik ook met K4 en K3 getest het zelfde resultaat.
Ook dit met de keuze Marklin 6050/6051 geprobeerd.
Met hetzelfde resultaat.
Met de keuze IB/TC krijg ik maar een veld waarin ik kan kiezen.
Heb 4 uitgangen K4 gekozen.
Hier komt eerst een meldin g over de baudrate.
Geeft in het tweede veld een terug melding dat er wat terug ontvangen is.
Hierna op de programmer knop gedrukt.
Dan zie je rechtsboven in het scherm zet wissel nummer 1,2,5,2
Bij iedere schrijf actie gaan op de WD10 de beide ledjes branden.
Dan komt de melding drukken op de knop van WD10.
Led van WD10 gaat uit.
bij het sluiten van het programma geeft het programma de melding geen reset ontvangen fout code 6.
Ook hier zijn de veranderingen in de WD10 niet over genomen.
Wim, ik hoop dat je met deze gegevens eruit kan halen wat ik fout doe.
Groeten Peter.
Heb je het al geprobeerd zonder het programmaatje?
In de handleiding van de WD10 (blz 8) staat hoe je het ding kan programmeren in 6 stappen, met behulp van het knopje op de WD10 en je centrale. Dat doe ik, en is zo gepiept.
In de handleiding van de WD10 (blz 8) staat hoe je het ding kan programmeren in 6 stappen, met behulp van het knopje op de WD10 en je centrale. Dat doe ik, en is zo gepiept.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Ik denk dat er in MRdirect sprake is van een ofsett van het wisseladres, zoals dat ook bij Roco het geval is.
Je kunt in het WD10 instelprogramma niet bij de IB kiezen voor deze offset.
Kan dit voor de rest niet testen, ik bezit geen WD10, en heb ook geen computer meer waar MRDirect op werkt, bij gebrek aan echte comport aansluitingen.
Mvg
Wim.
Je kunt in het WD10 instelprogramma niet bij de IB kiezen voor deze offset.
Kan dit voor de rest niet testen, ik bezit geen WD10, en heb ook geen computer meer waar MRDirect op werkt, bij gebrek aan echte comport aansluitingen.
Mvg
Wim.
Steven.
Ik heb de bladzijde gelezen en ook met Mrdirect werkt het instellen van de WD10 hetzelfde.
Mrdirect activeren WD10 in de A of B modus drukken.
Via Mrdirect scherm een wisselnummer kiezen wat jij als eerst wilt hebben op uitgang 1 en de WD10 doet de rest.
De andere CV instellingen kan je aanpasseen via het programmer spoor.
Het heeft even geduurd.maar toch gelukt.
Allen bedankt voor de hulp en de tips.
Groeten Peter
Ik heb de bladzijde gelezen en ook met Mrdirect werkt het instellen van de WD10 hetzelfde.
Mrdirect activeren WD10 in de A of B modus drukken.
Via Mrdirect scherm een wisselnummer kiezen wat jij als eerst wilt hebben op uitgang 1 en de WD10 doet de rest.
De andere CV instellingen kan je aanpasseen via het programmer spoor.
Het heeft even geduurd.maar toch gelukt.
Allen bedankt voor de hulp en de tips.
Groeten Peter
Vandaag ook begonnen met het installeren van een WD10. Basisinfo: de voeding van de decoder zelf komt van een eigen trafo. De digitale informatie komt via twee draden van de ringleiding. Tot zover lijkt me alles goed. Uit de handleiding maak ik op dat voor het instellen van de wisseldecoder geen wissel aangesloten mag zijn, dus de draadjes zitten niet in de wisseldecoder, maar hangen los.
Ik druk op de programmeerknop van de WD10 en beide lampjes branden. Ik laat de knop los en dan brandt alleen de LED van groep A. Tot zover kan ik het Duits nog volgen. Vervolgens moet ik het bijbehorende wisselnummer gaan ingeven voor de eerste uitgang. Op de Twin de configuratie voor wissel 49-56 ingegeven. Volgens mij moet ik dan voor wissel 49 de rode of de groene knop indrukken. Maar ik zie de LED van zowel A als B niet drie seconden oplichten en dat vervolgens de LED van A gaat knipperen.
Ik druk opnieuw op de programmeerknop en de LED van groep A gaat knipperen. Zou het misschien toch goed gegaan zijn? Nu moet ik de Betriebsart ingeven. Ik werk dus met het Twin Center en kies voor Betriebsart 1. Dit doe ik door op de Twin het getal 1 in te drukken. Om goed te gaan, dat werkt dus niet.
Nu staat er een Hinweis dat je voor Betriebsart 5 (niet dat ik die kies en ik heb ook geen Multimaus of Lenz) wissel 9 moet kiezen. Maar er zijn toch maar acht wissels of bedoelen ze de corresponderende knop 9? Ik heb voor het instellen van de Betriebsart 1 ook een keer geprobeerd om met getal 5 te werken, maar dat haalt ook niets uit.
