Fantasia

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Rob Fongers

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Jerome :mrgreen: :mrgreen:

Maak niet uit het veranderd met de dag :roll: :roll: Wat dat gras betreft ga ik nog verder met experimenteren :mrgreen: :mrgreen:

Spuitlijm ja maar wel een eigen mix die gelijk is aan jouw manier van ballasten :shock: :shock: Berg in spuiten met mix van WH+H²O+DA* uit de glassex spuut, dan strooien met verschillende materialen, goedkoopste soort die ik gebruikt heb was zaagsel en dan zit er ook veel materiaal op van onze vriend Mark van Polski Modelski.
Daarna weer sprayen met de beroemde mix. Dit veelmeer om dat te fixeren wat de lijm niet heeft bereikt en dus nog los ligt.

@Norm,

Tx voor de complimenten, Ja het zijn echte steentjes maar niets raakt ;) ;) Als Mont Marché wat verder gevorderd is zal ik me me dat stuk bezig gaan houden. De rail ligt ook nog niet helemaal naar mn zin. Verder zullen er ook nog seinen geplaatst gaan worden. Het Poolse dorp wordt her ingericht :| :|

*Witte Houtlijm + Water + Druppie Afwas :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Jerome

Bericht door Jerome »

hahahaha!

Die mix met de ingewikkelde chemische formule gebruik ik idd ook. Ik dacht even dat je spuitlijm gebruikt.

Nogmaals, ziet er goed uit hoor. Ik heb gelijk zelf zin om te gaan begroenen.. Sterker ik ga daar maar eens mee aan de slag!

Greetz, Jeroen

Onderwerp starter
Rob Fongers

Laatste bouwbericht van 2010 :( :(

Maar vandaag toch weer bezig geweest. Had zoveel meer willen doen maar heb wel een paar leuke verrassingen voor jullie :lol: :lol: :lol: :lol:

Allereerst is de emmer met prut leeg :( wat nu geen prut meer :roll: :roll: Maar tenslotte heb ik dat dit jaar niet meer nodig. Het voordeel van deze prut is dat het een heleboel historie bevat :lol: :lol: voor jullie een vraag en voor mij een weet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het laatste beetje prut is opgegaan aan het ophogen van Château Semi-Zéro :lol: :lol: en dat is dan ook gelukt.

Hier stond ie >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> en zo staat ie nu

Afbeelding Afbeelding

Gelijk Dali uitgenodigd om maar tevens de nodig kleur aan te brengen zodat e.e.a. weer in de omgeving past :lol: :lol:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Een image uit Google Earth 8-) 8-)

Afbeelding

En dan nog ff leuk (sst hoor mij :lol: :lol: ) een filmpieeeee

Afbeelding

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Krab

Bericht door Krab »

Rob super mooi man :o :o

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Bouwe »

Je haalt me de woorden uit de mond Sjaak!

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hoi Rob, eerst eens de aller beste wensen toegewenst voor 2011
Lekker zo,n spoors filmpje, dat was weer vol genieten.
De baan wordt echt ook steets maar mooier en mooier. :o
Zo volg ik trouwens ook steets de live cam,s mee ;)
Veel mooi rijdendt matrieel, Perfect. ;)

Groeten Martin de Deugd

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Het is een mooie berg geworden Rob, gelukkig had je genoeg prut :mrgreen:

Fred The Railroader

Glaskast189

Bericht door Glaskast189 »

Het ziet er gaaf uit!

Groet Bruce

Sporend online op mijn site!

Onderwerp starter
Rob Fongers

Mannuh,

Allereerst de beste wensen voor dit jaar AfbeeldingAfbeelding

En bedankt voor de comments natuurlijk :D :D :D

Ik heb op 30-12-2010 eens alle km van het het rijdend materieel opgeteld bij elkaar en kom op een totaal 775000 Koploper Km in de afgelopen 10 jaar. Al met al toch een behoorlijk getal :o :o :o Geeft ook aan dat Koploper hier naar tevredenheid werkt :mrgreen: :mrgreen:

Daarnaast draait er al gedurende 3 weken, een Rosoft wisseldecoder mee welke hier tot nu toe geen enkele uitval cq een wissel gemist heeft. Deze zit tijdelijk op de plaats van een LDT S-dec-4 welke die neigingen wel heeft. De decoder drijft 4 relais schakelingen aan welke weer 4 Seep's laten schakelen.

Dus kortom weer 365 dagen te gaan om leuke dingen te maken en te genieten van de baan

Grtzz Rob

Krab

Bericht door Krab »

R Fongers schreef:Mannuh,

Allereerst de beste wensen voor dit jaar AfbeeldingAfbeelding

En bedankt voor de comments natuurlijk :D :D :D

Ik heb op 30-12-2010 eens alle km van het het rijdend materieel opgeteld bij elkaar en kom op een totaal 775000 Koploper Km in de afgelopen 10 jaar. Al met al toch een behoorlijk getal :o :o :o Geeft ook aan dat Koploper hier naar tevredenheid werkt :mrgreen: :mrgreen:

Daarnaast draait er al gedurende 3 weken, een Rosoft wisseldecoder mee welke hier tot nu toe geen enkele uitval cq een wissel gemist heeft. Deze zit tijdelijk op de plaats van een LDT S-dec-4 welke die neigingen wel heeft. De decoder drijft 4 relais schakelingen aan welke weer 4 Seep's laten schakelen.

Dus kortom weer 365 dagen te gaan om leuke dingen te maken en te genieten van de baan

En werkt de rosoft wisseldecoder naar behoren in je baan Rob ??

mvg Sjaak

henry

Bericht door henry »

sjaac aan het rijgedrag en 20000 km denk ik dat het perfect werkt

loopt lekker pik

groetjes henry en een zeer koude proost

Onderwerp starter
Rob Fongers

@Sjaak,

Tot nu toe heb ik nog enkele misser kunnen constateren in tegenstelling tot andere :roll: :roll: Dit moet niet verkeerd geïnterpreteerd worden maar in het verleden zat daar een LDT die af en toe een wissel vergat met de nodige gevolgen van aanspreken van de beveiliging in de vorm van een spookmelding :( :( .

@Pik

Pik :o :o :o :o :o

Grtzz Rob

Onderwerp starter
Rob Fongers

Sjaak,

Bedankt voor de gouwe tip. Was het simpelste werk om de 2 wissels om te draaien die ook nog eens tegen elkaar aan lagen.

Voor de outsiders, Bij een van de eerste Peco wissels had ik in het verleden de verenstaal bediening pen door geproxxont :lol: :lol: Ja die los was van korte duur maar kon het toch nog een jaar rekken maar nu is inmiddels het stukje kunstof doorgegaan waardoor de wissel niet meer omgezet werd :( :(

Via bovenstaand is dit dus nu weer opgelost.

Tip van de zijlijn >> Mooit dremelen of proxxonen want dat is ellende vanwege de hoge temperatuur smelt het plastic, dus een goeie kniptang is een must :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

Krab

Bericht door Krab »

[quote="R Fongers"]Sjaak,

Bedankt voor de gouwe tip. Was het simpelste werk om de 2 wissels om te draaien die ook nog eens tegen elkaar aan lagen.

Hee heb ik een keer de meester kunnen helpen :mrgreen: :geek:

mvg Sjaak

shoven

Bericht door shoven »

R Fongers schreef:Sjaak,

Voor de outsiders, Bij een van de eerste Peco wissels had ik in het verleden de verenstaal bediening pen door geproxxont :lol: :lol: Ja die los was van korte duur maar kon het toch nog een jaar rekken maar nu is inmiddels het stukje kunstof doorgegaan waardoor de wissel niet meer omgezet werd :( :(

Via bovenstaand is dit dus nu weer opgelost.

Tip van de zijlijn >> Mooit dremelen of proxxonen want dat is ellende vanwege de hoge temperatuur smelt het plastic, dus een goeie kniptang is een must :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Heel herkenbaar. Ik dacht ook al een paar keer effe het overtollige verenstaal eraf te dremelen met een slijpschijfje, maar dat vindt het plastic niet leuk. Gewoon een goede (nijp)tang en flink knijpen.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FidOo

Bericht door FidOo »

He daar Issie dan. Tip van flip.

Koop een goeie telefoon knip tang. Dit is een zijkniptang met een hele fijne bek.

Moet er alleen geen massief draad mee knippen.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hee Flip :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Beter is nog om niet te fijn te gaan, je kan hem tenslotte overal voor gebruiken kost wat meer maar die fijne moet je vervangen.

Grtzz Rob

shoven

Bericht door shoven »

FidOo schreef:He daar Issie dan. Tip van flip.

Koop een goeie telefoon knip tang. Dit is een zijkniptang met een hele fijne bek.

Moet er alleen geen massief draad mee knippen.
Dat verenstaaldraad is nogal massief (1mm). Trekt zo'n tang dat?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FidOo

Bericht door FidOo »

Steven dat is net een beetje teveel van het goede voor zo'n tang. Dan kun je beter een gewone zijkniptang gebruiken.

Aangezien zo'n telefoonzijkniptang nogal duur is. Eigenlijk beter geschikt tot 1mm soepel draad. De mijne heb ik nl al verziekt op te dik draad waardoor de bek nu al niet mooi meer is.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Verenstaal bijzonder taai en slecht voor je kniptangetje. Als je dat een keer moet knippen dan kun je beter een wegwerp-exemplaar kopen uit de eurobak. ;-)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Of je koopt gewoon een goed tangeltje, kost iets meer, maar heb je ook wat aan.

Mvg
Wim.

Vincent

Bericht door Vincent »

of nog beter je gebruikt je tang van je werk. is die bod vraag je een nieuwe.

mvg vincent

vincent
www.elfd.nl

Jerome

Bericht door Jerome »

Das niet echt netjes...

Ik zou voor de optie van Wim gaan, doe ik ook. Ooit eens een goede tang gekocht, werkt perfect voor verenstaal en gaat bijna een leven lang mee. Gebruik het ook voor het knippen van gaas voor in de tuin.

Greetz, Jeroen

Onderwerp starter
Rob Fongers

Die tang bedoelde ik dus Jerome ;) ;) ;)

Gewoon een tang voor het leven, goed gereedschap gaat gewoon een leven lang mee zeker als het van merken is bvb Gedore, Bahco, Skandia etc. Maar natuurlijk ook met beleid behandelen :shock: :shock:

Grtzz Rob

henry

Bericht door henry »

meestal zit er ook nog eens levenslange garantie op dus stuk betekent een nieuwe

gr henry

Plaats reactie