Kortom: wat moet ik nu precies doen, uitgaande van mijn basissituatie oftewel waar gaat het mis? Ik weet dat Steven het via de handleiding wel is gelukt, dus wellicht kan hij er wat van zeggen. Ongetwijfeld kan Wim Ros (of iemand anders) dit ook wel aangeven. Help me!
Mvg,
Martin
Ik druk op de programmeerknop van de WD10 en beide lampjes branden. Ik laat de knop los en dan brandt alleen de LED van groep A. Tot zover kan ik het Duits nog volgen. Vervolgens moet ik het bijbehorende wisselnummer gaan ingeven voor de eerste uitgang. Op de Twin de configuratie voor wissel 49-56 ingegeven. Volgens mij moet ik dan voor wissel 49 de rode of de groene knop indrukken. Maar ik zie de LED van zowel A als B niet drie seconden oplichten en dat vervolgens de LED van A gaat knipperen.
Ik druk opnieuw op de programmeerknop en de LED van groep A gaat knipperen. Zou het misschien toch goed gegaan zijn? Nu moet ik de Betriebsart ingeven. Ik werk dus met het Twin Center en kies voor Betriebsart 1. Dit doe ik door op de Twin het getal 1 in te drukken. Om goed te gaan, dat werkt dus niet.
Nu staat er een Hinweis dat je voor Betriebsart 5 (niet dat ik die kies en ik heb ook geen Multimaus of Lenz) wissel 9 moet kiezen. Maar er zijn toch maar acht wissels of bedoelen ze de corresponderende knop 9? Ik heb voor het instellen van de Betriebsart 1 ook een keer geprobeerd om met getal 5 te werken, maar dat haalt ook niets uit.
Kortom: wat moet ik nu precies doen, uitgaande van mijn basissituatie oftewel waar gaat het mis? Ik weet dat Steven het via de handleiding wel is gelukt, dus wellicht kan hij er wat van zeggen. Ongetwijfeld kan Wim Ros (of iemand anders) dit ook wel aangeven. Help me!
Mvg,
Martin
Op de volgende link Nederlandse handleiding WD-10
http://www.dutchroco.nl/index.php?board=23.0
Mvg
Henk
http://www.dutchroco.nl/index.php?board=23.0
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
Hoi Martin,
als je het doet zoals met het tooltje van Wim kan het haast niet fout gaan .
compoort aangeven .
wissel nr ingeven .
En klaar is het.
Simpeler kan niet en hetis een gemak dat dit tooltje er is.
mvg Sjaak
als je het doet zoals met het tooltje van Wim kan het haast niet fout gaan .
compoort aangeven .
wissel nr ingeven .
En klaar is het.
Simpeler kan niet en hetis een gemak dat dit tooltje er is.
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Martin,
Hiervoor is nu juist dat hulpprogramma gemaakt.
http://www.rosoft.info/Configuratie-Programma's.html
Onder aan vind je het instelprogramma voor de WD10. Simpeler kan ik het niet maken voor een ieder.
Mvg
Wim.
Hiervoor is nu juist dat hulpprogramma gemaakt.
http://www.rosoft.info/Configuratie-Programma's.html
Onder aan vind je het instelprogramma voor de WD10. Simpeler kan ik het niet maken voor een ieder.
Mvg
Wim.
Maar wat ik nu nog niet door heb, is waar je het programma op laat lopen of waar je het op aansluit. Doe je het door de laptop met het programmaatje aan de Twin te koppelen?
Moet ik de eerste optie kiezen (voor Lenz 100)?
Martin,
Het programma is er voor om via de centrale en de PC de WD10 in te kunnen stellen.
In jouw geval de via een Laptop en een Twin-Center.
Je moet helemaal niets je mag kiezen voor Lenz, maar k83 zal even goed werken.
Jouw eigen keus dus.
Mvg
Wim.
Het programma is er voor om via de centrale en de PC de WD10 in te kunnen stellen.
In jouw geval de via een Laptop en een Twin-Center.
Je moet helemaal niets je mag kiezen voor Lenz, maar k83 zal even goed werken.
Jouw eigen keus dus.
Mvg
Wim.
Dan zal het vast wel gelukt zijn. Ik ga straks eens een wissel aan de WD10 hangen en kijken of die kan worden geschakeld. Het tooltje zag er verder niet ingewikkeld uit. Ben benieuwd.
Het werkt inderdaad prima. Had eigenlijk ook niet anders verwacht met zo'n tooltje van Wim. Zeven van de acht wissels functioneren prima. Moest er bij één de bruine draadjes omdraaien, zodat de groene knopjes rechtdoor aangeven. De achtste wissel is gewoon nog niet aangesloten, dus niks aan de hand.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin